Dommen er faldet på mor som kvalte spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

Carina:-)

Er jeg den eneste der synes det er mærkeligt hun får så mild en dom .Når manser på andre sager hvor det er faren der myrder børnene?

Der er der ingen forståelse for farens ugerning.

Er der forskel på far og mor der myrder?

Og hvorfor mon de forældre altid formår at slå deres børn ihjel men altid fejler når det gælder dem selv?

De bliver altid lige fundet i rette tid....

Mhs til Nils Malmros.

Så er jeg i familie med ham langt ude,og ingen i familien støtter op om at det er synd for hans kone,.

Tværtimod er det en skygge over hele familiehistorien,og bare fordi han er blevet sammen med hende er det ikke ensbetydende med at resten af familie ikke er dybt berørte.

Jeg var ikke ret gammel før jeg overhørte uhyggelige samtaler om hendes psykiske problemer og hendes (og Nils´s) benægtelse af at der var noget galt lang tid før hun slog datteren ihjel

Og Anne fik ikke skåret halsen over,men det er så en mindre detalje .

Det ER forfærdeligt når forældre myrder deres børn,og ja de er syge-Men det der undre mig er at hvilken forskel der er på far og mor der myrder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Carina:-) skriver:

Er jeg den eneste der synes det er mærkeligt hun får så mild en dom .Når manser på andre sager hvor det er faren der myrder børnene?

Der er der ingen forståelse for farens ugerning.

Er der forskel på far og mor der myrder?

Og hvorfor mon de forældre altid formår at slå deres børn ihjel men altid fejler når det gælder dem selv?

De bliver altid lige fundet i rette tid....

Mhs til Nils Malmros.

Så er jeg i familie med ham langt ude,og ingen i familien støtter op om at det er synd for hans kone,.

Tværtimod er det en skygge over hele familiehistorien,og bare fordi han er blevet sammen med hende er det ikke ensbetydende med at resten af familie ikke er dybt berørte.

Jeg var ikke ret gammel før jeg overhørte uhyggelige samtaler om hendes psykiske problemer og hendes (og Nils´s) benægtelse af at der var noget galt lang tid før hun slog datteren ihjel

Og Anne fik ikke skåret halsen over,men det er så en mindre detalje .

Det ER forfærdeligt når forældre myrder deres børn,og ja de er syge-Men det der undre mig er at hvilken forskel der er på far og mor der myrder?

Hvorfor er det du syntes at dommen er mild?

En behandlingsstraf, er ikke mindre en den hårdeste straf man kan få i DK, da den straf kan holde den dømte indespærret resten af sine dage - det kan et fængsel ikke.

Jeg har endnu ikke hørt eller læst om en far der har slået sit barn ihjel pga fødselsåykose, har haft mentale problemer, opsøgt hjælp og blevet afvist - jeg har derimod både læst, og hørt om sager hvor en far tager livet af sit barn/børn i skilsmisse, og forældremyndighedssager! Og der er altså MEGET stor forskel. Og det kan under ingen omstændigheder samlignes.

At blive erklæret sindssyg i gerningsøjeblikket er altså ikke noget man bare bliver, det er en enorm svær diagnose at stille, og er eksperterne det mindste i tvivl, bliver diagnosen ikke stillet, og man bliver erklæret rask.

Mht. til Nils Malmros, så kan det faktisk ikke bekymre mig mindre hvad resten af familien mener om deres tragedie - så længe manden og kone kan finde ud det sammen, eller hver for sig.

:-)

Anmeld

30. august 2013

Xolia

baby012 skriver:

Er rystet ! 

Det er en ALT for mild dom efter min mening !! Stakkels barn!! 

http://m.bt.dk/?article=26687543-Ung-mor-brudt-sammen-i-retten-Doemt-for-drab-paa-9-dage-gammel-soen

Jeg må ærligt indrømme at jeg har mere ondt af mor og barn at et system som det danske kan fejle så fatalt.

Det er selvfølgelig skrækkeligt at en lille baby på kun 9 mdr. skal opleve ikke at kunne trække vejret - men han har jo ikke vidst hvad og hvorfor - og han døde = han har fred.

Derimod skal mor leve resten af sit liv med den sorg det er at miste et barn og den skyld at hun var direkte skyld i det. Selv folk som mister børn hvor de ikke har skylden kan føle skylden - så tror absolut ikke hun har det nemt eller nogensinde vil få det.

Om hun skulle have en hårdere straf = fængsel - nej, for så ville hun da først blive ødelagt. De danske fængsler er absolut ikke ferie-ophold - og hun skal jo i behandling. Den største straf har hun allerede fået - hendes søn er død.

Bare min mening.

-Xolia-

Anmeld

30. august 2013

Mom skriver:

Hvorfor er det du syntes at dommen er mild?

En behandlingsstraf, er ikke mindre en den hårdeste straf man kan få i DK, da den straf kan holde den dømte indespærret resten af sine dage - det kan et fængsel ikke.

Jeg har endnu ikke hørt eller læst om en far der har slået sit barn ihjel pga fødselsåykose, har haft mentale problemer, opsøgt hjælp og blevet afvist - jeg har derimod både læst, og hørt om sager hvor en far tager livet af sit barn/børn i skilsmisse, og forældremyndighedssager! Og der er altså MEGET stor forskel. Og det kan under ingen omstændigheder samlignes.

