Hvad kostede jeres børns vinterjakker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2013

TNBC

Three little steps skriver:

Der røg din egen økonomi mening med, for hun aner på ingen måde hvad hendes vinterjakker koster. Det er bare dyreprint og lyserød der er mode lige nu så den vil hun have, og den fik hun så. Der skal ikke gøres forskel på dem, og jeg vil gerne betale de penge for en jakke, så der er ingen problemer der. 

Tja ja..

Selvfølgelig skal der ikke gøres forskel på børn.. men derfor behøver de ikke altid at få for præcis det samme beløb. Børn er jo forskellige.

Hvis du ved hvad hun vil have, kunne du jo have fundet noget der var billigere og lade hende vælge mellem det. Men det er dit valg at du vil bruge så mange penge, så er der jo klart at du synes tøj bliver dyrere. Du kan jo læse på de ændres indlæg at de har gjort det billigere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Three little steps skriver:

Det er vel ikke mit problem at jeg bruger mange penge på min datter og at andre ikke har råd til at gøre det på deres?  min datter går meget op i sit tøj og det skal hun have lov til!!

pigerne i hendes klasse er meget dominerende angående tøj og deres forældre bruger også mange penge på deres tøj.. så det er meget normalt for hende og hun skal i hvert fald ikke holdes udenfor.. jeg synes det er dejligt at hun ved hvad hun vil have.. 

Jeg synes godt nok også, det er et problem, at målet med at købe en bestemt jakke er at gøre de andre piger jaloux - og det egentlig uanset, om den koster 200 eller 1200 kroner. Hvis mit barn sagde sådan, ville jeg gribe ind og tage en alvorlig snak med hende om, at jalousi er en grim følelse at give andre. Der er ikke langt fra den udmelding og til at se ned på andres ikke så smarte tøj, og så ville jeg blæse på, om det var den generelle holdning blandt klassens piger - MIT barn skal netop møde andre værdier herhjemmefra som modvægt til en negativ udvikling i klassen. 

Du kan heller ikke vide, om der blandt de andre forældre i klassen sidder nogle, som har svært ved at være med på det niveau, og som har en kamp med deres barn om det fokus, der er på tøj - men som ikke har modet til at sige, at de ikke kan følge med. 

For min skyld kan folk bruge en formue på deres børns tøj, men hvis man ukritisk lader sit barn ytre, at det handler om at overtrumfe andre, er den helt gal i mine øjne. Og du blander altså selv penge ind i billedet ved først at skrive, at det er blevet frygteligt dyrt, og bagefter give udtryk for, at det bare er dejligt, at din datter ved, hvad hun vil have. 

Anmeld

6. oktober 2013

isabellasmor

Vi har lært hende at det ikke kommer an på tøj. Lige nu er hun inde i en periode hvor alt bare handler om hvem der har det fedeste og bedste, og pigerne i klassen har dannet deres egne små grupper, det går i opløsning senere hen, det er vi sikre op.

Vi tog det op på forældrerådet sidste gang, og vi alle kom til en enighed om at lade det glide ud ligeså stille. Der vil altid være krav og altid være nogen fra klassen der er trendsættere, og lige nu skader det ingen og alle pigerne er med i det. 

Af bitter personlig erfarring, så er det ikke noget der bare glider ud. Det er kun starten! Det er nemlig lige præcis den alder det hele starter i, grupperne opstår, og dem som er de populærer og upopulære i denne periode, vil stort set være det hele skoletiden. Det er NU i skal gå ind og tag fat hvis der er noget at tá fat i. Det er for sent hvis i venter. 

Anmeld

6. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
isabellasmor skriver:

Af bitter personlig erfarring, så er det ikke noget der bare glider ud. Det er kun starten! Det er nemlig lige præcis den alder det hele starter i, grupperne opstår, og dem som er de populærer og upopulære i denne periode, vil stort set være det hele skoletiden. Det er NU i skal gå ind og tag fat hvis der er noget at tá fat i. Det er for sent hvis i venter. 

Også min erfaring - og strategien "at lade det glide ud lige så stille" er for mig at se lig med passiv accept fra forældrenes side - særligt, hvis de hver for sig lader det gå upåtalt hen, når deres døtre direkte siger, at de går efter at gøre andre jaloux. Hvordan skal de så forstå, at det er et helt forkert fokus? 

