Dommen er faldet på mor som kvalte spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2013

isabellasmor

baby012 skriver:

Synes jeg godt nok også er noget MÆRKELIGT noget at sige.. 

"fået fred"?!!?

fra hvad, livet? Det tror jeg bestemt ikke det ønskede fred fra! ? Og sikke da en frygtelig måde at firlade livet, endda ved mors hånd!

vidste ikke hvad der foregik ? Eftersom at vi alle er født med et overlevelses instinkt. Er jeg ret sikker på at det lille barn 9 DAGE GAMMEL!!!! vidste at dette ikke var godt ! 

en uskyldig er død! Et lille barn  Det er så her jeg ville ønske man kunne TVANGS sterilisere , for det ville da være forfærdelig hvis hun får chancen igen nogensinde! 

Jeg kan ikke forstå at en baby morder skal have en "mildere" straf, end hvis det ikke havde været barnets mor, det gør jo bare det hele endnu værre  

har på ingen måde ondt af hende, og jeg HÅBER hun fortryder i resten af hendes liv, og at hun slet ikke kan holde sig selv ud! 

Jeg er fuldstændig enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Carina:-) skriver:

Men det ændrer vel ikke på ,at en fødselspsykose "bare" er i forbindelse med en fødsel.

Og at det ikke er anderledes end andre psykoser/tvangstanker.

Og hvorfor lykkes det aldrig forældrene at slå sig selv ihjel?

(Desuden så kan  mænd også få fødselspsykoser )

Og jo der er mænd der har råbt om hjælp.

F.eks ham Michael der tævede sin 3 uger gammel datter ihjel-Fik en dom ,kom ud og mødte en ny han gjorde gravid -Bad om hjælp ved sin sagsbehandler da han var bange for at gøre det igen-Og ganske rigtigt da den nye datter var 3 uger fik hun samme skæbne.

Desuden synes jeg din kommentar om min families problemer og sorg i forbindelse med datterens død er noget hård-

Det er vel legalt at bedsteforældre og andre i familier der bliver ramt af sådan en tragedie har en mening ?

Ooog der er jo en grund til at de ikke fik flere børn-,fordi Nils ikke turde.

Først og fremmest beklager jeg, hvis du syntes kommentaren omkring din familie var hård, men jeg ikke se hvad dit ekspempel skal bruges til i denne debat?

Selvfølgelig bliver en hel familie ramt af sådan en tragedie, men jeg kan ikke se hvad det har med en straffeudmåling at gøre?

Dernæst så kan mænd selvfølgelig også få psykoser og tvangstanker, også i forbindelse med en fødsel - og HVIS tilfældet skulle være at der var en mand som havde råbt og skreget på hjælp, men gentagne gange blev afvist, og blev erklæret sindssyg i gerningsøjeblikket, så ville min helt klare mening være, at han skulle have en behandlingsdom og ikke en fængselstraf.

Ud af alle de mennesker der modtager en fængselstraf i DK er det faktisk en lille andel, som har været SÅ syge at de var egnet til en behandlingsdom, tallet for behandlingsdømte var i 2010 (den nyeste opgørelse): 855 - Hvor der så tilgengæld blev 3.958 idømt fængselstraf - det er altså en forskel på 3103 - altså er behandlingsdom ikke noget som systemet kaster rundt med, og det er bestemt ikke at ønske at modtage sådan en dom.

Anmeld

31. august 2013

Xolia

isabellasmor skriver:

havde du haft samme holdning til det, hvis barnet havde været ældre? 2 år gammel? "han vidste jo ikke hvad der skete og nu har han fået fred"... øh... 

Til dels ja - men også nej.

2 årige børn, eller ældre ved VÆSENTLIG mere - jeg siger ikke at barnet ikke har følt smerte/skræk eller noget andet - men en 9 dage gammel baby vil jeg mene ikke kan "tænke at det her er meget skidt for mig og åhhh nej jeg dør". Ældre børn lærer jo at tænke "fremad".

Om hun ville skulle fængsles hvis barnet var ældre - det kan jeg også være i tvivl om - men jeg tror stadig på at personer som er syge idet de gør andre fortræd ikke vil have "gavn" af fængsel - det mener jeg så'en set at INGEN har, men ikke alle vil have gavn af behandling - men skal stadig straffes (og så kan mange have gavn af behandling bagefter, desværre).

Generelt er det et rigtigt svært emne - men jeg mener også at man ikke kan/skal have "ondt af døde" - de mærker jo ikke længere noget (alt efter tro selvfølgelig) - men man kan have ondt af de mennesker som er efterladt tilbage - hvad enten de selv er skyld i ulykken/tragedien eller ej.

-Xolia-

Anmeld

1. september 2013

isabellasmor

Xolia skriver:

Til dels ja - men også nej.

2 årige børn, eller ældre ved VÆSENTLIG mere - jeg siger ikke at barnet ikke har følt smerte/skræk eller noget andet - men en 9 dage gammel baby vil jeg mene ikke kan "tænke at det her er meget skidt for mig og åhhh nej jeg dør". Ældre børn lærer jo at tænke "fremad".

Om hun ville skulle fængsles hvis barnet var ældre - det kan jeg også være i tvivl om - men jeg tror stadig på at personer som er syge idet de gør andre fortræd ikke vil have "gavn" af fængsel - det mener jeg så'en set at INGEN har, men ikke alle vil have gavn af behandling - men skal stadig straffes (og så kan mange have gavn af behandling bagefter, desværre).

