Vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.249 visninger
60 svar
92 synes godt om
31. juli 2013

Wik

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Har I ladet jeres børn vacciner? 

Hvorfor, hvorfor ikke. Del gerne gode og dårlige erfaringer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg valgte at gøre det fordi risikoen ved sygdommene er større end ved selve vaccinen.

Den eneste bivirkning min søn fik var feber om aftenen.

Anmeld

31. juli 2013

Annette A

Alle mine tre børn følger vaccinationsprogrammet og kunne ikke finde på at gøre andet. De konsekvenser det kan have både for børnene og andres børn og vores samfund som helhed er for store ved at lade være. Grundene til at vi ikke behøver frygte de sygdomme er netop at de forhindres i at udbredes via vaccinationer så de ikke blusser op igen. Børnene kan få farlige føgesygdomme af de sygdomme der vaccineres imod og i DK er vaccinerne så gennemtestede og sikre som de overhovedet kan blive. 

Mine børn blev ved enkelte af vaccinationerne lidt varme om aften men ikke feber. Jeg har læst meget om vaccinationer og sat mig ind i det inden de er blevet vaccineret . Den eneste vaccine jeg er lidt usikker på er HPV-vaccinen der skal gives til piger som 12-årige fordi den er så ny og man ikke ved så meget om bivirkningerne endnu. Men har heldigvis en del år før der skal tages stilling til den og så er der jo nok kommet en del mere viden om det.

Anmeld

31. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har arbejdet på et plejehjem, hvor en af beboerne havde fået meslinger som barn, og var blevet hjerneskadet af det. Syntes risikoen ved ik at vaccinere er større end ved at gøre det! Vh stine

Anmeld

31. juli 2013

Michelle88

Min datter har lige fået sin 3 mdrs. vaccine, hun fik lidt feber om aftenen men ikke mere end det.. Havde læst at der ca. er 90% der vælger at få deres børn vaccineret, men at de 10% som vælger det fra er nok til at vi kan få en masse sygdomme tilbage til landet..

Anmeld

31. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Wik skriver:

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Hvorfor mener du, langt de fleste får deres børn vaccineret uden at tænke over hvorfor? Jeg vil umiddelbart tro, flertallet sætter sig ind i det, før de lader deres småbørn stikke? 

Jeg valgte vaccinationerne til, fordi jeg dels ville beskytte mine børn mod de børnesygdomme, som i værste fald kan skade barnet for livet - dels ikke ville tage det ansvar på mig, at mine børn kunne smitte andre endnu ikke vaccinerede børn. Selvom mæslinger var almindeligt, da jeg var barn, og jeg selv kom igennem sygdommen uden men, ved jeg, at det kan have alvorlige konsekvenser for relativt flere end de få, der får men af vaccinen. Fåresyge og røde hunde kan tilsvarende skade hhv. voksne mænds fertilitet og fostre. 

Anmeld

31. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge mine børn har følger det fulde vaccinationsprogram. Jeg vil mine børn det bedste og kunne ikke drømme om ikke, at lade dem vaccinere. De sygdomme de bliver vaccinereret i mod kan gøre mere skade end selve vaccinationerne.

Anmeld

31. juli 2013

Købmagerkonen

Problemet ved at folk undlader at vaccinere deres børn er, at sygdomme, der ellers var udryddet i Danmark, får lov til at komme tilbage! Jeg forstår simpelthen ikke at folk lader dette ske!

Her er lidt læsning om de myter der florerer om vaccination: http://videnskab.dk/krop-sundhed/ti-myter-om-vaccinationer

Anmeld

31. juli 2013

Jenny12

Wik skriver:

Vi har tilvalgt vaccinationspogrammet af de samme grunde, som er blevet nævnt.

Men jeg er også af helt samme opfattelse med hensyn til vacciner eller tilbud generelt.
Jeg hører aldrig om nogen som har fravalgt sundhedsvæsenets tilbud under eller efter graviditeten og ikke tænker over at det er valgfrit.

Når jeg fortæller om de til -eller fravalg jeg har taget - bliver folk ofte forarget.

Det kan være forbundet med risici at blive vaccineret, men der er større risiko forbundet med, ikke at lade sig vaccinere.

Det er min konklusion.

Anmeld

31. juli 2013

IT-nørd

Wik skriver:

Helt klart vaccinere! Jeg er sygeplejerske og passede for nogle år siden en 11 måneders pige meget meget syg af mæslinger. Hun blev smittet af et ikke-vaccineret barn. 

Det synes jeg man ikke kan være bekendt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.