Anmeld

6. oktober 2013

isabellasmor

Mor og meget mere skriver:

Også min erfaring - og strategien "at lade det glide ud lige så stille" er for mig at se lig med passiv accept fra forældrenes side - særligt, hvis de hver for sig lader det gå upåtalt hen, når deres døtre direkte siger, at de går efter at gøre andre jaloux. Hvordan skal de så forstå, at det er et helt forkert fokus? 

Jamen er helt enig. Det er faktisk rigtig sørgeligt at man som forældre bare vælger at se på på den måde! og endda støtter op om det  Gad vide hvad de samme forældre ville stille op hvis det pludselig var deres barn der blev udsat for disse pige grupper i klassen?? 

Anmeld

6. oktober 2013

FruK

Til den lille (9 mdr) brugt Pomp de Luxe jakke til 75 kr.

Til den store (10 år) H&M til 499,- Han er medbestemmende men får ikke lov til selv at vælge. Jeg finder en, som jeg synes er "passende" og spørger ham om den er ok. Hvis ikke finder vi selvfølgelig en anden, men han ville ikke få lov til at vælge en til 1200. Det vigtigste ved en vinterjakke er, at den er varm - og så selvfølgelig at han synes den er ok pæn. Og det kan vi sagtens finde, uden at give mere end 500, også selvom vi snildt kunne få råd til en dyrere. Han ville ikke få lov at køre med på det der mærketøjsræs.

Anmeld

6. oktober 2013

NoahEmil

For min skyld kan folk bruge så meget de vil på deres børn, hvis man har penge til det er det da helt ok. Men at det bliver brugt som en status i klassen synes jeg er forkert, der vil altid være svage og stærke i klassen, men at forældrene nærmest siger det ok synes jeg er et problem, og tror ikke det går i sig selv, kan da selv huske i folkeskolen hvor tøserne i det fine mærketøj så ned på, dem der ikke havde det på. Hvis man tænker på mobning osv synes jeg dette kan være en medvirkende faktor.

Anmeld

6. oktober 2013

FogL

Jeg har forelsket mig i denne jakke fra name it (Se billede)! Flyverdragten bliver købt brugt - vil have en Reima, men vil ikke give fuld pris

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. oktober 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes godt nok også, det er et problem, at målet med at købe en bestemt jakke er at gøre de andre piger jaloux - og det egentlig uanset, om den koster 200 eller 1200 kroner. Hvis mit barn sagde sådan, ville jeg gribe ind og tage en alvorlig snak med hende om, at jalousi er en grim følelse at give andre. Der er ikke langt fra den udmelding og til at se ned på andres ikke så smarte tøj, og så ville jeg blæse på, om det var den generelle holdning blandt klassens piger - MIT barn skal netop møde andre værdier herhjemmefra som modvægt til en negativ udvikling i klassen. 

Du kan heller ikke vide, om der blandt de andre forældre i klassen sidder nogle, som har svært ved at være med på det niveau, og som har en kamp med deres barn om det fokus, der er på tøj - men som ikke har modet til at sige, at de ikke kan følge med. 

For min skyld kan folk bruge en formue på deres børns tøj, men hvis man ukritisk lader sit barn ytre, at det handler om at overtrumfe andre, er den helt gal i mine øjne. Og du blander altså selv penge ind i billedet ved først at skrive, at det er blevet frygteligt dyrt, og bagefter give udtryk for, at det bare er dejligt, at din datter ved, hvad hun vil have. 

Må være enig, og synes det er en kedelig tendens at det hele skal skrues op, og hopper alle med på bølgen får det ingen ende, og det gør netop at nogle børn vil blive set ned på udelukkende pga økonomisk status
Siger ikke man ikke må købe hvad man lyster til sit barn, men må vel også være en grænse

Aldrig om jeg ville hoppe med på andres jargon på den måde, bliver en ubevidst kamp mellem forældrene og børnene der betaler prisen

Anmeld

6. oktober 2013

Nemesis

til Sara har jeg i år købt en puma jake til 135 kr og en brugt tth dunfrakke til 75 kr. derudover et par skibukser og en flyverdragt fra tth til i alt 500 i outlet.

Hun har fået vinterstøvler fra ADI til 400 kr og et par fra Elefanten til 200 kr.

Jonas har fået et skisæt købt i sverige sidste år under skiferien til 400 svenske kr. og et par Viking støvler til 450 kr.

hans vinterjakke fra sidste år kan han stadig passe, så han har to.

plejer faktisk at købe didriksons- det holder bare, så er spændt på hvordan det går i år.

Her er det mig der suverænt bestemmer både pris og udseende, men min børn er nu taknemmelige alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.