Carina:-) skriver:
Er jeg den eneste der synes det er mærkeligt hun får så mild en dom .Når manser på andre sager hvor det er faren der myrder børnene?
Der er der ingen forståelse for farens ugerning.
Er der forskel på far og mor der myrder?
Og hvorfor mon de forældre altid formår at slå deres børn ihjel men altid fejler når det gælder dem selv?
De bliver altid lige fundet i rette tid....
Mhs til Nils Malmros.
Så er jeg i familie med ham langt ude,og ingen i familien støtter op om at det er synd for hans kone,.
Tværtimod er det en skygge over hele familiehistorien,og bare fordi han er blevet sammen med hende er det ikke ensbetydende med at resten af familie ikke er dybt berørte.
Jeg var ikke ret gammel før jeg overhørte uhyggelige samtaler om hendes psykiske problemer og hendes (og Nils´s) benægtelse af at der var noget galt lang tid før hun slog datteren ihjel
Og Anne fik ikke skåret halsen over,men det er så en mindre detalje .
Det ER forfærdeligt når forældre myrder deres børn,og ja de er syge-Men det der undre mig er at hvilken forskel der er på far og mor der myrder?
Hvorfor er det du syntes at dommen er mild?
En behandlingsstraf, er ikke mindre en den hårdeste straf man kan få i DK, da den straf kan holde den dømte indespærret resten af sine dage - det kan et fængsel ikke.
Jeg har endnu ikke hørt eller læst om en far der har slået sit barn ihjel pga fødselsåykose, har haft mentale problemer, opsøgt hjælp og blevet afvist - jeg har derimod både læst, og hørt om sager hvor en far tager livet af sit barn/børn i skilsmisse, og forældremyndighedssager! Og der er altså MEGET stor forskel. Og det kan under ingen omstændigheder samlignes.
At blive erklæret sindssyg i gerningsøjeblikket er altså ikke noget man bare bliver, det er en enorm svær diagnose at stille, og er eksperterne det mindste i tvivl, bliver diagnosen ikke stillet, og man bliver erklæret rask.
Mht. til Nils Malmros, så kan det faktisk ikke bekymre mig mindre hvad resten af familien mener om deres tragedie - så længe manden og kone kan finde ud det sammen, eller hver for sig.
:-)