foto på lærred skriver:
Serum Institut skriver dette:
Ved forsinket vaccination vil barnet være ubeskyttet i en større del af sit tidlige liv og derved være i risiko for at blive smittet med en af de tre sygdomme. Især ved mæslinger er der risiko for et alvorligt sygdomsforløb
Det er fuldstændig rigtigt. At i den tid ens barn ikke er vaccineret, har det mulighed for at få sygdommen, men det er bare ikke hele sandheden. Nu nævner du selv mæslinger, og derfor tager jeg udgangspunkt i den vaccination. Da jeg fødte mit første barn for 9 år siden, skulle børnene have den sidste MRF vaccination når de fyldte 12 år. Først gang man giver en vaccination 'virker den' og de efterfølgende forlænger virketiden (man kalder dem for booster). Grunden til at den sidste booster lå ved 12 års alderen var fordi den derved bliver boostet så den virker resten af livet.
Man kunne så konstatere at der var mange forældre der glemte at få deres børn til lægen og vaccineret når de var 12 år, og derfor begyndte man at overveje at lægge den tidligere. Problemet med at lægge MRF vaccinationerne tæt på hinaden er at man er ikke sikker på at den gælder for livstid. Så sundhedsstyrrelsen stod i det dillamme, skulle de fortsætte med at anbefale vaccinatioen ved 12 års alderen, vel vidende at mange forældre glemte det, eller skulle de indføre at børnene skulle vaccineret ved 5 års aldern, og godt nok er man ikke sikker på det virker helt så længe som hvis man venter, men tilgengæld bliver stort set alle børn vaccineret, fordi kommer til 5 års undersøgelse. Man vurdere at på samfundsplan var det bedst at få flest muligt vaccineret, og derfor valgte man at flytte den.
En anden ting de heller ikke oplyser om, det er at fordi jeg har haft mæslinger som barn, så er der modstandsstoffer i min mælk som jeg overfører til mit spædbarn når jeg ammer. Det vil sige at mine børn IKKE kunne blive smittet med mæslinger mens de var helt små. Min datter har fået MRF vaccination, og får derfor ikke sygdommen, men når hun en dag bliver mor, så kan hun ikke beskytte sit barn mod mæslinger, fordi der er ikke antistoffer i hendes modermælk (man danner ikke antistoffer i modermælk at 'kun' at være vaccineret, man skal selv have haft sygdommen)
Til sidst vil jeg minde om at formålet med Serums Instituttet er at varetage samfundets (bestemt af politikerne!!!) interesse, og når det er besluttet at et vaccinations program skal være på en bestemt måde, så er det Serums Instituttets formål at støtte op om denne beslutning og skabe tryghed i befolkningen, så befolkningen støtte op om programmet.
Anmeld