Dommen er faldet på mor som kvalte spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

Havre74

dorthemus skriver:

Jeg kan ikke huske det, men er stor fan af Nils Malmros og hans film. Kærlighedens Smerte er også en fantastisk film...han har jo lavet flere film om kærlighedens skyggesider. ..og efter dét med datteren giver det mening, synes jeg.

Ja. Der er en anden her i tråden, der har givet et link, til traileren for den film. Den kan du prøve at se, jeg synes det ser spændende ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Troldemommi

Jeg har nu mere ondt af moderen, hun skal resten af sit liv leve med at have taget livet af sit lille barn, hun bad om hjælp og blev svigtet, puhhaa håber vores samfund kan lære noget af denne sag.

Monica 

Anmeld

30. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
baby012 skriver:

Er rystet ! 

Det er en ALT for mild dom efter min mening !! Stakkels barn!! 

http://m.bt.dk/?article=26687543-Ung-mor-brudt-sammen-i-retten-Doemt-for-drab-paa-9-dage-gammel-soen

I mine øjne er det en rigtig og en passende straf. Moren har været så syg, at hun ikke har kunnet se anden udvej, og det, hun gjorde, gav mening for hende i den tilstand. 

Hvilket formål skulle det have at sende hende i fængsel? Hun er ikke en forhærdet barnemorder, som samfundet - og andre spædbørn - skal beskyttes fra. Hendes forbrydelse er ikke af en sådan art, at en fængselsstraf ville virke præventiv for andre - INGEN vil ræsonnere, at så kan de også trygt slå deres barn ihjel. Hun har qua sin forbrydelse fået den hårdest tænkelige straf, da hun skal leve med sin gerning resten af livet. 

Det absolut eneste formål, jeg kan se med en fængselsstraf, ville være at tilfredsstille andres behov for "retfærdighed", men det giver ingen mening for mig - det bringer ikke barnet tilbage. Hun er/var et sygt menneske, der handlede i affekt og ud fra sygdommens logik. 

Anmeld

30. august 2013

Mor og meget mere

Carina:-) skriver:

Er jeg den eneste der synes det er mærkeligt hun får så mild en dom .Når manser på andre sager hvor det er faren der myrder børnene?

Der er der ingen forståelse for farens ugerning.

Er der forskel på far og mor der myrder?

Og hvorfor mon de forældre altid formår at slå deres børn ihjel men altid fejler når det gælder dem selv?

De bliver altid lige fundet i rette tid....

Mhs til Nils Malmros.

Så er jeg i familie med ham langt ude,og ingen i familien støtter op om at det er synd for hans kone,.

Tværtimod er det en skygge over hele familiehistorien,og bare fordi han er blevet sammen med hende er det ikke ensbetydende med at resten af familie ikke er dybt berørte.

Jeg var ikke ret gammel før jeg overhørte uhyggelige samtaler om hendes psykiske problemer og hendes (og Nils´s) benægtelse af at der var noget galt lang tid før hun slog datteren ihjel

Og Anne fik ikke skåret halsen over,men det er så en mindre detalje .

Det ER forfærdeligt når forældre myrder deres børn,og ja de er syge-Men det der undre mig er at hvilken forskel der er på far og mor der myrder?

Jeg forstår ikke, hvorfor det spiller nogen rolle, om Malmros' øvrige familie støtter op om, hvorvidt det er synd for hans kone, og om de er dybt berørte - hvilket de naturligvis er. Det er da ikke bedsteforældrenes følelser, der skal afgøre, om hun fik den rette straf. 

Anmeld

31. august 2013

Carina:-)

Jeg forstår ikke, hvorfor det spiller nogen rolle, om Malmros' øvrige familie støtter op om, hvorvidt det er synd for hans kone, og om de er dybt berørte - hvilket de naturligvis er. Det er da ikke bedsteforældrenes følelser, der skal afgøre, om hun fik den rette straf. 

