Hvad kostede jeres børns vinterjakker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2013

Majbrit P

MKBP skriver:

Off topic - I know !! Og jeg får nok hug for at sige det - men kan ikke lade vær med at tænke at det dog var en ucharmerende tanke din datter der har (se det der er markeret med rødt)  Øv for de andre børn i klassen, som ikke har forældre der har råd til den luksus !

//Mette

Det er vel ikke mit problem at jeg bruger mange penge på min datter og at andre ikke har råd til at gøre det på deres?  min datter går meget op i sit tøj og det skal hun have lov til!!

pigerne i hendes klasse er meget dominerende angående tøj og deres forældre bruger også mange penge på deres tøj.. så det er meget normalt for hende og hun skal i hvert fald ikke holdes udenfor.. jeg synes det er dejligt at hun ved hvad hun vil have.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2013

Majbrit P

BabyMus skriver:

Hvor er de bare mega fede dem fra Mini Rodini!

ja og den er super lækker i kvaliteten 

Anmeld

5. oktober 2013

TNBC

Three little steps skriver:

Det er vel ikke mit problem at jeg bruger mange penge på min datter og at andre ikke har råd til at gøre det på deres?  min datter går meget op i sit tøj og det skal hun have lov til!!

pigerne i hendes klasse er meget dominerende angående tøj og deres forældre bruger også mange penge på deres tøj.. så det er meget normalt for hende og hun skal i hvert fald ikke holdes udenfor.. jeg synes det er dejligt at hun ved hvad hun vil have.. 

Men er det ikke at lære børn, at det kommer an på udseendede, tøj, sko for at blive godkendt.. ?? (Det vil jeg ikke lære mine b

Det er fint at hun går op i hvad hun har på, men det kan også gøres med måde... ikke for at støde dig.
men hun er kun 7år, hvis der allerede er så meget pres på hende nu, så prøv at tænk på senere. jeg synes det er lidt for voldsomt, når børnene er så små.

Det er slet ikke for at støde dig.. jeg synes bare at det er ekstremt at 7årige skal have det rigtige tøj for ikke at blive holdt udenfor.

Anmeld

5. oktober 2013

Majbrit P

Yurie skriver:

Men er det ikke at lære børn, at det kommer an på udseendede, tøj, sko for at blive godkendt.. ?? (Det vil jeg ikke lære mine b

Det er fint at hun går op i hvad hun har på, men det kan også gøres med måde... ikke for at støde dig.
men hun er kun 7år, hvis der allerede er så meget pres på hende nu, så prøv at tænk på senere. jeg synes det er lidt for voldsomt, når børnene er så små.

Det er slet ikke for at støde dig.. jeg synes bare at det er ekstremt at 7årige skal have det rigtige tøj for ikke at blive holdt udenfor.

Vi har lært hende at det ikke kommer an på tøj. Lige nu er hun inde i en periode hvor alt bare handler om hvem der har det fedeste og bedste, og pigerne i klassen har dannet deres egne små grupper, det går i opløsning senere hen, det er vi sikre op.

Vi tog det op på forældrerådet sidste gang, og vi alle kom til en enighed om at lade det glide ud ligeså stille. Der vil altid være krav og altid være nogen fra klassen der er trendsættere, og lige nu skader det ingen og alle pigerne er med i det. 

Anmeld

5. oktober 2013

TNBC

Three little steps skriver:

Vi har lært hende at det ikke kommer an på tøj. Lige nu er hun inde i en periode hvor alt bare handler om hvem der har det fedeste og bedste, og pigerne i klassen har dannet deres egne små grupper, det går i opløsning senere hen, det er vi sikre op.

Vi tog det op på forældrerådet sidste gang, og vi alle kom til en enighed om at lade det glide ud ligeså stille. Der vil altid være krav og altid være nogen fra klassen der er trendsættere, og lige nu skader det ingen og alle pigerne er med i det. 

men derfor synes jeg stadigvæk at der skal være en grænse. for jeg synes at 1200kr er meget at give for en jakke, bare fordi hun ikke vil gå i noget andet. det synes jeg ikke lyder som om at I lære hende at det ikke kommer an på tøjet, for så kunne hun lige så godt have fået en til 500-800kr.

men det er bare min mening, jeg har ikke noget imod at børn selv vælger deres tøj, men når det gælder så dyre ting, ville jeg sige nej(for synes det er dyrt, hvis de måske kun kan bruge det en vinter) og vælge tre-fire ting som de kunne vælge mellem..

Anmeld

6. oktober 2013

Majbrit P

Yurie skriver:

men derfor synes jeg stadigvæk at der skal være en grænse. for jeg synes at 1200kr er meget at give for en jakke, bare fordi hun ikke vil gå i noget andet. det synes jeg ikke lyder som om at I lære hende at det ikke kommer an på tøjet, for så kunne hun lige så godt have fået en til 500-800kr.

men det er bare min mening, jeg har ikke noget imod at børn selv vælger deres tøj, men når det gælder så dyre ting, ville jeg sige nej(for synes det er dyrt, hvis de måske kun kan bruge det en vinter) og vælge tre-fire ting som de kunne vælge mellem..

Der røg din egen økonomi mening med, for hun aner på ingen måde hvad hendes vinterjakker koster. Det er bare dyreprint og lyserød der er mode lige nu så den vil hun have, og den fik hun så. Der skal ikke gøres forskel på dem, og jeg vil gerne betale de penge for en jakke, så der er ingen problemer der. 

Anmeld

6. oktober 2013

Krussedulle

2 småfolk jakker, og et par skibukser, købt på lagersalg = 900 kr for det hele!

1 Hummel jakke, købt på tilbud = 520 kr

Den mindste har flyverdragt, storebrors fra sidste år. Og den mellemste skal have en molo (køber på lagersalg)

Anmeld

6. oktober 2013

Lullaby

Zarina har fra de 2 store. Mangler bare støvler. Er lidt i tvivl hvad jeg skal gøre for hun går næsten så det er vel støvler hun skal have. Hmm.. Izabellas er en ticket to heaven, købt på udsalg til 600. Hun fik 4 at vælge imellem i den prisramme og så valgte hun en lilla en med stjerner. Yazmin har en fra coop til 150, købt på udsalg på deres webbutik. Andre prioriterer stil, pris og mærke. Vi prioriterer kvalitet men også at det ikke er nødvendigt at have bestemte mærker. Hun går i en klasse hvor man prioriterer sammenhold og ikke smart nyt tøj. Så vi er heldige kan jeg høre. Vi handler tit i en genbrugsbutik så ungerne kan sr at man ikke bare køber og smider ud. Det er vigtigt for os. Desuden fik mit barn bare af vide at de havde bare at tage den jakke på ellers blev der konsekvenser. Sjovt som vi opdrager forskelligt..

Anmeld

6. oktober 2013

tweety2060

En H&M jakke til 350 kr.... Og sidste års model fra føtex, som var del af skisæt

Der er virkelig mange fede jakker her i tråden

Anmeld

6. oktober 2013

dorthemus

En didriksons flyverdragt til 900 og en brugt molo til 450. Hun har ingen vinterjakke fordi vi ingen bil har og derfor ikke har behovet jeg har købt dyre støvler til hende fra Green Comfort til 1000 kr. Og et par neopren gummistøvler som ekstra vinterstøvler. Selvom jeg er alene med min datter så går jeg ikke på kompromis med kvaliteten og efter mange års erfaring som skovpædagog så ser jeg desværre en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.