Dommen er faldet på mor som kvalte spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Dorthe1986

Carina:-) skriver:

Det er en forfærdelig sag-

Ingen tvivl om at hun er syg,men jeg håber hun aldrig nogen sinde får flere børn...

For hvad nu hvis det sker igen.

Og personligt vil jeg aldrig nogen sinde være sammen med mit barns morder -syg eller ej.

Er også enig i at hun bør få flere børn. Uanset hvor velbehandlet hun ender med at være. Men mon hun overhovedet ville turde det, altså der vil jo altid være en risiko for et tilbagefald.

Og nej jeg kan så heller ikke forstå faren vælger at blive hos hende. Havde det været et uheld som vi har hørt om før, hvor man har overset sit barn når man er kørt ud eller ind ad sin indkørsel, så ville jeg ikke engang kunne blive ved vedkommende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mom skriver:

Jeg tror der er en udbredt misforståelse for hvad en behandlingsdom egentligt betyder.

En behandlingsdom er faktisk en hårdere straf en fængsel - ved fængsel, der afsoner du din dom, og færdig slut. Ved en behandlingsdom skal du igennem en behandling, enten ved at være på en aflåst pykiatrisk afdeling, eller ambulant - men uagtet om der er på den ene eller anden måde, betyder det terapi, samtaler, tests og rigtigt mange gange medicinsk behandling.

Ved en behandlingsdom er der som sådan ikke nogen tidsfrist for hvornår du er parat til samfundet igen - det skal afgøres af en lang række eksperter samt en undersøgelsesrapport, og dette sker med nogle års mellemrum - det kan faktisk betyde at nogle behandlinsdømte aldrig kommer tilbage til samfundet igen, og skal forblive på pykistrisk anstalt resten af deres dage.

I lige præcis denne sag, syntes jeg at systemet har fejlet i ligeså stor grad som moderen - systemet er ligeså skyldig som hun.. Hun har tigget om hjælp, opsøgt pykiatrisk skadestue osv.. Men IKKE en gang har hun modtaget hjælp!

Jeg mener at det er den helt rigtige dom, for hun er erklæret sinddsyg i gerningsøjeblikket, og tro mig (har arbejdet indenfor feltet), det er ualmindelig svært at få en diagnose. Ergo er en behandlingsdom det eneste rigtige.

Om spørgsmålet om hvorfor manden stadig er sammen med hende, kan jeg kun svare at han nok kan se at hun er meget syg, og ikke har gjort det af ond vilje.

Helt enig! 

Jeg har en bekendt, som har en behandlingsdom. Han har været I systemet de sidste tredive år. Han skal være i kontakt med systemet hver uge. I forhold til arbejdsmarkedet, så forældes en behandlingsdom heller ikke på samme måde som en almindelig fængselsstraf. Han har stadig sin dom stående på sin straffeattest.

Det kan være en utrolig hård straf, omend selvfølgelig ofte nødvendig.

Anmeld

29. august 2013

PrincessTanja

Synes nu også en behandlingsdom er rigtig.

Havde en bekendt for nogle år tilbage, der var sammen med en kvinde og fik et barn. Han drak en smule og hun ville gå fra ham. En dag han havde samvær med datteren (ca. 6 måneder gammel vil jeg tro) gik han med barnevognen op på vores bys jernbanebro og kastede babyen ud over!. Derefter gik han ned på den lokale bodega og fik en øl og fortalte hvad han havde gjort. Imidlertid havde en tilfældig mand set babyen på togskinnerne og sprang over hegnet forneden og reddede babyen. Hun overlevede, - dog med flere brud og andre alvorlige skader. (En skræmmende ting for mig var at jeg boede i samme by og havde om eftermiddagen kørt over broen og set barnevognen holde der og hørte så alt det her bagefter.)

Han blev erklæret sindssyg og fik en behandlingsdom på psyk. Hele byen truede med og slå ham ihjel for hvad han havde gjort.

