Vækning af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

Anonym trådstarter

MGN~NGM<3 skriver:

Det er nok lige netop der problemet ligger. En forældre HADER sådanne råd og bedrevidende råd fra andre, men hvis man ikke ved bedre, er det vel logisk nok, at søvnen om dagen vil gå fra om aftenen, men det er bare ikke sådan det hænger sammen.

Men altså kl 1830 ville jeg ALDRIG kunne putte min datter uanset mængden af søvn om dagen. Det ville ALDRIG ske fordi hun ikke KAN sove så "tidligt". Ærlig talt er det heller ikke mange timer man så har med sit barn inden det så skal i seng!? Eller!?

undskylder. Kan se du ogsp er ung mor. Misforstå mig endelig ikke, det var ikke en generalisering. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Bare mig..

Anonym skriver:

Barnet hentes kl 16 og jeg har det fra kl 7 af. Så størstedelen af tiden er hos mig. Og den kan godt være lang hvis et barn er træt og bliver pjevset. Men det tager man jo med. Men det er to en halv time de så har med barnet som også skal have aftensmad og i bad. Min personlige mening er at det er for lidt. Men vi er jo forskellige og nogen vil gerne have mere tid. Men jeg tænker at de da ikke tager skade af at have barnet oppe måske baren halv til en hel time længere.

man får jo nemt nogle fordomme, og det er så forkert især fordi der er så mange som klarer det fantastisk. Men de er unge forældre og det kan jeg godt mærke nogen gange. De er ikke villige til at lytte eller prøve noget nyt. Hvor jeg føler hvis jeg sagde det til forældre der var lidt ældre så tager de det mere til sig. Men igen det er nok bare en fordom fra min side.

Der er desværre rigtig mange børn som bliver passet fra 7-16 og jeg er af samme mening som dig. - Det er ikke meget tid de har med forældrene så. Og tit er det jo de samme børn som afleveres og hentes på de tidspunkter HVER dag! Desværre!

Jeg er selv ung mor, og jeg har heldigvis aldrig hørt for det. Tvært imod tror jeg, at jeg er en "god" mor at have som forældre i en institution.

Så kendte du mig, håber jeg, at dine fordomme mod unge forældre ville bliver ændret (ved godt, at det ikke er alle unge forældre der er som mig, og som pæd er jeg også godt klar over, hvad du mener) Det hele er sagt med et stort smil på læben

Men som ung forældre, så er man bare EKSTRA meget modtagelig og det kender jeg selv. Folk LEDER OG LEDER OG LEDER efter en fejl de kan påpeje for "der må være noget at sætte på de unge forældre". Desværre hører vi andre som klare opgaven som forældre godt, rigtig meget til det der.. Dette er ikke henvendt mod dig, men jeg bliver SÅ følsom når der bliver snakket "de der unge forældre" nærmest som en helt videnskab for sig selv.

Anmeld

15. august 2013

Mettefpigen

Maja88 skriver:

aalald

Her er min datter også i seng senest kl 19 og hun er 2,5...siden hun startede i dp er hun blevet puttet mellem 17-19 og det første  halve år hed det faktisk mest kl 17..

Jeg synes personligt de børn under 3 der kommer i seng kl 8 er alt for sent fx... et barn på 18 måneder har oftest behov for 12 timers søvn.. så 18.30 lyder i mine øjne fint

Siden bassen fik en nogenlunde rytme har han sovet fra kl 20 af.... Her har det aldrig været et problem og har aldrig kunne putte ham før... Han har aldrig været den store syvsover, og sover 10 timer om natten nogengange 11.... Så somregl fra 20-06..... Da han var baby sov han max7-8 timer i døgnet så at han sover mere nu er bare luksus ;-)

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

MGN~NGM<3 skriver:

Der er desværre rigtig mange børn som bliver passet fra 7-16 og jeg er af samme mening som dig. - Det er ikke meget tid de har med forældrene så. Og tit er det jo de samme børn som afleveres og hentes på de tidspunkter HVER dag! Desværre!

Jeg er selv ung mor, og jeg har heldigvis aldrig hørt for det. Tvært imod tror jeg, at jeg er en "god" mor at have som forældre i en institution.

Så kendte du mig, håber jeg, at dine fordomme mod unge forældre ville bliver ændret (ved godt, at det ikke er alle unge forældre der er som mig, og som pæd er jeg også godt klar over, hvad du mener) Det hele er sagt med et stort smil på læben

Men som ung forældre, så er man bare EKSTRA meget modtagelig og det kender jeg selv. Folk LEDER OG LEDER OG LEDER efter en fejl de kan påpeje for "der må være noget at sætte på de unge forældre". Desværre hører vi andre som klare opgaven som forældre godt, rigtig meget til det der.. Dette er ikke henvendt mod dig, men jeg bliver SÅ følsom når der bliver snakket "de der unge forældre" nærmest som en helt videnskab for sig selv.

