Dilemma hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Lykke:)

Yurie skriver:

Du skriver han kan ikke eller vil (Kunne) få børn?? Der er forskel på kan og vil..(Det hænger jo sammen.)

Hun skriver jo "vil komme til", som betyder at han ikke kommer til, at kunne få børn. Måske lidt indviklet forklaret, men det er ikke altid nemt at formulere sig på skrift.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

LilleSmølf

Anonym skriver:

Hej alle.
Jeg har brug for jeres meninger.
Jeg er en pige på 21 som har taget valget om og blive mor. Og da jeg har en ekskæreste som gerne vil være far men som aldrig kan eller vil komme til og få børn har vi taget beslutningen om og gøre det sammen og få en donor.
Og jeg gik så i gang med en normalbehandling uden hormoner eller noget da de ikke mente det var nødvendigt, nu har jeg været til scanning 3 gange på 8 dage og der er absolut intet sket med mine æg de ligger hele tiden på 10mm, så nu er denne cyklus droppet. Spørgsmålet er så bare om jeg denne gang skal gøre det med hormoner og være sikker på de bliver modnet med en chance for at der bliver flere æg end et, eller om jeg skal være tålmodig (hvilket aldrig har været min stærke side) og vente. Hvad synes i?

Jeg tror du lige skal tage en lille, dyb indånding og genlæse nogen af svarene

Der bliver sprugt ind til situationen, som du nok vidste der ville - ellers kunne du have undladt den del af indlægget med at du vil have barn med din ekskæreste. Det er jo ikke relevant for spørgsmålet. Og du må da indrømme at det er en usædvanlig situation så det er jo klart at folk bliver nysgerrige.

Min første tanke var da også, om det ikke ville være bedre at vente til du havde fundet nogen, du ville være sammen med. Jeg forstår fuldt ud følelsen af at man gerne vil være mor, men det virker bare lidt "ekstremt" at få donorbarn i din alder når der ikke er noget galt med dig.

Ikke fordi du er for ung til at have børn - jeg er yngre og det var absolut planlagt - men fordi du sagtens kunne vente og få dem på naturlig måde men nogen du faktisk gerne ville have barn med.

Det er nok det, der ligger til grund for mange af spørgsmålene. Tror ærligt ikke at folk mener noget ondt. Bare at du faktisk har tiden/alderen på din side (:

Og hvad angår dit spørgsmål - hav tålmodighed. Det skal vi jo alle uanset hvordan vi forsøger at lave et barn, og på den måde slipper du i det mindste for at fylde din krop med unødvendige hormoner, hvis det kan undgåes.

Held og lykke (:

Anmeld

3. september 2013

TNBC

Lykke:) skriver:

Hun skriver jo "vil komme til", som betyder at han ikke kommer til, at kunne få børn. Måske lidt indviklet forklaret, men det er ikke altid nemt at formulere sig på skrift.

jamen jeg forstår sætningen på en anden måde og det er det jeg siger,at forvirrer mig...... jeg har læst sætningen forkert, men i stedet for at blive pisse sur, kunne hun jo bare have sagt det, men nej jeg er fordømmende og alt muligt..

Men det er mig der er den der er forkert på den... åbenbart.

Anmeld

3. september 2013

Lykke:)

Yurie skriver:

jamen jeg forstår sætningen på en anden måde og det er det jeg siger,at forvirrer mig...... jeg har læst sætningen forkert, men i stedet for at blive pisse sur, kunne hun jo bare have sagt det, men nej jeg er fordømmende og alt muligt..

Men det er mig der er den der er forkert på den... åbenbart.

Det har du ret i.
Kan være hun følte sig angrebet - det kan jeg ikke svare på.

Anmeld

3. september 2013

TNBC

Lykke:) skriver:

Det har du ret i.
Kan være hun følte sig angrebet - det kan jeg ikke svare på.

det gjorde hun åbenbart, selvom at jeg havde skrevet at det ikke var for at være ond/hård...men det valgte hun vist at overse.

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du skriver han kan ikke eller vil (Kunne) få børn?? Der er forskel på kan og vil..(Det hænger jo sammen.)

Du misforstår det jeg skriver.

