Dilemma hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Anonym trådstarter

Christina74 skriver:

Jeg kan nu godt forstå hvorfor hun går i forsvar.

Det ville jeg også har gjort. 

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

esioul

Anonym skriver:

Hej alle.
Jeg har brug for jeres meninger.
Jeg er en pige på 21 som har taget valget om og blive mor. Og da jeg har en ekskæreste som gerne vil være far men som aldrig kan eller vil komme til og få børn har vi taget beslutningen om og gøre det sammen og få en donor.
Og jeg gik så i gang med en normalbehandling uden hormoner eller noget da de ikke mente det var nødvendigt, nu har jeg været til scanning 3 gange på 8 dage og der er absolut intet sket med mine æg de ligger hele tiden på 10mm, så nu er denne cyklus droppet. Spørgsmålet er så bare om jeg denne gang skal gøre det med hormoner og være sikker på de bliver modnet med en chance for at der bliver flere æg end et, eller om jeg skal være tålmodig (hvilket aldrig har været min stærke side) og vente. Hvad synes i?

Den er lidt svær.

Eftersom du ikke er ældre end du er ville jeg nok forsøge uden hormoner i første omgang.

Er du blevet insemineret før eller hvor længe har det stået på med at dine æg ikke udvikler sig?

Anmeld

3. september 2013

TNBC

Christina74 skriver:

Jeg kan nu godt forstå hvorfor hun går i forsvar.

Det ville jeg også har gjort. 

Jeg skriver jo ikke at hun ikke skal få et barn, men at jeg ikke forstår det og bliver forvirret over at hun skriver forskellige ting, hvilket jeg siger og så får jeg store bogstaver tilbage. Jeg skrev det var ikke for at være ond... men fordi jeg er forvirret.
Og jeg synes det er tidligt... jeg har aldrig sagt at hun ikke må få et barn på den måde. Bare overrasket over at man åbenbart kan få et donorbarn fra man er 18.

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg skriver jo ikke at hun ikke skal få et barn, men at jeg ikke forstår det og bliver forvirret over at hun skriver forskellige ting, hvilket jeg siger og så får jeg store bogstaver tilbage. Jeg skrev det var ikke for at være ond... men fordi jeg er forvirret.
Og jeg synes det er tidligt... jeg har aldrig sagt at hun ikke må få et barn på den måde. Bare overrasket over at man åbenbart kan få et donorbarn fra man er 18.

Du kan heller ikke bare få et.
Du skal til en samtale først hvor de skal vurdere om du er ansvarlig nok. Så det er ikke bare så nemt.

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Den er lidt svær.

Eftersom du ikke er ældre end du er ville jeg nok forsøge uden hormoner i første omgang.

Er du blevet insemineret før eller hvor længe har det stået på med at dine æg ikke udvikler sig?

Er ikke blevet insemineret, men plejer og have en fin cyklus men den her gang var den ikke som den skulle være. Derfor jeg fik tilbuddet om og prøve hormoner.

Anmeld

3. september 2013

Holbæktrunten

Yurie skriver:

Altså, et sådant indlæg som ts har lavet lægger da også op til uddybende og interesserede spørgsmål?

Jeg ved ikke en skid om det oprindelige emne, men tænker at hvis man ønsker et konkret svar på et konkret spørgsmål, kunne det godt gøres med langt mindre forhistorie og ergo færre undrende spørgsmål...

Nå, bare lige min menig - det kunne have været mig der havde fået "hug" hvis jeg havde set og svaret på tråden før dig

Anmeld

3. september 2013

TNBC

Anonym skriver:

Du skal til en samtale først hvor de skal vurdere om du er ansvarlig nok. Så det er ikke bare så nemt.

Det er jeg da godt klar over. Men at man kan få donorbarn som 18årig. At man ikke siger; prøv at vent at se, måske venter prinsen rundt om hjørnet.
Jeg synes det er for tidligt at tilbyde 18årig at kunne få et barn. (Ved du er ældre, men nu tænker jeg i det hele taget.)

En anden ting, hvordan vil i gøre det? Hvad hvis I bliver uvenner.. en af jer finder en kæreste der synes det er mærkeligt?? Jeg synes i teorien det er en fed måde at gøre det, men det vil også skabe en del spørgsmål når barnet bliver større.

Anmeld

3. september 2013

TNBC

Holbæktrunten skriver:

Altså, et sådant indlæg som ts har lavet lægger da også op til uddybende og interesserede spørgsmål?

Jeg ved ikke en skid om det oprindelige emne, men tænker at hvis man ønsker et konkret svar på et konkret spørgsmål, kunne det godt gøres med langt mindre forhistorie og ergo færre undrende spørgsmål...

Nå, bare lige min menig - det kunne have været mig der havde fået "hug" hvis jeg havde set og svaret på tråden før dig

Helt enig.

Så skulle der bare have stået om forløbet og intet andet. Så havde ts kun fået svar på det.
Dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der ville have skrevet det. (Troede lige du skulle til at give mig hug også)

Anmeld

3. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg spørger af nysgerrighed, ikke for at dømme: Hvem foretager sådan en vurdering? Psykolog, socialrådgiver - eller er det blot lægernes skøn? Hvad ser de på? Uddannelse, økonomiske forhold - eller udelukkende deres vurdering af kvindens modenhed? 

Jeg tænker jo, at mange på din alder ikke har færdiggjort uddannelse - jeg fik selv barn som 22-årig studerende og ser altså intet forkert i det - og jeg gad godt vide, om man ser på det med samfundsøkonomiske briller på, eller om det i højere grad er en psykologisk vurdering af kvindens forældreevner. 

Anmeld

3. september 2013

Holbæktrunten

Yurie skriver:

Helt enig.

Så skulle der bare have stået om forløbet og intet andet. Så havde ts kun fået svar på det.
Dejligt at vide at jeg ikke er den eneste der ville have skrevet det. (Troede lige du skulle til at give mig hug også)

Pr definition giver jeg ikke hug herinde og prøver at formulere mig pænt - mit liv er (oftest) for kort til den slags pjat og det er ikke særlig konstruktivt for nogen parter (pudse pudse glorie, haha).

Aj, men synes bare engang imellem at nogen får nogle ufortjente stryg, og ofte kunne det ligeså godt have været mig der havde skrevet, derfor tænker jeg at man må bakke lidt op om hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.