Jeg har selv haft tendens til at finde fejl ved unge forældre og heldigvis har jeg kun oplevet få hvor jeg kunne sige at de måske havde været for unge. har mødt mange der bare gør det så godt. Hvor jeg tænker det er så fedt at se. De lever fuldt ud op til deres ansvar.

det er godt nok ikke meget tid. som mor vil jeg da gøre hvad som helst for at få ekstra tid med mine børn. Især hvis de var afsted så mange timer. Men er ikke alle der deler denne holdning desværre. 

Jeg opfordre faktiske mine forældre til hvis de en sjælden gang i mellem har en fridag at holde barnet hjemme eller hente tidligere. For de har også brug for at have lidt fri lige som os andre. 

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Siden bassen fik en nogenlunde rytme har han sovet fra kl 20 af.... Her har det aldrig været et problem og har aldrig kunne putte ham før... Han har aldrig været den store syvsover, og sover 10 timer om natten nogengange 11.... Så somregl fra 20-06..... Da han var baby sov han max7-8 timer i døgnet så at han sover mere nu er bare luksus ;-)

HvordanHvordan med middags lur? Hvad tager han der? Børn er så forskellige med hensyn til søvn. Og nogen gange har de brug for lidt ekstra 

Anmeld

15. august 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

we

HvordanHvordan med middags lur? Hvad tager han der? Børn er så forskellige med hensyn til søvn. Og nogen gange har de brug for lidt ekstra 

Mellem 2-3 timer.... Det er forskelligt.... Men han har altid været svær at putte om aftenen.... Tager mellem 30-60 minutter... Men tager kampen op ;-) men blir det ved så spørg jeg også dp om vi kan starte på at sige max 2 timer også se hvordan det går.... Han er 2 år her d 3/9...

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Mellem 2-3 timer.... Det er forskelligt.... Men han har altid været svær at putte om aftenen.... Tager mellem 30-60 minutter... Men tager kampen op ;-) men blir det ved så spørg jeg også dp om vi kan starte på at sige max 2 timer også se hvordan det går.... Han er 2 år her d 3/9...

Det er sjovt sådan en forskel der er. For vores børn har jeg altid bare kunne ligge ind i sengen. Kysse og sige godnat og så gå ud. Og de har lagt sig til at sove med det samme. Få gange har vi skulle føre noget andet. Men det er meget sjældent

Anmeld

15. august 2013

Bare mig..

Anonym skriver:

Jeg har selv haft tendens til at finde fejl ved unge forældre og heldigvis har jeg kun oplevet få hvor jeg kunne sige at de måske havde været for unge. har mødt mange der bare gør det så godt. Hvor jeg tænker det er så fedt at se. De lever fuldt ud op til deres ansvar.

det er godt nok ikke meget tid. som mor vil jeg da gøre hvad som helst for at få ekstra tid med mine børn. Især hvis de var afsted så mange timer. Men er ikke alle der deler denne holdning desværre. 

Jeg opfordre faktiske mine forældre til hvis de en sjælden gang i mellem har en fridag at holde barnet hjemme eller hente tidligere. For de har også brug for at have lidt fri lige som os andre. 

Præcis.. Man skal huske på, at dagpleje/vuggestue og børnehave altså er et fuldtidsjob for barnet. Det er ikke bare sjov og ballde og skide morsomt. Det er altså fuldstændig lige som et arbejde for os voksne. Jeg tager også ALTID min datter fri hvis jeg har det. Med mindre jeg selv skal noget som betyder jeg har fri.

Anmeld

15. august 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

r

Det er sjovt sådan en forskel der er. For vores børn har jeg altid bare kunne ligge ind i sengen. Kysse og sige godnat og så gå ud. Og de har lagt sig til at sove med det samme. Få gange har vi skulle føre noget andet. Men det er meget sjældent

Jaa der er rigtig meget forskel.... Her sov han max 6-8 timer i døgnet indtil han var ca 6 måneder (sad oppe hver nat i flere timer) fik ca 3-4 timers søvn i døgnet..... Så sov han ca fra 21 til engang om natten... Og en time der, 30 min der i løbet af dagen... Og da han kom i dp som 11 måneder begyndte der at komme en rytme hvor han sov fra 12-14/15 stykker... Og blev lagt kl 20 om aftenen.... Med kamp ;-)

Men der er også sket rigtig meget i vores liv siden vi/jeg fik ham så det kan jo sagtens have haft en påvirkning.....

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

MGN~NGM<3 skriver:

Præcis.. Man skal huske på, at dagpleje/vuggestue og børnehave altså er et fuldtidsjob for barnet. Det er ikke bare sjov og ballde og skide morsomt. Det er altså fuldstændig lige som et arbejde for os voksne. Jeg tager også ALTID min datter fri hvis jeg har det. Med mindre jeg selv skal noget som betyder jeg har fri.

Nemlig. Det tror jeg bare ikke alle tænker over. barnet møder kl 7 her og har måske været oppe siden kl seks. Der er gang i den hele formiddagen. Og så er der frokost. Jeg kan odt forstå når vi når middag at børnene er så trætte de kan sove to til tre timer. Måske endda lidt Mere. Jeg kunne også godt tage mig en lur, men gør det så ikke. Men sådan et lille menneske har bare endnu mere brug for søvn for at kunne bearbejde alle de indtryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.