Dilemma hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Christina74

Yurie skriver:

ja og det har lidt med alderen, men ikke fordi du er for ung til at få et barn, men at få et donorbarn. det er det jeg synes(ikke forkert) men der synes jeg man skal vente. De trunter der bliver knocked up i byen, er jo heller ikke for kvikke(sorry hvis der er nogen) men det er noget andet.. du sidder og tænker, jeg skal have et barn med min ven.. hvad nu hvis han finder en kæreste om tre, 6 eller 9 måneder...eller senere..
derfor jeg også siger, det havde været noget andet, hvis I var sammen og at jeg nok ville vente lidt, og se hvad der sker..

Så jo det har nok lidt med alderen, men ikke som du tænkte. Men også andre ting..

men næste gang, så spørg i stedet for at tro.. så bliver man ikke så sure på hinanden.

Der ramte du så også mig :-(

Min store datter på meget snart 19 år er kommet ved en flirt på 3 uger. Jeg var helt bestemt klar over konsekvensen om at dyrke ubeskyttet sex. Men hun var bestemt ønsket. Hun kom på min 20 1/2 års fødselsdag :-)

Dine holdninger lyder i mine øre meget meget snæversynet. 

Jeg kan mærke jeg sidder og koger over de fleste af dine kommentarer i denne tråd.

Men det er jo nok fordi jeg er gammel og gravid.

Derfor gør jeg nok klogt i at ignorere kommende indlæg fra dig i denne tråd :-(

Håber du er mere medmenneskelig i den virkelige verden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

TNBC

Christina74 skriver:

Der ramte du så også mig :-(

Min store datter på meget snart 19 år er kommet ved en flirt på 3 uger. Jeg var helt bestemt klar over konsekvensen om at dyrke ubeskyttet sex. Men hun var bestemt ønsket. Hun kom på min 20 1/2 års fødselsdag :-)

Dine holdninger lyder i mine øre meget meget snæversynet. 

Jeg kan mærke jeg sidder og koger over de fleste af dine kommentarer i denne tråd.

Men det er jo nok fordi jeg er gammel og gravid.

Derfor gør jeg nok klogt i at ignorere kommende indlæg fra dig i denne tråd :-(

Håber du er mere medmenneskelig i den virkelige verden.

Nu snakker jeg om dem der finder en tilfældig fyr til one night stand.. der er din datter jo ikke... det er ikke for at sige at du er en dum trunte, men at der er bare mange der tænker; fuck kondomet, det er bedre uden. Din datter var/er ønsket. Og igen ikke bare en du mødte en aften. Det er de nok ikke altid når man 18-20 og hellere vil feste.
Jeg var pissed da jeg skrev det. Jeg kender mange unge mødre, så det er ikke bare alderen, men beslutningen om at få et donor barn så ung og så med en fyr man ikke er sammen med.

Kan godt være at det lyder hårdt, og jeg var irriteret.. men jeg synes bare der er så meget fokus på at man skal have børn hurtigt, hvorfor ikke vente og se om drømmefyren ikke kommer?? (Igen ikke for at sige at din datter ikke fortjente at blive født) men når man kun er 22, og ikke i fast forhold, ville jeg vente.

Jeg er tilgengæld selv træt af at vente.. og overvejer selv en anden løsning, jeg bliver 27 og er træt af mænd.. men hvis havde været 18-22 havde jeg da ventet...

Jeg er ked af at jeg har såret dig..

Jeg elsker at hjælpe folk og gør det tit, men selvfølgelig er der gange hvor man kan sige/skrive forkerte ting.

Anmeld

4. september 2013

lineog4

LilleSmølf skriver:

Jamen, så er vi da enige Ellers misforstår jeg i hvert fald hvad du skriver.

Vi er hhv. 20 og 27 herhjemme, og ja, vi kunne have ventet. Men vi har aldrig været til det store druk og festen og hvad ved jeg. Vi nyder vores lille familie langt mere end at drikke os i hegnet hver weekend.

Ingen af os har fortrudt for vi har snakket længe og meget om det, og vi ønskede at få et barn sammen. Vi føler ikke at vi har "misset" noget ved at tage den beslutning.

