Vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

Mumto3

Flodkilling skriver:

Så må man jo veje op. Vaccinerne er jo hovedsageligt mod grimme sygdomme som man typisk VIL få meen af.
Psykisk sygdomme er en lille risiko. Og noget alle kan få hjælp for idag - modsst hjerneskade.

Ej altså det passer jo ikke!

man kan få men af mæslinger, og i ydreste tilfælde kan man dø af det, men da jeg var barn havde alle mæslinger, og der er ingen i min folkeskoleklasse eller i min. Omgangskreds der har men af vi havde mæslinger. Nogle få får men, som f.x. døvhed, men det er de færreste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Wik

Mumto3 skriver:

Ja, jeg synes 3 mdr er tidligt. Jeg tror de var 6/7 mdr før de fik det første stik, og så ventede jeg mere end de få måneder der normalt er mellem vaccinationerne. Den eneste grund til at ma vælge at logge dem så tæt,er fordi manerfaringamæssigt ved at folk glemmer at få deres børn vaccineret hvis det eer spredt mere ud. Men de fleste husker det når de ere på barsel og de har sundhedsplejske der chekker op om børnene har fået.

MRF vaccinen som de tidlige skille have sidste stik af som 12 årlige, har de også flyttet ned til omkring 5 år tror jeg det er, for så få folk gjort det når de alligvel skal til 5 års undersøgelse. Der er altså igen lægevidenskabelig grund til at vaccinerne ligger som de gør.

Tusind tak for svar du har lige givet mig grund til at vente. 

Anmeld

2. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi valgte det  for vores søn, fordi vi tænkte på det store billede...

hvis vores søn bliver syg så er det samfundet der skal hjælpe med at betale for behandlingen af ham og alle de andre han risikerer at smitte...

Hvorimod at samfundet kun skal betale en lille del et par få gange for at undgå det...

Og så er der alle risikoerne ved følger senere i livet ved at have haft sygdommene... eller ved ikke at have fået vaccine og ikke have haft sygdommen...

som f.eks.sterilitet....

Anmeld

2. august 2013

Annette A

Du har ret med HPV virusen, synes faktisk det er vildt at den er kommet på vaccine programmet allerede. Jeg giver dig 100 ret i at vi bør sikre vores børn og andres børn mod disse sygdomme, men jeg er nød til at stille spørgsmålstegn ved det  

Jeg håber du har ret i at vaccinerne er gemmemtestet og også ufarlige, i dag er der jo flere og flere med autisme, allergi og astma mv. Jeg ved ikke hvorfor men nogen hømopater mv. mener det kan være enten vacciner, erstatnings mælk eller mad, pesticider i maden mv. Jeg er ikke faglært i medicin eller andet, så jeg ved kun hvad jeg læser, høre og undersøger. 

Jeg er derfor nysgerring man ønsker jo bare det bedste for sine unger, og det ved jeg også du vil  

Ja det er jo livet i en nøddeskal kan man sige. Der er tit mange faktorer også i samspil med hinanden der kan udgøre problemerne. Vi er nok meget enige og som forældre prøver man jo at gøre det bedste med den viden man nu har til rådighed. Viden man selvfølgelig altid skal stille sig kritisk overfor og være forberedt på kan have ændret sig i morgen.

