Indlæggelse psyk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

VIPpigen

FrkRaarup skriver:

Det er jeg glad for at høre.

Vi kender alle sammen historier med folk hvor kommunen er ind over og deres børn bliver fjernet. Det vil vi alle gerne undgå.

Måske dumt at reagere som jeg gør.. Sket er sket. Vi kontakter lægen i dag.

Ja, man hører ofte de historier. Der er bare meget ofte mere bag end en indlæggelse på psyk. Nogen er SÅ syge at de ikke kan klare den opgave. Nogen skal bare hate kickstartet hjælpen, og kommer godt ud på den anden side.

Lige meget hvad skal du have den hjælp. Hvis lægen ikke vil lytte, ville jeg som andre foreslår simpelthen finde en anden. Det kan ikke passe at i ingen hjælp kan få

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

FrkRaarup

VIPpigen skriver:

Ja, man hører ofte de historier. Der er bare meget ofte mere bag end en indlæggelse på psyk. Nogen er SÅ syge at de ikke kan klare den opgave. Nogen skal bare hate kickstartet hjælpen, og kommer godt ud på den anden side.

Lige meget hvad skal du have den hjælp. Hvis lægen ikke vil lytte, ville jeg som andre foreslår simpelthen finde en anden. Det kan ikke passe at i ingen hjælp kan få

Ja.. Der er altid to sider af samme sag.

Satser selvfølgelig på at lægen vil hjælpe.. Evt. vil vi gerne i kontakt med med noget der hedder mobilteamet, der bliver man indlagt i eget hjem og der kommer så nogle flere gange om ugen og snakker/behandler.

At blive taget ud at mine (trods alt) trygge rammer tror jeg ikke gør godt.

Anmeld

20. september 2013

modesty

FrkRaarup skriver:

Min kæreste overvejer kraftigt at indlægge mig på psyk!
Kæmpe nederlag.. Men må nok bare sande at jeg ikke kan selv længere.

Min datters død har sat så dybe spor at jeg snart ikke kan fungere!

Jeg kan ikke handle selv, kan knap tage bussen, er konstant bange for at møde nogen jeg kender, tager ikke telefonen hvis jeg ikke kender nummeret, osv..

Han er nu (åbenbart) ved at være ret bekymret for mig

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette, udover at komme ud med det. Ehm. Men hvordan siger jeg til ham, at det er ok med mig? At jeg godt selv kan se jeg ikke kan komme videre selv?
Og hvornår skal vi gøre det? Nu er det jo lige straks weekend og knægten kommer (skal være hos os til onsdag), så det vil jeg næppe ødelægge.
Og hvad hvis min kæreste ikke kan få fri og være der hos mig? Er så bange for at være alene med fremmed mennesker!

OG NEJ, DETTE ER IKKE SKREVET FOR AT FÅ OPMÆRKSOMHED! Men hjælp til at takle dette, som jeg selv betegner som et kæmpe nederlag!

Det er ikke et nederlag, det er modigt og sejt at du erkender at du har brug for mere hjælp end dine nærmeste kan give dig. Og selvfølgelig har du det - det er helt naturligt og normalt i din situation.

Lad være med at lytte til dem der skriver at du ikke skal have en indlæggelse stående i forhold til kommunen, det er noget pjat. Der er masser af mennesker der har været indlagt på psyk, som bliver forældre uden at kommunen overhovedet løfter et øjenbryn. 

Det lyder som en rigtig god idé med det mobilteam.

Anmeld

20. september 2013

FrkRaarup

modesty skriver:

Det er ikke et nederlag, det er modigt og sejt at du erkender at du har brug for mere hjælp end dine nærmeste kan give dig. Og selvfølgelig har du det - det er helt naturligt og normalt i din situation.

Lad være med at lytte til dem der skriver at du ikke skal have en indlæggelse stående i forhold til kommunen, det er noget pjat. Der er masser af mennesker der har været indlagt på psyk, som bliver forældre uden at kommunen overhovedet løfter et øjenbryn. 

Det lyder som en rigtig god idé med det mobilteam.

