Rikke Houmøller Thaarup skriver:
Ved godt at jeg kan lyde skråsikker og hård i filten.. Jeg beklager hvis det bliver mistolket. Tror det har noget at gøre med, at jeg bliver dagligt mindet om, hvorfor vi bør vaccinerer.. Og jeg godt kan forstå hvorfor man vælger fra, når sygdommene ikke pt. er i DK.
Men i kraft at menneskets store rejseaktivitet til eksotiske steder og knap så eksotiske steder, så er risikoen for at hive det med hjem bliver endnu større.. Landegrænserne er mere åbne.. endnu en risiko osv.
Der er rigtig mange ting i det.. Og når man ser bivirkningslisten kan man blive skræmt. Men det kan man også ved panodiler, som kun ved indtagelse af 20 tabletter kan slå en ihjel eller lave uoprettelige skader på nyre og lever.
Og ja, det kan være forbundet med en sygdomslignende tilstand og lidt kløe på indstikstedet at blive vaccineret. Men ikke noget i forhold til at få fx. mæslinger.. som også indholder risikoen for døvhed og andre skader.
Jeg håber i forstår at dette blot er frustration over at kunne se det store billede og manglende forståelse for valget om ikke at vaccinere.
by the way.. så mente jeg ikke, at du ikke var kildekritisk. Men nogle er
Du har ret. Tingene er blevet anderledes, og nogen ting skal vi vacciner imod. Jeg har bestilt tid nu
men jeg tager det igen og igen op til overvejelse. HPV har jeg sagt nej til indtil nu.
Anmeld