Det var en pointe og ikke andet- Hvad vi i familien har haft af mening om hele sagen -Og den har jeg vel ret til at fortælle???

Men det er jo ikke det hele diskutionen går på.

Jeg spørger hvorfor folk synes det er synd når det er moren der begår mord,men ikke når det er faren???

Anmeld

31. august 2013

wamse

Er jeg den eneste der synes det er mærkeligt hun får så mild en dom .Når manser på andre sager hvor det er faren der myrder børnene?

Der er der ingen forståelse for farens ugerning.

Er der forskel på far og mor der myrder?

Og hvorfor mon de forældre altid formår at slå deres børn ihjel men altid fejler når det gælder dem selv?

De bliver altid lige fundet i rette tid....

Mhs til Nils Malmros.

Så er jeg i familie med ham langt ude,og ingen i familien støtter op om at det er synd for hans kone,.

Tværtimod er det en skygge over hele familiehistorien,og bare fordi han er blevet sammen med hende er det ikke ensbetydende med at resten af familie ikke er dybt berørte.

Jeg var ikke ret gammel før jeg overhørte uhyggelige samtaler om hendes psykiske problemer og hendes (og Nils´s) benægtelse af at der var noget galt lang tid før hun slog datteren ihjel

Og Anne fik ikke skåret halsen over,men det er så en mindre detalje .

Det ER forfærdeligt når forældre myrder deres børn,og ja de er syge-Men det der undre mig er at hvilken forskel der er på far og mor der myrder?

jeg synes da bestemt heller ikke, at kvinder skal slippe billigere end mænd, men straffen skal da vurderes enkeltvis, og ud fra blandt andet sindstilstanden.

Nogle fædre/mødre har jo haft planlagt mordet på børnene, det skal da selvfølgelig ikke udløse den samme straf, som en kvinde, der gentagne gange søgte hjælp, og i den grad var psykisk syg (mangel på bedre betegnelse)

En anden afgørende faktor kan jo også være, at barnet er udsat for systematisk vold i en længere periode, med døden til følge.

Så selvfølgelig skal straffen ikke være kønsbestemt, men det skal være ud fra samme forudsætninger.

Anmeld

31. august 2013

isabellasmor

Xolia skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg har mere ondt af mor og barn at et system som det danske kan fejle så fatalt.

Det er selvfølgelig skrækkeligt at en lille baby på kun 9 mdr. skal opleve ikke at kunne trække vejret - men han har jo ikke vidst hvad og hvorfor - og han døde = han har fred.

Derimod skal mor leve resten af sit liv med den sorg det er at miste et barn og den skyld at hun var direkte skyld i det. Selv folk som mister børn hvor de ikke har skylden kan føle skylden - så tror absolut ikke hun har det nemt eller nogensinde vil få det.

Om hun skulle have en hårdere straf = fængsel - nej, for så ville hun da først blive ødelagt. De danske fængsler er absolut ikke ferie-ophold - og hun skal jo i behandling. Den største straf har hun allerede fået - hendes søn er død.

Bare min mening.

-Xolia-

havde du haft samme holdning til det, hvis barnet havde været ældre? 2 år gammel? "han vidste jo ikke hvad der skete og nu har han fået fred"... øh... 

Anmeld

31. august 2013

baby012

isabellasmor skriver:

havde du haft samme holdning til det, hvis barnet havde været ældre? 2 år gammel? "han vidste jo ikke hvad der skete og nu har han fået fred"... øh... 

Synes jeg godt nok også er noget MÆRKELIGT noget at sige.. 

"fået fred"?!!?

fra hvad, livet? Det tror jeg bestemt ikke det ønskede fred fra! ? Og sikke da en frygtelig måde at firlade livet, endda ved mors hånd!

vidste ikke hvad der foregik ? Eftersom at vi alle er født med et overlevelses instinkt. Er jeg ret sikker på at det lille barn 9 DAGE GAMMEL!!!! vidste at dette ikke var godt ! 

en uskyldig er død! Et lille barn  Det er så her jeg ville ønske man kunne TVANGS sterilisere , for det ville da være forfærdelig hvis hun får chancen igen nogensinde! 

