Albertsen92 skriver:
Er gravid 33+5, og har virkelig hørt ting som "det kan i ikke gøre når i får barn" igennem graviditeten.
En så lille ting som at tage på Bakken, have hunden inde i bilen, have hund i det hele taget (hallo, vi har valgt at anskaffe os en hund, og det ansvar vil vi have til hun en dag ikke kan mere, har ikke tænkt mig bare at smide hende væk fordi vi får barn), vi kører tit rundt til forskellige steder og går tur med vores hund, det kan man åbenbart ikke når man har barn heller. Faktisk skal man bare holde sig hjemme, sådan en ting som at handle kan man dårligt nok. Og mange andre ting...
Og så alle de andre med, hvor hårdt det bliver, søvn får man aldrig osv. Det skal lige siges jeg er klar over, det er hårdt at få børn, det er ganske overvejet inden vi begyndte at prøve.
Så er det jeg vil høre jer kloge mødre: er det så hårdt som alle siger? Går livet virkelig i stå, bare fordi man får børn?
Kom med jeres erfaringer. HVOR meget har jeres liv ændret sig?
Jeg tænker, at barnet skal indrette sig efter verden, og verden skal ikke indrette sig efter barnet. Til en hvis grænse.
Hmm, jeg er nok bare træt af at høre alt det negative, der er kun 2, der har sagt; glæd dig, det er skønt!
Nu spørg du hvor meget ens liv har ændret sig -og det er SLET ikke det samme mere, men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting, tværtimod 
Jeg var 20, da vi fik vores første barn og hele graviditeten måtte jeg høre på at jeg var for ung og at det var for tidligt at lade mit liv gå i stå og at jeg ville fortryde det før eller siden..
Og måtte desuden utallige gange fortælle folk, at NEJ, vores hunde skal IKKE aflives fordi vi får barn...
(Vi har 2 piger nu, en på 2 år og en på 6 uger, vi har stadig begge vores hunde og det har aldrig været et problem, selvom vi ikke har brugt kravlegård -og de er stadig med i bilen)
Ja, det er hårdt at få børn, men som du selv skriver, er det jo noget man overvejer om man er klar til, inden man vælger at få dem 
Vores børn har været med til alt lige fra start; gåture, handle, weekendture, ude at spise, fester osv..
Holdningen herhjemme har været, at de jo ligeså godt kan være med fra starten, for det er jo altså en del af livet -i hvert fald vores..
Og sværere er det jo altså heller ikke, at give dem mad på en bænk, skifte dem bag bilen eller tage barnevognen med, som de kan sove i... Det vigtigste for dem er jo groft sagt bare, at være hos mor eller far..
I forhold til mit eget behov for at feste og drikke, så er det blevet væsentligt mindre efter jeg har fået børn, men når jeg har lyst til at tage ud, så har børnene jo også en far, som synes det er hyggeligt at være sammen med dem uden mors indblanding hele tiden 
Så tag det bare roligt, at få børn er langt hen ad vejen, hvad I selv gør det til