Min psykolog i Kolding midtby giver jeg 319 kroner pr gang, så dækker staten de sidste 60 %
Men du burde igennem kommunen kunne få hjælp, desværre er det nok ikke så mange timer, men hvis du kommer igang, kan du nemmere bedømme om, hvor tit du skal afsted og så bliver det også nemmere, at finde de 320 +/- kr pr gang, når man ved, hvad man for ud af det.
Er det muligt at lave et pb stop i fx ½ år? Presset derfra gør det jo heller ikke nemmere for jer og så kan du få medicinsk behandling i 3 måneder imens du for arbejdet med dig selv, hos fx en psykolog og måske supplere med mindfulness, hvis psykologen siger go for det. Og jeg ved godt det er svært, men tror altså du er nød til at tage tingene lidt med ro, du kommer ikke hurtigere frem af at presse dig selv, du er nød til at finde lysten til at gå ud af døren, tage bussen indtil Kolding og fx handle lidt ned. Hvad nære og hvad tære lige nu? Hvad for du noget ud af, det skal dit fokus være på og så skal i selvfølgelig have noget stabilitet, ved i skal flytte lige om lidt og det er jo også noget der tære, så lige nu er det vigtigste bare, hvad er godt for DIG, hvad giver DIG et overskud?
Jeg kan huske, da jeg havde det værst, var noget af det bedste, at hjælpe andre med praktiske ting, fx rengøring af deres hus, hvis de synes det var blevet for meget for dem selv, så jeg følte mig nøddig, at jeg faktisk gjorde en forskel i deres liv og at jeg kunne se fremskridtet, for det kan man ikke bare lige, når det angår psyken.
Tusinde kram og tanker herfra

Anmeld