Sidder med en stor klump i halsen og den er for alle involverede selvsagt det lille barn der ikke fik lov til livet (at jeg så ikke ser døden ellers rettere hvad der kommer efter døden som forfærdelig er en anden ting), for moren (og jo jeg har ondt af hende), faren som må have en irrationel skyldfølelse omhandlende han skulle have kunne forhindret det, mormor og morfar som i den grad er dobbelt ramt osv osv osv.
Men skal jeg se væk fra klumpen og kun forholde mig til straffen: Amnesty har faktisk haft behandlingsdomme i DK oppe fordi de finder dem umenneskelige idet der ikke er et slut tidspunkt, du kan med en behandlingsdom ende med at være spærret inde på livstid, det kan man ikke i et fængsel. Du kan ikke tage det til retten og få prøvet din løsladelse da denne alene afhænger af lægelig skøn - så at sige straffen er for mild er for mig ikke rigtigt. 7 år i fængsel ville være både forkert og for mildt (hvis man kan tale om det når man ikke tænker straf alene som et samfundets hævn over den kriminelle).
Den mor eller far der slår sit barn ihjel skal have hjælp, og jeg tror såmænd den hjælp er noget af det hårdeste for i den hjælp skabes også forståelsen af hvad man egentlig har gjort. At leve i den "syge" verden er sikkert svært og hårdt, men at leve i den "sunde" og vide man har slået sit barn ihjel vil jeg tro er 100 gange mere svært.
Jeg har ikke mere ondt af moren eller synes ikke hun er mere offer end barnet, men jeg vil at vores samfund er objektivt i strafudmåling dvs ja det berører alle man hører om er lille uskyldigt menneske der fik taget livet, men er morderen sindsyg skal det være en behandlingsdom og ikke alene et spørgsmål om barnet skal hævnes.
til sidst - jeg kunne ikke tilgive min mand han slog mine børn ihjel. Jeg kunne udvise en forståelse som jeg gør over for denne mor, men jeg ville aldrig igen kunne se ham i øjnene og sige jeg elskede ham, for jeg ville kun kunne se mine børn og det liv de skulle have haft. Jeg ville ønske at tilgive for selv at komme videre, men jeg ville ikke ønske at elske ham. Jeg ved ikke om jeg synes det er flot hendes mand kan, men det er hans valg. Jeg kunne ikke....
Anmeld