Albertsen92 skriver:
Er gravid 33+5, og har virkelig hørt ting som "det kan i ikke gøre når i får barn" igennem graviditeten.
En så lille ting som at tage på Bakken, have hunden inde i bilen, have hund i det hele taget (hallo, vi har valgt at anskaffe os en hund, og det ansvar vil vi have til hun en dag ikke kan mere, har ikke tænkt mig bare at smide hende væk fordi vi får barn), vi kører tit rundt til forskellige steder og går tur med vores hund, det kan man åbenbart ikke når man har barn heller. Faktisk skal man bare holde sig hjemme, sådan en ting som at handle kan man dårligt nok. Og mange andre ting...
Og så alle de andre med, hvor hårdt det bliver, søvn får man aldrig osv. Det skal lige siges jeg er klar over, det er hårdt at få børn, det er ganske overvejet inden vi begyndte at prøve.
Så er det jeg vil høre jer kloge mødre: er det så hårdt som alle siger? Går livet virkelig i stå, bare fordi man får børn?
Kom med jeres erfaringer. HVOR meget har jeres liv ændret sig?
Jeg tænker, at barnet skal indrette sig efter verden, og verden skal ikke indrette sig efter barnet. Til en hvis grænse.
Hmm, jeg er nok bare træt af at høre alt det negative, der er kun 2, der har sagt; glæd dig, det er skønt!
Selvfølgelig kan man have hund, gå ture, handle ind osv med et barn.... Man har vel en barnevogn!!!?? 
Selvfølgelig er der mange ting og prioriteter der ændre sig, man kan ikke bare gå i byen, være længe ude osv som det passer en, der skal jo tages hensyn til det lille barn i mange tilfælde, selvfølgelig også afhængig af hvilket barn man har, nogle kan sove hvor som helst og når som helst, og så er det jo nemt at tage ud til venner, arrangementer osv, mens andre børn ikke kan sove ude, og så må man jo tage tidligt hjem... Men selvfølgelig går livet ikke i stå...
Vi har hvad jeg (og vores familie og omgangskreds) vil kategorisere som et svært barn, og det har bestemt ikke været nemt at være social til længere end kl 18-19 stykker om aftenen, for så skulle han hjem og have ro....
Men det er blevet meget nemmere nu hvor han er lidt ældre, vi ses da med venner, vi går i byen, vi laver kæresteting osv osv... Og ja vi har også hund!!!! og sørme om ikke også vi får handlet ind, vores søn elsker at være med ude og handle og gå tur og opleve noget... Så det er noget pjat hvad folk siger...
Det kan være pissehårdt og frustrerende med børn der ikke lige opfører sig eksemplarisk altid, og nogle gange er man ved at blive skør og ville gøre alt for bare en enkelt dag alene i fred og ro, men glæd dig, der er SÅ mange glæder ved det udover frustrationerne og søvnmanglen
Og det bliver bare sjovere og sjovere jo ældre de bliver!!