Jeg kan ikke forstå at en baby morder skal have en "mildere" straf, end hvis det ikke havde været barnets mor, det gør jo bare det hele endnu værre  

har på ingen måde ondt af hende, og jeg HÅBER hun fortryder i resten af hendes liv, og at hun slet ikke kan holde sig selv ud! 

Anmeld

31. august 2013

Mor og meget mere

Det var en pointe og ikke andet- Hvad vi i familien har haft af mening om hele sagen -Og den har jeg vel ret til at fortælle???

Men det er jo ikke det hele diskutionen går på.

Jeg spørger hvorfor folk synes det er synd når det er moren der begår mord,men ikke når det er faren???

En psykotisk far, som slår sit lille barn ihjel, ville jeg også opfatte som et offer. Det sker bare sjældent, at fædre med psykoser tilbringer mange timer alene med små børn. Derimod er der desværre en del sager, hvor fædre bevidst planlægger og udfører drab på et eller flere ældre børn, ofte i forbindelse med brudte ægteskaber, og det er jo en ganske anden sag. 

Om man kan lide det eller ej, så står mænd nu engang bag langt flere bevidst udførte drab end kvinder, og altså også drab på egne børn. Til gengæld er scenariet, hvor en nybagt mor med en alvorlig fødselsdepression eller -psykose står alene med sit lille barn langt mere almindeligt, end at faderen gør det - dels er det ualmindeligt, at mor er væk fra sin baby i mange timer, dels er efterfødselsreaktioner også hormonelt betingede og rammer bl.a.  derfor mødre hyppigere. 

Derfor mener jeg ikke, at der er spor belæg for at hævde, at det pr. definition er mere synd for en mor end en far, der slår sit barn ihjel - det kommer jo fuldstændigt an på omstændighederne, og et drab er ikke bare et drab. 

Mht. sagen om Heine fra Silkeborg, som langt ude er i familie med min mand, så bad han ikke om hjælp - det var kommunikationen mellem de sociale myndigheder i hans oprindelige kommune og Silkeborg kommune, der fejlede, og i hans tilfælde var der en lang forhistorie om voldelige og psykopatiske tilbøjeligheder, hvorfor han da også blev idømt forvaring. 

Anmeld

31. august 2013

Mor og meget mere

baby012 skriver:

Synes jeg godt nok også er noget MÆRKELIGT noget at sige.. 

"fået fred"?!!?

fra hvad, livet? Det tror jeg bestemt ikke det ønskede fred fra! ? Og sikke da en frygtelig måde at firlade livet, endda ved mors hånd!

vidste ikke hvad der foregik ? Eftersom at vi alle er født med et overlevelses instinkt. Er jeg ret sikker på at det lille barn 9 DAGE GAMMEL!!!! vidste at dette ikke var godt ! 

en uskyldig er død! Et lille barn  Det er så her jeg ville ønske man kunne TVANGS sterilisere , for det ville da være forfærdelig hvis hun får chancen igen nogensinde! 

Jeg kan ikke forstå at en baby morder skal have en "mildere" straf, end hvis det ikke havde været barnets mor, det gør jo bare det hele endnu værre  

har på ingen måde ondt af hende, og jeg HÅBER hun fortryder i resten af hendes liv, og at hun slet ikke kan holde sig selv ud! 

Du er simpelthen generelt imod princippet om, at mennesker, der er sindssyge i gerningsøjeblikket, skal behandles og ikke straffes? Eller gælder det kun mødre med fødselspsykoser og -depressioner? 

Tror du oprigtigt, at hun ikke fortryder, og at hun kan holde sig selv ud? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.