Vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Nemesis

Christina A skriver:

Ok, det er jo forståeligt nok.

Hvor gamle skal dine børn så være ved nr. 1 MFR og NR. 2 MFR?

Og ja det er mange vacciner på en gang. Men det er jo åbenbart for at forældrene skal huske dem. Men ville da også foretrække de spredte dem lidt ud.

hvis jeg venter til de er 10 år kan de nøjes med en..den samme som voksne i dag får.

men måske de får en ved 7 år og igen ved 12 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Christina A skriver:

Hvor har du læst/hørt om det med immunsystemet og påvirkning af det fra vacciner? Bare nysgerrig og kunne da godt tænke mig at blive klogere på det og hvad der underbygger den teori.

Nu har jeg selv en søn på 10 år der har fulgt vaccinationsprogrammet til punkt og prikke og han haf faktisk nærmest aldrig været syg, så der kan jeg ikke pege på noget i denne retning.

Tænker at hvis man spekulerer i at mange børn i dag har astma, allergier og anden sygdom og lidelser er der jo være mange andre medvirkende faktorer. Børn kommer tidligt i institution for manges vedkommende. Børns immunsystem siges først at være parat til institutionslivet som 11/2 årige og at de derved har mindre sygedage end børn der fx kommer i institution ved 1-års alderen. Min søn kom også først afsted som 1 1/2 årig af denne og flere andre grunde. Dernæst er der jo miljøpåvirkninger og vores forarbejdet mad. Vi lever mere sterilt, omgiver os med materialer som gulvtæpper og sofaer fyldt med kemi og hromonforstyrrende stoffer der både kan forårsage kræft og sterilitet. Vores liv og livsførelse har jo ændret sig markant fra vores oprindelige naturs betingelser og dermed kan der jo være mange krydsvirkninger fra det hele der påvirker vores børns kroppe og dermed deres immunforsvar. Vacciner kan da sagtens også spille ind, vi skal bare også være opmærksom på at de ikke gør det alene, hvis de overhovedet har en negativ påvirkning.

Start med at se denne fra start til slut http://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyheder/2012/2012_08_TV% 20dokumentar%20om%20tuberkulose_240812.aspx

Arbejde til dagligt med fremstilling af vacciner ;-)

Må indrømme at jeg syntes det er uhensigtmæssigt at vente med at vaccinere sit barn fordi man tror at barnet er mere skrøbeligt som lille og vaccinen så virker længere..

Sygdommene er farlige uanset om du er stor eller lille... Og vaccinen er designet til aldersgruppen den er anbefalet til.

Vil nødigt se et barn med difteri, kighoste, mæslinger og slet ikke polio og stivkrampe.....
Dét er sygdomme jeg aldrig vil udsætte mine børn for og slet ikke nu da det kan undgåes.

Anmeld

3. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Nemesis skriver:

ja du bestemmer helt selv...både om de skal have vaccinen og hvornår, det er jo et tilbud.

Jeg foretrækker også selv at de først får den så sent som muligt..kan jo lige se at de ellers sidder om 75 år med svagt helbred og så smitter børnebørnene dem med røde hunde...

især MFR som jo er en trippel vaccine vil jeg gerne udskyde. tilgengæld har jeg tilvalgt hepatitis vaccinen til dem, dels pga af rejser men også fordi det bliver mere og mere almindeligt.

Fint nok at give en hepatitis vac fordi der er risiko ved rejser, men mæslinger hives hjem fra udlandet.. Så er den ikke relevant?

Anmeld

4. august 2013

Annette A

Nemesis skriver:

hvis jeg venter til de er 10 år kan de nøjes med en..den samme som voksne i dag får.

men måske de får en ved 7 år og igen ved 12 år.

Ok og stor tak for al den gode information. Det var meget brugbart, så man kan gøre det i den rækkefølge man selv er mest tryg ved.

Anmeld

4. august 2013

Annette A

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Start med at se denne fra start til slut http://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyheder/2012/2012_08_TV% 20dokumentar%20om%20tuberkulose_240812.aspx

Arbejde til dagligt med fremstilling af vacciner ;-)

Må indrømme at jeg syntes det er uhensigtmæssigt at vente med at vaccinere sit barn fordi man tror at barnet er mere skrøbeligt som lille og vaccinen så virker længere..

Sygdommene er farlige uanset om du er stor eller lille... Og vaccinen er designet til aldersgruppen den er anbefalet til.

Vil nødigt se et barn med difteri, kighoste, mæslinger og slet ikke polio og stivkrampe.....
Dét er sygdomme jeg aldrig vil udsætte mine børn for og slet ikke nu da det kan undgåes.

Hej

Jeg fik desværre beskeden at udsendelsen var udløbet, men er helt enig med dig i at det er det klogeste at følge vaccinationsprogrammet. Ville slet ikke udsætte mine børn for risikoen ved at lade være og man har jo også et ansvar for sit samfund som helhed. Jeg har tillid til at der er nogle fagfolk med stor indsigt i det de laver som har sat tingene sammen, så vi gør det bedste for vores børn og deres fremtid ved at lade dem vaccinere.