Mange tak

Har heller ikke før haft kommunen ind over, overhovedet. Jeg blev tilbudt en ungmor gruppe da jeg var gravid, men det var bare som støtte og istedet for en mødregruppe med 'gamle' mødre

Men som mange andre er frygten der nok altid et sted. Fordi vi ofte høre om hvor svært det er at slippe af med dem igen.

Anmeld

20. september 2013

VIPpigen

FrkRaarup skriver:

Ja.. Der er altid to sider af samme sag.

Satser selvfølgelig på at lægen vil hjælpe.. Evt. vil vi gerne i kontakt med med noget der hedder mobilteamet, der bliver man indlagt i eget hjem og der kommer så nogle flere gange om ugen og snakker/behandler.

At blive taget ud at mine (trods alt) trygge rammer tror jeg ikke gør godt.

Det lyder smart. Og klart en rigtig god ide, hvis det er det, du har det bedst med. 

Åhh, jeg håber hvertfald for jer at du nu får noget hjælp, og nogen at snakke med om det

Anmeld

20. september 2013

lineog4

DianaRJS skriver:

nu spørger jeg nok dumt, men har du slet ikke fået hjælp til at bearbejde det med tabet af din datter???

ingen burde stå alene med det, det er hårdt, og også for hårdt til man kan klare det selv.....

håber du får det bedre

Man kan få hjælp men fx psykolog har en egen betaling og man kan "få" 10 gange - det er hvd dødsfald udløser. Kan huske jeg selv blev overrasket (negativt) over at sikkerhedsnettet når sådan noget sker jer så stort masket så mange falder igennem.

line

Anmeld

20. september 2013

lineog4

FrkRaarup skriver:

Det er ikke dumt.

Nej, har intet modtaget.

Skejby ville ikke hjælpe da jeg var blevet udskrevet, min SP kan intet gøre og min læge sagde at jeg selv måtte finde ud af noget.

Nej, absolut ingen burde stå selv.

Mange tak

Hvad med landsforegningen og nogen sorggrupper? Ved Skejby har og der er også forældregrupper. Jeg synes de to ting jeg gik til (efterfødselsgym og forældregruppe) hjalp mig igennem - jeg fravalgte psykolog hjælp. Og husk jeg er her også hvis du har brug for at skrive.... 

Anmeld

20. september 2013

FrkRaarup

VIPpigen skriver:

Det lyder smart. Og klart en rigtig god ide, hvis det er det, du har det bedst med. 

Åhh, jeg håber hvertfald for jer at du nu får noget hjælp, og nogen at snakke med om det

Det er klart det jeg har det bedste med.
Det var ufatteligt hårdt for mig da vi var indlagt. Savnede alt derhjemme, men nok mest vores hunde. Så tror bestemt det er det bedste for mig.

Er nu heller ikke så syg, at jeg syns det er fair at optage en seng.
Men noget skal der gøres.. Og IKKE bare medicin.

Mange tak

Anmeld

20. september 2013

FrkRaarup

lineog4 skriver:

Hvad med landsforegningen og nogen sorggrupper? Ved Skejby har og der er også forældregrupper. Jeg synes de to ting jeg gik til (efterfødselsgym og forældregruppe) hjalp mig igennem - jeg fravalgte psykolog hjælp. Og husk jeg er her også hvis du har brug for at skrive.... 

Der er bare langt til Skejby. (Bor udenfor Kolding)
Er afhængig af min mand da jeg ikke har kørtkort.

Kunne godt lide at komme til åbent hus der, men det er ikke nok. Det sidder så dybt i mig, at der skal mere til ..

Mange tak

Anmeld

20. september 2013

FrkRaarup

lineog4 skriver:

Man kan få hjælp men fx psykolog har en egen betaling og man kan "få" 10 gange - det er hvd dødsfald udløser. Kan huske jeg selv blev overrasket (negativt) over at sikkerhedsnettet når sådan noget sker jer så stort masket så mange falder igennem.

line

Vi har ikke økonomi til ret mange samtaler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.