Vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

modesty

Wik skriver:

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Har I ladet jeres børn vacciner? 

Hvorfor, hvorfor ikke. Del gerne gode og dårlige erfaringer? 

Jeg har brugt en del tid på at undersøge det, og selvom jeg ikke mener at det er ubetinget problemfrit at lade sit barn vaccinere, gør jeg det alligevel fordi jeg mener at fordelene opvejer ulemperne. På det negative kan man nævne at nogle undersøgelser peger på at det ikke er specielt godt for immunforsvaret i det lange løb at blive vaccineret, plus at nogle af de sygdomme der vaccineres imod har relativt uskadelige symptomer.

Men der er også mange af sygdommene som er ret alvorlige og som vi skal være meget glade for er stort set ikke-eksisterende i dag.

Min dreng blev dog først vaccineret første gang da han var 5 mdr., hvilket jeg er ret glad for i dag, da mave-tarm systemet (som man mener hænger ret tæt sammen med immunforsvaret) er markant bedre udviklet i 5 mdrs. alderen end 3 mdrs. alderen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Mumto3

Wik skriver:

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Ja og  nej. Vores børn er vaccineret, men slet slet ikke så tidligt!

Anmeld

2. august 2013

Wik

Christina A skriver:

Alle mine tre børn følger vaccinationsprogrammet og kunne ikke finde på at gøre andet. De konsekvenser det kan have både for børnene og andres børn og vores samfund som helhed er for store ved at lade være. Grundene til at vi ikke behøver frygte de sygdomme er netop at de forhindres i at udbredes via vaccinationer så de ikke blusser op igen. Børnene kan få farlige føgesygdomme af de sygdomme der vaccineres imod og i DK er vaccinerne så gennemtestede og sikre som de overhovedet kan blive. 

Mine børn blev ved enkelte af vaccinationerne lidt varme om aften men ikke feber. Jeg har læst meget om vaccinationer og sat mig ind i det inden de er blevet vaccineret . Den eneste vaccine jeg er lidt usikker på er HPV-vaccinen der skal gives til piger som 12-årige fordi den er så ny og man ikke ved så meget om bivirkningerne endnu. Men har heldigvis en del år før der skal tages stilling til den og så er der jo nok kommet en del mere viden om det.

Du har ret med HPV virusen, synes faktisk det er vildt at den er kommet på vaccine programmet allerede. Jeg giver dig 100 ret i at vi bør sikre vores børn og andres børn mod disse sygdomme, men jeg er nød til at stille spørgsmålstegn ved det  

Jeg håber du har ret i at vaccinerne er gemmemtestet og også ufarlige, i dag er der jo flere og flere med autisme, allergi og astma mv. Jeg ved ikke hvorfor men nogen hømopater mv. mener det kan være enten vacciner, erstatnings mælk eller mad, pesticider i maden mv. Jeg er ikke faglært i medicin eller andet, så jeg ved kun hvad jeg læser, høre og undersøger. 

Jeg er derfor nysgerring man ønsker jo bare det bedste for sine unger, og det ved jeg også du vil  

Anmeld

2. august 2013

Wik

Mumto3 skriver:

Ja og  nej. Vores børn er vaccineret, men slet slet ikke så tidligt!

Tidligt ? hvad tænker du, de bliver "normalt" vaccineret første gang som 3 måneder gammel, har du vaccineret dine senere og hvorfor?

Anmeld

2. august 2013

gonefishing

Wik skriver:

Ja og kunne ikke dræmme om andet.
Det er vacciner som netop holder en masse gamle sygdomme nede, som børn og voksne døde af, for mange år siden.
Og ud over at beskytte mit barn, beskytter jeg også andres.

Anmeld

2. august 2013

Wik

modesty skriver:

Jeg har brugt en del tid på at undersøge det, og selvom jeg ikke mener at det er ubetinget problemfrit at lade sit barn vaccinere, gør jeg det alligevel fordi jeg mener at fordelene opvejer ulemperne. På det negative kan man nævne at nogle undersøgelser peger på at det ikke er specielt godt for immunforsvaret i det lange løb at blive vaccineret, plus at nogle af de sygdomme der vaccineres imod har relativt uskadelige symptomer.

Men der er også mange af sygdommene som er ret alvorlige og som vi skal være meget glade for er stort set ikke-eksisterende i dag.

Min dreng blev dog først vaccineret første gang da han var 5 mdr., hvilket jeg er ret glad for i dag, da mave-tarm systemet (som man mener hænger ret tæt sammen med immunforsvaret) er markant bedre udviklet i 5 mdrs. alderen end 3 mdrs. alderen.

Tusind tak for dit svar. Jeg overvejer også at vente lidt, måske endda til hendes skemad indtræffer og amningen nedtrappes, således at hun først bliver vaccineret omkring 9 månedersalderen, men der er også noget der jeg skal have undersøgt nærmere, for omkring den alder dannes hendes eget immunforsvar uaghængigt af mit, så måske er 5 viruser i form af vacciner for meget, men men men det må jeg tale med min doktor og øvrige om  

Anmeld

2. august 2013

Wik

Flodkilling skriver:

Ja og kunne ikke dræmme om andet.
Det er vacciner som netop holder en masse gamle sygdomme nede, som børn og voksne døde af, for mange år siden.
Og ud over at beskytte mit barn, beskytter jeg også andres.

Du har ret, men hvis det nu er sådan at mit barn har risko får at få en masse andre sygdomme på grund af netop børnevacciner, som fx psykiske lidelser, eller astma og allegier. HVIS og kun hvis, så synes jeg det er værd at stille sig skeptisk til disse vacciner.

Anmeld

2. august 2013

gonefishing

Wik skriver:

Du har ret, men hvis det nu er sådan at mit barn har risko får at få en masse andre sygdomme på grund af netop børnevacciner, som fx psykiske lidelser, eller astma og allegier. HVIS og kun hvis, så synes jeg det er værd at stille sig skeptisk til disse vacciner.

Så må man jo veje op. Vaccinerne er jo hovedsageligt mod grimme sygdomme som man typisk VIL få meen af.
Psykisk sygdomme er en lille risiko. Og noget alle kan få hjælp for idag - modsst hjerneskade.

Anmeld

2. august 2013

baby012

De følger begge vaccine programmet helt .. 

Bivirkninger så som feber, er jo vand i forhold til hvad meslinger kan give .. 

Anmeld

2. august 2013

Mumto3

Wik skriver:

Tidligt ? hvad tænker du, de bliver "normalt" vaccineret første gang som 3 måneder gammel, har du vaccineret dine senere og hvorfor?

Ja, jeg synes 3 mdr er tidligt. Jeg tror de var 6/7 mdr før de fik det første stik, og så ventede jeg mere end de få måneder der normalt er mellem vaccinationerne. Den eneste grund til at ma vælge at logge dem så tæt,er fordi manerfaringamæssigt ved at folk glemmer at få deres børn vaccineret hvis det eer spredt mere ud. Men de fleste husker det når de ere på barsel og de har sundhedsplejske der chekker op om børnene har fået.

MRF vaccinen som de tidlige skille have sidste stik af som 12 årlige, har de også flyttet ned til omkring 5 år tror jeg det er, for så få folk gjort det når de alligvel skal til 5 års undersøgelse. Der er altså igen lægevidenskabelig grund til at vaccinerne ligger som de gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.