Men jeg har dog før hørt det med at ændringen med den 2. MFR-vaccine fra 12 til 5 år nu handler om at forældre desværre glemmer at få det gjort. Det vil jeg gerne tro da jeg tit oplever små børnsforældre sige at hov har da glemt den ene og den anden vaccination og så er de hele tiden bagud med vaccinationerne. Den 2. MFR bliver decideret helt glemt og derved er det jo en afvejning at afgøre at det trods alt er bedre at gøre det i 5-års alderen, så det ovehovedet bliver gjort. Min ældste dreng på 10 følger jo det gamle program, så han får den først som 12-årig. Jeg spurgte min læge dengang ændringen trådte i kraft om det så var fordi det var sikrere at vaccinere tidligere og om han så ikke var bedre tjent med at få vaccinationen med det samme, men hun sagde det slet ikke var tilfældet og han bare skulle vente til han blev 12. Så det er et praktisk anliggende og vil hellere mine børn er sikret livet ud end at de får den for tidligt fordi jeg ikke husker at de skal have den. For sådan noget frygter jeg ikke at glemme.

Men nej kunne heller ikke drømme om ikke at lade mine børn vaccinere pga at jeg også mener at fordelene derved taler for det og at der ikke er noget endnu der har overbevist mig om at det skulle være skadeligt for dem. Risikoer findes jo i alt vi foretager os. 

Anmeld

4. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Grunden til at de skal have to, er at ikke alle opnår det titter-niveau som de skal ved første vaccination. Så det er dælme et sats ikke at huske nr. to vaccine.
Hvis man kan beskytte børnene før 12 år, er det da bedre end senere.. Vi ønsker alle at vores børn lever evigt, men hellere beskytte nu mens de er små end at håbe på vaccinen stadig virker om 60 år.
De 3 år gør ikke forskellen i den anden ende.

Desuden så er der flere af vaccinerne som man skal revaccineres med fx. Difteri/stivkrampe pga begrænset virketid og det er bakterier man ofte udsættes for. Kighoste holder kun i barndommen - den er svær at vaccinere voksne for. Osv.. Så ikke alle vacciner holder evigt!

Vi har et meget lavt vaccinationsniveau i Dk pga folk vælger vacciner fra og til, som det passer dem og det sætter os alle i fare for at blive smittet. Og det på trods af at vaccinerne er gratis...
De, vi ser få mæslinger er enten ikke vaccineret eller har fået én vaccine... Aldrig dem der har fået 2 vacciner.
Ca. 2 dør af stivkrampe hvert år.. Frygtelig sygdom!
Får ungerne polie på en udlandsrejse fx. Til Egypten eller Tyrkiet, så bliver deres knogler bløde som smør...

Anmeld

4. august 2013

Miin'Baby'Mus

Wik skriver:

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Har I ladet jeres børn vacciner? 

Hvorfor, hvorfor ikke. Del gerne gode og dårlige erfaringer? 

Der er jo både risikoer ved at gøre det og ikke gøre det - men samtidig synes jeg kun at det er ansvarligt at gøre det, der er en grund til at man tilbyder disse vaccinationer og min datter får også dem alle sammen - hun har indtil videre fået 2 vaccinationer og det var kun den første hun fik feber af 

Som sagt er der altid en risiko, men jeg vil hellere gøre en indsats for at min datter ikke bliver syg end jeg vil stå og være pylleret over bakterier - ville ikke kunne tilgive mig selv hvis hun fik en sygdom der evt gjorde hende hjerneskadet eller andet fordi jeg ikke lige synes om vaccinationer 

Anmeld

4. august 2013

Nemesis

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Fint nok at give en hepatitis vac fordi der er risiko ved rejser, men mæslinger hives hjem fra udlandet.. Så er den ikke relevant?

helt klart hvis vi skulle et sted hen med mæslinger i udbrud!

Anmeld

4. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

helt klart hvis vi skulle et sted hen med mæslinger i udbrud!

Nu stiller jeg det ret firkantet op:

Hvordan ved du om der er udbrud, hvis der ikke er anmeldelsespligt i landet?
Hvordan ved du om lokalbefolkningen eller gadefolket har udbrud.. De går ikke til læge på samme måde som vi gør i Dk?

I Frankrig, Italien, Spanien, England, Romanie, Polen, Ukraine er der fortsat mange tilfælde.
I 2011 havde vi herhjemme 84 tilfælde af mæslinger. Sidste år var der 2 kendte tilfælde i DK, i år har der været 17 indtil dato..
81% af de syge i hele verden, er ikke vaccinerede.

1 er død og 4 har haft alvorlige skader blot i år - i Europa ... Så er der alle de mindre skader.

Anmeld

4. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Glemte lige .. Mæslinger smitter som en influenza.. Altså ved dråbesmitte. Der går 10-12 dage inden sygdommen bryder ud. Altså når man som regel at hive sygdommen med hjem fra ferien inden det opdages.. Derved spredes sygdommen også fra land til land.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.