Anmeld

3. september 2013

dorthemus

Yurie skriver:

Hvorfor stopper du ikke? Hun har svaret, du har svaret og I misforstår hinanden. Lad det ligge...det er jo ikke dét tråden handler om, vel

Anmeld

3. september 2013

Kløver

Nu er tråden lidt lang så ved ikke om du har fået svar

Jeg er selv igang med behandling og mange ting spiller ind. Hvor længe har du været igang og din alder spiller også ind, ud fra din alder ville jeg nok i første omgang undgå hormoner og holde mig til alm cyklus. Har jeg forstået rigtigt du har været i første cyklus nu her hvor ægget ikke udviklede sig ? Jeg ville give det nogle forsøg endnu og skulle æggene ikke blive ok eller ikke opnå gevinst med godt æg indenfor det næste 1/2 års tid ville jeg der overveje hormoner

Jeg er lidt nysgerrig hvad i har haft af tanker omkring delingen af barnet, da din eks jo nok ikke vil have mange muligheder når han ikk e er faren og i ikke er sammen

Anmeld

3. september 2013

lineog4

Jeg tror du lige skal tage en lille, dyb indånding og genlæse nogen af svarene

Der bliver sprugt ind til situationen, som du nok vidste der ville - ellers kunne du have undladt den del af indlægget med at du vil have barn med din ekskæreste. Det er jo ikke relevant for spørgsmålet. Og du må da indrømme at det er en usædvanlig situation så det er jo klart at folk bliver nysgerrige.

Min første tanke var da også, om det ikke ville være bedre at vente til du havde fundet nogen, du ville være sammen med. Jeg forstår fuldt ud følelsen af at man gerne vil være mor, men det virker bare lidt "ekstremt" at få donorbarn i din alder når der ikke er noget galt med dig.

Ikke fordi du er for ung til at have børn - jeg er yngre og det var absolut planlagt - men fordi du sagtens kunne vente og få dem på naturlig måde men nogen du faktisk gerne ville have barn med.

Det er nok det, der ligger til grund for mange af spørgsmålene. Tror ærligt ikke at folk mener noget ondt. Bare at du faktisk har tiden/alderen på din side (:

Og hvad angår dit spørgsmål - hav tålmodighed. Det skal vi jo alle uanset hvordan vi forsøger at lave et barn, og på den måde slipper du i det mindste for at fylde din krop med unødvendige hormoner, hvis det kan undgåes.

Held og lykke (:

Skulle jeg forholde mig til delen om at få donorbarn så var det faktisk ikke alderen der gjorde jeg undrede mig lidt eller jo men på en anden måde end at du/ts er for ung. Men mere når nu ikke man står lige over for at gå i overgangsalderen så er der en stor sandsynlighed for at begge parter møder en ny partner som de ønsker at leve deres liv med også x'en der jo sagtens kan møde en kvinde som på samme måde ønsker at gå gennems processen med donorbarn så hvorfor er det essentielt det sker lige nu hvor man i sin iver skaber en mere udfordrende situation for familierelationer. 

Det er forståeligt man ønsker et barn også hvis man er ung, og skønt man kan planlægge og få det med den mand/kvinde man ønsker at dele sit liv med, sandsynligheden for livslang kernefamilie er vel hverken større eller mindre fordi man er ung. Men at vælge den komplicerede løsning fordi man er skruk og ikke fordi det er sidste udkald ja det undrer mig - måske jeg er for gammeldags 

Anmeld

3. september 2013

LilleSmølf

lineog4 skriver:

Skulle jeg forholde mig til delen om at få donorbarn så var det faktisk ikke alderen der gjorde jeg undrede mig lidt eller jo men på en anden måde end at du/ts er for ung. Men mere når nu ikke man står lige over for at gå i overgangsalderen så er der en stor sandsynlighed for at begge parter møder en ny partner som de ønsker at leve deres liv med også x'en der jo sagtens kan møde en kvinde som på samme måde ønsker at gå gennems processen med donorbarn så hvorfor er det essentielt det sker lige nu hvor man i sin iver skaber en mere udfordrende situation for familierelationer. 

Det er forståeligt man ønsker et barn også hvis man er ung, og skønt man kan planlægge og få det med den mand/kvinde man ønsker at dele sit liv med, sandsynligheden for livslang kernefamilie er vel hverken større eller mindre fordi man er ung. Men at vælge den komplicerede løsning fordi man er skruk og ikke fordi det er sidste udkald ja det undrer mig - måske jeg er for gammeldags 

Jamen, så er vi da enige Ellers misforstår jeg i hvert fald hvad du skriver.

Vi er hhv. 20 og 27 herhjemme, og ja, vi kunne have ventet. Men vi har aldrig været til det store druk og festen og hvad ved jeg. Vi nyder vores lille familie langt mere end at drikke os i hegnet hver weekend.

Ingen af os har fortrudt for vi har snakket længe og meget om det, og vi ønskede at få et barn sammen. Vi føler ikke at vi har "misset" noget ved at tage den beslutning.

Men havde jeg været selv havde jeg ikke så meget som skænket det en tanke at få børn, da jeg går ind for at børn skal laves af kærlighed mellem to mennesker og ikke "bare" fordi man vil være mor (men folk må jo selv om, jeg siger ikke at der er rigtigt og forkert, det er bare min holdning)

Men der er jeg så måske for gammeldags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.