Three little steps skriver:
Det er vel ikke mit problem at jeg bruger mange penge på min datter og at andre ikke har råd til at gøre det på deres?
min datter går meget op i sit tøj og det skal hun have lov til!!
pigerne i hendes klasse er meget dominerende angående tøj og deres forældre bruger også mange penge på deres tøj.. så det er meget normalt for hende og hun skal i hvert fald ikke holdes udenfor.. jeg synes det er dejligt at hun ved hvad hun vil have..
Jeg synes godt nok også, det er et problem, at målet med at købe en bestemt jakke er at gøre de andre piger jaloux - og det egentlig uanset, om den koster 200 eller 1200 kroner. Hvis mit barn sagde sådan, ville jeg gribe ind og tage en alvorlig snak med hende om, at jalousi er en grim følelse at give andre. Der er ikke langt fra den udmelding og til at se ned på andres ikke så smarte tøj, og så ville jeg blæse på, om det var den generelle holdning blandt klassens piger - MIT barn skal netop møde andre værdier herhjemmefra som modvægt til en negativ udvikling i klassen.
Du kan heller ikke vide, om der blandt de andre forældre i klassen sidder nogle, som har svært ved at være med på det niveau, og som har en kamp med deres barn om det fokus, der er på tøj - men som ikke har modet til at sige, at de ikke kan følge med.
For min skyld kan folk bruge en formue på deres børns tøj, men hvis man ukritisk lader sit barn ytre, at det handler om at overtrumfe andre, er den helt gal i mine øjne. Og du blander altså selv penge ind i billedet ved først at skrive, at det er blevet frygteligt dyrt, og bagefter give udtryk for, at det bare er dejligt, at din datter ved, hvad hun vil have.
Anmeld