Albertsen92 skriver:
Er gravid 33+5, og har virkelig hørt ting som "det kan i ikke gøre når i får barn" igennem graviditeten.
En så lille ting som at tage på Bakken, have hunden inde i bilen, have hund i det hele taget (hallo, vi har valgt at anskaffe os en hund, og det ansvar vil vi have til hun en dag ikke kan mere, har ikke tænkt mig bare at smide hende væk fordi vi får barn), vi kører tit rundt til forskellige steder og går tur med vores hund, det kan man åbenbart ikke når man har barn heller. Faktisk skal man bare holde sig hjemme, sådan en ting som at handle kan man dårligt nok. Og mange andre ting...
Og så alle de andre med, hvor hårdt det bliver, søvn får man aldrig osv. Det skal lige siges jeg er klar over, det er hårdt at få børn, det er ganske overvejet inden vi begyndte at prøve.
Så er det jeg vil høre jer kloge mødre: er det så hårdt som alle siger? Går livet virkelig i stå, bare fordi man får børn?
Kom med jeres erfaringer. HVOR meget har jeres liv ændret sig?
Jeg tænker, at barnet skal indrette sig efter verden, og verden skal ikke indrette sig efter barnet. Til en hvis grænse.
Hmm, jeg er nok bare træt af at høre alt det negative, der er kun 2, der har sagt; glæd dig, det er skønt!
Du
skal glæde dig, for det
er skønt!
Men når det så er sagt kan nogle dage virkelig trække tænder ud, man er kronisk træt, udkørt osv..
Altså det er ændret meget i den dur, at byture er mere eller mindre slut nu, vi tager ikke så tit ud og spiser og i biffen osv., fordi det kræver pasning af den lille, men det sker stadig, bare i en markant mindre grad end før..
Selvfølgelig kan du gå tur med hunden og en barnevogn på samme tid, og
selvfølgelig kan, og SKAL du handle ind med dit barn.. De skal lære det, ellers kan det blive et helvede når de bliver ældre..
Men jeg kan ikke sige nok gange -
glæd dig, det er fantastisk! Den kærlighed du får fra det her lille menneske er 100000000 gange større end du kan forestille dig, jeg kan tit sidde og kigge på min søn også bare tudbrøle af lykke..