Men havde jeg været selv havde jeg ikke så meget som skænket det en tanke at få børn, da jeg går ind for at børn skal laves af kærlighed mellem to mennesker og ikke "bare" fordi man vil være mor (men folk må jo selv om, jeg siger ikke at der er rigtigt og forkert, det er bare min holdning)

Men der er jeg så måske for gammeldags

J glemte at skrive jeg svarede dig fordi jeg var enig - griner og det vAr dit indlæg der inspirede mig til overhovedet at svare

Anmeld

4. september 2013

Pige2009

Christina74 skriver:

Jeg kan nu godt forstå hvorfor hun går i forsvar.

Det ville jeg også har gjort. 

Helt enig! Hvem er folk egentlig til at dømme, når de ikke kender personen?

Anmeld

4. september 2013

Pige2009

dorthemus skriver:

Ja jeg synes meningen er helt klar

Helt enig. Når nu hun er vurderet og godkendt, hvilket jo ikke bar esker med et fingerknips, synes jeg ikke, man skal dømme så hårdt

Anmeld

4. september 2013

Pige2009

Yurie skriver:

hvordan har du fået det til det?

Jeg synes nu også, det virkede ret provokerende. At de så ikke skulle være det, er jo faren ved skriftsprog - tingene står hårdt mod hårdt. Sort på hvidt.

Anmeld

4. september 2013

TNBC

Baagøe skriver:

Jeg synes nu også, det virkede ret provokerende. At de så ikke skulle være det, er jo faren ved skriftsprog - tingene står hårdt mod hårdt. Sort på hvidt.

og jeg har skrevet at jeg har læst det forkert. og så har jeg fået skrevet det, hvor jeg mangler et ord.

undskyld at jeg ikke læser perfekt, men det er jo ligemeget hvad jeg siger, så er jeg den onde. i er jo ligeglade med hvad jeg skriver ellers, i ser kun på det, hvor jeg åbenbart dømmer hende. hvad siger det om jer?

Anmeld

4. september 2013

Mamalou

Jeg er enlig mor til en lille gut på 2,5 år. Jeg er alene, fordi faderen og jeg ikke kunne sammen og vi gik derfor fra hinanden for knap halvandet år siden.

For det første, så er det hårdt arbejde at være alene om et barn, og det er selvom jeg har en rigtig nem dreng. Det kræver overskud, og det skal findes selvom jeg ikke har sovet en nat, fordi der er tænder på vej, er syg eller fordi min søn synes vi skal holde "fest". Der skal ikke være meget slinger i valsen, før jeg sidder og halvsover i sofaen kl. 20 om aften, fordi jeg er træt. 

For det andet, så er det svært at undvære sit barn, og så er "skilsmisselivet" svært for et barn, uanset hvor lykkeligt sådan et forhold kan være. Barnet vil altid savne en forælder. For mig har der været en del dårlig samvittighed forbundet med det liv min søn har, og jeg bliver især ramt, når min søn grædende siger farvel til far, fordi det er svært for ham at sige farvel. 

Jeg vil ikke pege fingere af dig, eller fortælle dig hvad du skal gøre, du skal bare have en idé om, hvad du går ind til, hvis du vælger at få et (dele)barn med din kammerat. 

Held og lykke med det!

Louise

Anmeld

21. oktober 2014

BSB

Yurie skriver:

Hej alle.
Jeg har brug for jeres meninger.
Jeg er en pige på 21 som har taget valget om og blive mor. Og da jeg har en ekskæreste som gerne vil være far men som aldrig kan eller vil komme til og få børn har vi taget beslutningen om og gøre det sammen og få en donor.

Det her er de første linier i dit indlæg. se det med rødt.

Seriøst? Ja jeg forstår altså godt, hvad hun skriver. Tænk du ikke lader den ligge.....

Anmeld

21. oktober 2014

Loa

BSB skriver:

Seriøst? Ja jeg forstår altså godt, hvad hun skriver. Tænk du ikke lader den ligge.....

Øhm, skriver du til en tråd der er et år gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.