Generelt er det et rigtigt svært emne - men jeg mener også at man ikke kan/skal have "ondt af døde" - de mærker jo ikke længere noget (alt efter tro selvfølgelig) - men man kan have ondt af de mennesker som er efterladt tilbage - hvad enten de selv er skyld i ulykken/tragedien eller ej.

-Xolia-

puha, der er jeg meget uenig. men det skal der jo også være plads til 

Når jeg synes det er skrækkeligt og forfærdeligt, at nogen er blevet slået ihjel, så tænker jeg ikke alder. om barnet er 9 dage gammel eller 2 år, så har det FULD ret til livet. uanset hvad det føler og/eller ikke føler, under sin død. og der er omvendt, INGEN der har ret til at tage livet fra dem. synes det er direkte grusomt, og som en anden skrev, så ville man nogengange ønske det var lovligt at tvangssterilisere...

Anmeld

1. september 2013

Xolia

isabellasmor skriver:

puha, der er jeg meget uenig. men det skal der jo også være plads til 

Når jeg synes det er skrækkeligt og forfærdeligt, at nogen er blevet slået ihjel, så tænker jeg ikke alder. om barnet er 9 dage gammel eller 2 år, så har det FULD ret til livet. uanset hvad det føler og/eller ikke føler, under sin død. og der er omvendt, INGEN der har ret til at tage livet fra dem. synes det er direkte grusomt, og som en anden skrev, så ville man nogengange ønske det var lovligt at tvangssterilisere...

Jeg mener nu heller ikke at nogen har ret til at tage andres liv - der er vi så'en set fuldstændig enige.

Der hvor ueningheden kommer er nok vedr. straf (læs fængsel) - hvor jeg mener at det ikke altid hjælper at putte folk væk - det risikerer bare at blive værre.

Og så er ueningheden nok også omkring faktum at hun har været syg i gerningsøjeblikket. Det er altid svært, men jeg mener at der er og bør være forskel (hvilket der heldigvis også er) på om man "bare" er en nar/psykopat som slår en anden ihjel - eller om man har/er meget psykisk syg og dermed ikke har fuld kontrol over sig selv.

Vedr. sterilisation - tjaa... den kan jeg ikke svare på. Hun ville i hvertfald skulle være under usandsynlig skarp observation.

Anmeld

1. september 2013

LilleLene

baby012 skriver:

Er rystet ! 

Det er en ALT for mild dom efter min mening !! Stakkels barn!! 

http://m.bt.dk/?article=26687543-Ung-mor-brudt-sammen-i-retten-Doemt-for-drab-paa-9-dage-gammel-soen

JEg har SÅ ondt af denne pige :/

kan huske da det lige var sket, var der blevet fortalt at hun havde gået til LÆGEN og sagt at hun ikke kunne klare det og hun ikke turde at have barnet ved sig

Men det gjorde INTET !!!! Stakkels pige, som HAVDE bedt om hjælp, uden at få det, det gik desværre ud over et menneskeliv

Anmeld

1. september 2013

lineog4

Sidder med en stor klump i halsen og den er for alle involverede selvsagt det lille barn der ikke fik lov til livet (at jeg så ikke ser døden ellers rettere hvad der kommer efter døden som forfærdelig er en anden ting), for moren (og jo jeg har ondt af hende), faren som må have en irrationel skyldfølelse omhandlende han skulle have kunne forhindret det, mormor og morfar som i den grad er dobbelt ramt osv osv osv.

Men skal jeg se væk fra klumpen og kun forholde mig til straffen: Amnesty har faktisk haft behandlingsdomme i DK oppe fordi de finder dem umenneskelige idet der ikke er et slut tidspunkt, du kan med en behandlingsdom ende med at være spærret inde på livstid, det kan man ikke i et fængsel. Du kan ikke tage det til retten og få prøvet din løsladelse da denne alene afhænger af lægelig skøn - så at sige straffen er for mild er for mig ikke rigtigt. 7 år i fængsel ville være både forkert og for mildt (hvis man kan tale om det når man ikke tænker straf alene som et samfundets hævn over den kriminelle).

Den mor eller far der slår sit barn ihjel skal have hjælp, og jeg tror såmænd den hjælp er noget af det hårdeste for i den hjælp skabes også forståelsen af hvad man egentlig har gjort. At leve i den "syge" verden er sikkert svært og hårdt, men at leve i den "sunde" og vide man har slået sit barn ihjel vil jeg tro er 100 gange mere svært.

Jeg har ikke mere ondt af moren eller synes ikke hun er mere offer end barnet, men jeg vil at vores samfund er objektivt i strafudmåling dvs ja det berører alle man hører om er lille uskyldigt menneske der fik taget livet, men er  morderen sindsyg skal det være en behandlingsdom og ikke alene et spørgsmål om barnet skal hævnes.

til sidst - jeg kunne ikke tilgive min mand han slog mine børn ihjel. Jeg kunne udvise en forståelse som jeg gør over for denne mor, men jeg ville aldrig igen kunne se ham i øjnene og sige jeg elskede ham, for jeg ville kun kunne se mine børn og det liv de skulle have haft. Jeg ville ønske at tilgive for selv at komme videre, men jeg ville ikke ønske  at elske ham. Jeg ved ikke om jeg synes det er flot hendes mand kan, men det er hans valg. Jeg kunne ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.