Hvad kostede jeres børns vinterjakker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2013

Carina:-)

modesty skriver:

Som jeg skriver, er det min mening. Hvad andre gør, må de om. Jeg synes også at det er vulgært at bruge mere end 100.000 på en bil. Jeg synes det er en sørgelig tendens i vores samfund at vi bruger en masse penge vi ikke behøver at bruge. Jeg bryder mig ikke om den mentalitet. JEG ville føle mig respektløs ved at bruge så mange penge på noget, efter min mening, så overfladisk som tøj. Og som jeg også skriver, andre må jo gøre med deres penge hvad de vil.

Men hvis man nu har pengene,skal man så bare spare dem op til ingenting hvis det er vulgært at bruge mange penge ?

For hvis man ikke kan købe en dyr bil,et dyrt hus eller designmøbler tøj what ever man lyster fordi det er "forkert" 

Hvordan tror du så vores samfund ser ud om ganske få år?

Der er faktisk brug for at vi bruger penge,hvis vi skal opretholde vores velfærd og vækst.

Så du skal faktisk være glad for at vi er nogen der er vulgære i vores pengesyn og bruger nogen af vores surt tjente penge på at holde samfundet igang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2013

modesty

Carina:-) skriver:

Men hvis man nu har pengene,skal man så bare spare dem op til ingenting hvis det er vulgært at bruge mange penge ?

For hvis man ikke kan købe en dyr bil,et dyrt hus eller designmøbler tøj what ever man lyster fordi det er "forkert" 

Hvordan tror du så vores samfund ser ud om ganske få år?

Der er faktisk brug for at vi bruger penge,hvis vi skal opretholde vores velfærd og vækst.

Så du skal faktisk være glad for at vi er nogen der er vulgære i vores pengesyn og bruger nogen af vores surt tjente penge på at holde samfundet igang 

Seriøst? Din undskyldning for at bruge mange penge er at du gør noget godt for samfundet?

Anmeld

5. oktober 2013

Savannah

Her er der indkøbt fjällräven vintertøj til både mig og barnet.. Min skal jeg have de næste MANGE år og hun rejser med bus og har ventetid udenfor så "modejakker" (forstå mig ret) er bare ikke godt nok. Hun havde en didriksons sidste år og den var ikke god nok, har ellers været glad for det mærke.
Vi er bestemt ikke rige, men vintertøj går vi ikke på kompromis med. Vi prioriterer kvalitetsvintertøj, og det koster en arm.. Sådan er det bare. Jeg synes ikke det er respektløst på nogen måde overfor naturen, samfundet eller andre mennesker. Hverdagstøjet er ganske almindeligt, vi gør en aktiv indsats for miljøet og hvis ikke man kan bruge sine penge som man finder passende, fordi man skal passe på ikke at støde nogen, synes jeg vi er ude på et skråplan. Specielt når det handler om børn.
I øvrigt kan hendes jakke bruge igen, næste år hvis hun passer den, til det næste barn og ellers kan den sælges videre med god samvttighed.

Anmeld

5. oktober 2013

Carina:-)

Seriøst? Din undskyldning for at bruge mange penge er at du gør noget godt for samfundet?

Undskyldning?

Jeg skal sgu da ikke undskylde for hvad jeg bruger MINE penge på 

Næ jeg giver dig en respons på dit indlæg om vulgær opførsel

At det faktisk er godt for samfundsøkonomien at vi er nogen der bruger penge.

Jeg forstår slet ikke hvad du er så forbitret over??

Men synes egentligt du er ret grov i dine indlæg ,så tror bare vi holder her 

Anmeld

5. oktober 2013

BabyMus

ninas: jakke

drengenes: jakke

fik dem så alle på rabat til 1200 kr stk hos en god veninde 

Hvor er de bare mega fede dem fra Mini Rodini!

Anmeld

5. oktober 2013

ESV

Her i huset mangler jeg stadig og købe... Men den lille har flyverdragt og vinterjakke fra molo... Alt købt på trenden.. Mangler vinterstøvler.. men de blir nok os købt på trenden og har kigget på angalus eller Ecco.. Samlet er indtil nu brugt 900kr.

mellemste barnet har jeg købt outfitters nations jakke og catpillar støvler... købt på udsalg og trenden... Helt nyt... Samlet 500kr.. mangler skibukser og tilbehør... Der er jeg på udkig på trenden...

Ældste barnet mangler støvler.. Hun kan bruge sin jakke fra sidste år... Vera moda jakke i sort... Hun er 14 og generelt dyr hele året... Støvler håber jeg at finde en god og varm model på trenden i str 40... 

Her i huset har vi en rigtig god økonomi, men jeg VIL ikke give fuld pris på noget jeg kan få til mindre penge... Der er nok gået sport i det... Ja lagersalg og trenden er et must i huset... Sælger også ud af vores hele tiden.... Er nok en genbrug freak... Men samtidig lidt vild med de farver og mønstre som molo og især småfolk laver....men der kommer trendsales ind....

Total off topic...
Jeg er helt ny i trendsales verden. Jeg er ved en fejl kommet til at sætte 250 kr ind på min konto. Jeg troede jeg skulle sætte dem ind der for at betale en vare. Men hvordan bruger jeg de penge eller trækker dem tilbage ved du det?

EDIT

jeg tror jeg har fundet ud af det.. ��

Anmeld

5. oktober 2013

Moma

Vi fik lige smidt 1200 kroner x 3 efter vinterjakker til børnene. 

Hvad kostede jeres? hvad mærke er det?

Hvorfor valgte i netop denne type? i må gerne smide billede hvis i lyster

Synes godt nok børnetøj bliver dyrer og dyrer...

Hold da fast. Det var da godt nok en del. Har givet ca. 500 for hver af deres jakker. 

P.s. hvad I andre giver for jakker m.m. er slet ikke noget, jag har en mening om.

Anmeld

5. oktober 2013

ESV

Jeg endte så med at købe en mini a ture på trendsales til 250 kr. Flyverdragterne( ja jeg frådser og har købt 2!!!) har hver i sær kostet 240kr hos LEGO wear i Lyngby st center på 70 %

Anmeld

5. oktober 2013

modesty

Undskyldning?

Jeg skal sgu da ikke undskylde for hvad jeg bruger MINE penge på 

Næ jeg giver dig en respons på dit indlæg om vulgær opførsel

At det faktisk er godt for samfundsøkonomien at vi er nogen der bruger penge.

Jeg forstår slet ikke hvad du er så forbitret over??

Men synes egentligt du er ret grov i dine indlæg ,så tror bare vi holder her 

Jeg har adskillige gange, siden mit første indlæg, understreget klart og tydeligt at jeg gav udtryk for MIN holdning og at andre kunne gøre som de lystede. Det er dig der bliver ved med at tage fat i diskussionen, det passer mig fint at lukke den her.

Anmeld

5. oktober 2013

modesty

ESV skriver:

Ej helt ærlig du kan da ikke tillade dig at sige det er mangel på respekt at man køber dyrt tøj til sine børn!! Come on..

Jeg er på su og har da lige brugt 850 kr på vinterstøvler til min datter ikke fordi vi har for mange penge men fordi det er en prioritering så bliver der sparet er andet sted.

Bare fordi nogle mennesker går mere op i mærker osv kan du ikke tillade dig at sige vi er respektløse!!

Læs mit senere indlæg. Jeg skriver at sådan ville JEG føle. Det er mine tanker, sorry, men sådan er de - og jeg giver flere gange klart udtryk for at andre må gøre hvad de lyster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.