At blive erklæret sindssyg i gerningsøjeblikket er altså ikke noget man bare bliver, det er en enorm svær diagnose at stille, og er eksperterne det mindste i tvivl, bliver diagnosen ikke stillet, og man bliver erklæret rask.

Mht. til Nils Malmros, så kan det faktisk ikke bekymre mig mindre hvad resten af familien mener om deres tragedie - så længe manden og kone kan finde ud det sammen, eller hver for sig.

:-)

Men det ændrer vel ikke på ,at en fødselspsykose "bare" er i forbindelse med en fødsel.

Og at det ikke er anderledes end andre psykoser/tvangstanker.

Og hvorfor lykkes det aldrig forældrene at slå sig selv ihjel?

(Desuden så kan  mænd også få fødselspsykoser )

Og jo der er mænd der har råbt om hjælp.

F.eks ham Michael der tævede sin 3 uger gammel datter ihjel-Fik en dom ,kom ud og mødte en ny han gjorde gravid -Bad om hjælp ved sin sagsbehandler da han var bange for at gøre det igen-Og ganske rigtigt da den nye datter var 3 uger fik hun samme skæbne.

Desuden synes jeg din kommentar om min families problemer og sorg i forbindelse med datterens død er noget hård-

Det er vel legalt at bedsteforældre og andre i familier der bliver ramt af sådan en tragedie har en mening ?

Ooog der er jo en grund til at de ikke fik flere børn-,fordi Nils ikke turde.

Anmeld

30. august 2013

Havre74

lhn89 skriver:

du kan se traileren her  http://www.youtube.com/watch?v=4dTWAaAakNc 

Tak.

Den tror jeg, at jeg vil ind at se.

Anmeld

30. august 2013

PrincessTanja

F.eks ham Michael der tævede sin 3 uger gammel datter ihjel-Fik en dom ,kom ud og mødte en ny han gjorde gravid -Bad om hjælp ved sin sagsbehandler da han var bange for at gøre det igen-Og ganske rigtigt da den nye datter var 3 uger fik hun samme skæbne.

Hvad er det for en "sag"? Har ikke lige hørt om den, kunne heller ikke google mig frem til noget..

Anmeld

30. august 2013

PrincessTanja skriver:

Hvad er det for en "sag"? Har ikke lige hørt om den, kunne heller ikke google mig frem til noget..

Jeg huskede så forkert,han hedder Heine Nielsen og kom fra Silkeborg.

Han tævede/mishandlede sin datter ihjel i 92 og igen en i 2003.

Under retssagen kom det frem at han da kæresten var gravid bad om hjælp ved sin sagsbehandler fordi han var bange for at gøre det igen.

Hun valgte så at ignorere det ,og gav heller ikke Carolines mor besked om at hun fik barn med en babymorder.

Anmeld

30. august 2013

dorthemus

Havre74 skriver:

Ved du hvad filmen kommer til at hedde ?

Den lyder til at blive interessant, hvis den er godt instrueret og spillet.

Jeg kan ikke huske det, men er stor fan af Nils Malmros og hans film. Kærlighedens Smerte er også en fantastisk film...han har jo lavet flere film om kærlighedens skyggesider. ..og efter dét med datteren giver det mening, synes jeg.

Anmeld

30. august 2013

TNBC

dorthemus skriver:

Sørg og  g kan ikke huske det, men er stor fan af Nils Malmros og hans film. Kærlighedens Smerte er også en fantastisk film...han har jo lavet flere film om kærlighedens skyggesider. ..og efter dét med datteren giver det mening, synes jeg.

Sorg og glæde hedder den

Anmeld

30. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Men det ændrer vel ikke på ,at en fødselspsykose "bare" er i forbindelse med en fødsel.

Og at det ikke er anderledes end andre psykoser/tvangstanker.

Og hvorfor lykkes det aldrig forældrene at slå sig selv ihjel?

(Desuden så kan  mænd også få fødselspsykoser )

Og jo der er mænd der har råbt om hjælp.

Desuden synes jeg din kommentar om min families problemer og sorg i forbindelse med datterens død er noget hård-

Det er vel legalt at bedsteforældre og andre i familier der bliver ramt af sådan en tragedie har en mening ?

Ooog der er jo en grund til at de ikke fik flere børn-,fordi Nils ikke turde.

Men der er jo også eksempler på personer, der har begået andre former for forbrydelser, som er blevet erklæret uegnet til straf. Så nej i den forstand er det ikke anderledes. Du skal bare huske på det altså ikke er ensbetydende med et 'fripas'. Der er mødre, der er blevet kendt skyldige i lignende situationer. Det er altså ikke bare sådan at få den kendelse. Mænd har samme forudsætninger for en sådan kendelse.  

Mht. til hvorfor de ikke formår at slå sig selv ihjel... Tja.... Det gør de vel også til tider... Men babyeren er jo nemme at dræbe i den forstand. Mødrene skal dræbe selv efter, hvilket altså er mere kompliceret, og der er større chance for de bliver opdaget, da der er gået længere tid. Uanset hvor skørt det lyder, så mener disse mødre ofte at børnene skal befries fra denne forfærdelige verden. Det er en måde hvorpå de kan beskytte dem fra ondt. Skørt, ja, men de er jo heller ikke rationelle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.