FrkRaarup skriver:
Har heller intet i mod at han viser han er bekymret. Dejligt at jeg trods alt ikke står midt i det her selv!
Altså, der er heller ikke tale om selvmord, skulle jeg nok have skrevet fra start. Langt fra.
Men jeg har det svært. Alt for svært til at kunne fungere normalt og vende tilbage til en 'normal' hverdag.
Tror min kæreste ringer til min læge i morgen, for han ved jeg ikke får det gjort.
Jeg tror måske indlæggelse er det bedste? Så er jeg da sikret hjælp, trods alt.
Mange mange tak for 

Du skal afgjort have hjælp, men jeg er ikke sikker på, det er realistisk at regne med en indlæggelse. Det er meget syge mennesker, der indlægges - Typisk suicidaltruede og/eller patienter med forvrængede virkelighedsopfattelser. spørgsmålet er også, om du ville få ret meget ud af en indlæggelse. Det, du formentlig har mest brug for, er samtaleterapi, og det er der ikke meget af under en indlæggelse.
Psykiatrisk skadestue er alletiders sted at søge hjælp i en akut krisesituation, hvor det hele ramler her og nu. Det er ikke hensigten, at man planlægger at opsøge den flere dage før - præcis, som man ikke udskyder at opsøge en almindelig skadestue. Her vil du kunne få akut krisehjælp, men ikke en langsigtet behandlingsplan.
Det forarger mig, at du ikke har modtaget hjælp og vejledning fra din læge. Hvor er det sørgeligt at læse! Få din kæreste til at ringe til lægen og banke i bordet! Jeg kan se, du er på KH - det er også en mulig vej til hjælp at få din sagsbehandler på banen. Endelig tror jeg, du kan henvende dig til Foreningen for spædbørnsdød og få vejledning derigennem.
Du må ikke acceptere at blive fejet af bordet - din reaktion og tilstand er jo naturlig og forventelig, og i mine øjne er du netop ikke sindslidende, men ramt af en livskrise, som du naturligvis skal have hjælp til at komme igennem.
Om du skal til psykolog eller psykiater er svært at vurdere - det sidste er jo nødvendigt, hvis du skal medicineres. Men noget skal ske, og det er din læges pligt at hjælpe dig videre.