Det sidste jeg har hørt er at manden er blevet fundet myrdet (eller begået selvmord :læs uopklaret) i en skov.

Creepy når det er nogen man kender altså.. Kom bare til og tænke på det da jeg læste den tråd her.

Anmeld

29. august 2013

Havre74

Er der en, der vil gøre linket blå ?

Anmeld

29. august 2013

Pikku Myy

29. august 2013

dorthemus

Loa skriver:

Er næsten mest chokeret/overrasket over at hun stadig er sammen med faren til barnet....

Min første tanke var at de måske ikke var helt øhm ja, normale/velfungerende (hvis man må skrive det)
Men hvordan filan kan man tilgive sin partner for at slå sit fælles barn ihjel

Tja hun har jo ikke gjort det i ond vilje men fordi hun er syg. Kan ikke svare på om jeg selv kunne tilgive, men hun er heldig at have ham i sit liv.

Filminstruktøren Nils Malmros' kone fik en psykose ifb. med deres datters fødsel for 30 år siden og fik tvangstanker som hun ikke fik den rette behandling for. En aften han var ude skar hun halsen over på datteren, der på det tidspunkt var 9 måneder gammel. .helt forfærdeligt

Til trods for hendes handling er de stadig gift med hinanden selvom de aldrig fik flere børn.

Hvis man ikke selv har stået i samme situation tror jeg ikke man skal dømme.

Der kommer i øvrigt en film til efteråret om det der skete dengang.

Anmeld

29. august 2013

FruJacobsen

Stakkels, stakkels mor, der ikke fik den hjælp, hun havde brug for i tide!

Anmeld

29. august 2013

Loa

dorthemus skriver:

Tja hun har jo ikke gjort det i ond vilje men fordi hun er syg. Kan ikke svare på om jeg selv kunne tilgive, men hun er heldig at have ham i sit liv.

Filminstruktøren Nils Malmros' kone fik en psykose ifb. med deres datters fødsel for 30 år siden og fik tvangstanker som hun ikke fik den rette behandling for. En aften han var ude skar hun halsen over på datteren, der på det tidspunkt var 9 måneder gammel. .helt forfærdeligt

Til trods for hendes handling er de stadig gift med hinanden selvom de aldrig fik flere børn.

Hvis man ikke selv har stået i samme situation tror jeg ikke man skal dømme.

Der kommer i øvrigt en film til efteråret om det der skete dengang.

Hold da kæft hvor vildt.

Men tænker alligevel der skal temmelig meget til at slå et barn ihjel. Og temmelig meget til at tilgive det. Han aner jo ikke om hun gør det igen?

Anmeld

29. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinden var jo syg og har søgt hjælp men ikke fået den. Det her kunne være undgået hvis hun var blevet taget alvorlig.
Stakkels familie. Og er sikker på at det er en ret stor straf at leve med at have slået sit barn ihjel.

Anmeld

29. august 2013

baby012

Synes det er helt vildt hvordan folk har travlt med at gøre moren til ofret .. Må lige minde om at der døde et lille UDKYLDIGT barn ! 

Uanset hvor syg man er i gerningsøjeblikket, så skal en morder (det er hun, det havde INTET 'med selvforsvar at gøre) straffes ! Og om ikke andet må man sørge for at hun ALDRIG får den chance igen ! så må man tvangsfjerne børn der måske kommet lige fra det sekund de er ude! 

Det er ikke synd for hende - det er synd for det lille barn som ikke engang nåede at leve sit liv! 

Hun slog sit barn ihjel, det menneske i hendes liv som stolede mest på hende, som elskede hende, det kvæler hun, med en pude! Hvorefter kujonen æder et glas piller ! Hallo- hvad med at æde pillerne, og dø alene ! Hvorfor skulle hendes lille søn dø? "jeg gjotde det fordi at egan ikke skulle have mig som mor" come ón! HVORFOR så tage barnet med i døden ! 

Er så forarget over denne sag, og over at vi kan se på en barne morder som et offer ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.