Igennem alle tider har forskellige ting udgjort en risiko og tingene ændrer sig jo i takt med samfundets udvikling. Hvad angår fx allergi har mange ting jo også ændret sig. Vi lever langt mere sterilt end vi nogensinde har gjort før og det siges at kunne spille ind. Undersøgelser viser at børn der vokser op med fx hund i de første leveår er bedre beskyttet mod allergi hvor man før troede modsat.Ja børnene får en masse kustige ting i sig, erstatningsmælk, e-numre, konserveringsmidler og andet man som mennesker ikke er programmeret til at indtage. Vi udsætter os for trådløse netværk gennem mobiltlf og internet og vi ved heller ikke helt hvad det gør ved os. Diagnoser gives også rask væk i vores tider og mange psykolgiske lidelser som ADHD og autisme menes at være lidelser fremskabt af et nutidigt samfund som stiller helt andre krav til os end da datiden havde vores liv og skæbne nærmest nedskrevet fra fødslen. Man kendte sin rolle som barn, mand, kvinde og fulgte i sine forfædres fodspor hvorimod vores tid er  fyldt med frie valg og man kan blive og gøre med sit liv som man ønsker, uafhængigt af ens køn eller forælres livsvalg. Ifølge sociologer stiller det os med store ansvar for vores egen selvrefleksion og selvrealisering som kan gøre os "syge" på måder vi ikke før har set.

Det er et stort puslespil det hele uden klare svar. Så du har helt ret. Vi skal stille spørgsmålstegn ved alting for hele sandheder finder vi aldrig. Og sandheder hænger sammen i mange led. Så om det er det ene eller det andet der er "skurken" er meget svært at afgøre, men vi må jo tilegne os så meget indsigt i tingene vi kan og dernæst afveje fordele og ulemper ved de valg vi umiddelbart træffer.

Anmeld

2. august 2013

foto på lærred

Tusind tak for svar du har lige givet mig grund til at vente. 

Serum Institut skriver dette:

Ved forsinket vaccination vil barnet være ubeskyttet i en større del af sit tidlige liv og derved være i risiko for at blive smittet med en af de tre sygdomme. Især ved mæslinger er der risiko for et alvorligt sygdomsforløb

Anmeld

2. august 2013

Mumto3

foto på lærred skriver:

Serum Institut skriver dette:

Ved forsinket vaccination vil barnet være ubeskyttet i en større del af sit tidlige liv og derved være i risiko for at blive smittet med en af de tre sygdomme. Især ved mæslinger er der risiko for et alvorligt sygdomsforløb

Det er fuldstændig rigtigt. At i den tid ens barn ikke er vaccineret, har det mulighed for at få sygdommen, men det er bare ikke hele sandheden. Nu nævner du selv mæslinger, og derfor tager jeg udgangspunkt i den vaccination. Da jeg fødte mit første barn for 9 år siden, skulle børnene have den sidste MRF vaccination når de fyldte 12 år. Først gang man giver en vaccination 'virker den' og de efterfølgende forlænger virketiden (man kalder dem for booster). Grunden til at den sidste booster lå ved 12 års alderen var fordi den derved bliver boostet så den virker resten af livet.

Man kunne så konstatere at der var mange forældre der glemte at få deres børn til lægen og vaccineret når de var 12 år, og derfor begyndte man at overveje at lægge den tidligere. Problemet med at lægge MRF vaccinationerne tæt på hinaden er at man er ikke sikker på at den gælder for livstid. Så sundhedsstyrrelsen stod i det dillamme, skulle de fortsætte med at anbefale vaccinatioen ved 12 års alderen, vel vidende at mange forældre glemte det, eller skulle de indføre at børnene skulle vaccineret ved 5 års aldern, og godt nok er man ikke sikker på det virker helt så længe som hvis man venter, men tilgengæld bliver stort set alle børn vaccineret, fordi  kommer til 5 års undersøgelse. Man vurdere at på samfundsplan var det bedst at få flest muligt vaccineret, og derfor valgte man at flytte den.

En anden ting de heller ikke oplyser om, det er at fordi jeg har haft mæslinger som barn, så er der modstandsstoffer i min mælk som jeg overfører til mit spædbarn når jeg ammer. Det vil sige at mine børn IKKE kunne blive smittet med mæslinger mens de var helt små. Min datter har fået MRF vaccination, og får derfor ikke sygdommen, men når hun en dag bliver mor, så kan hun ikke beskytte sit barn mod mæslinger, fordi der er ikke antistoffer i hendes modermælk (man danner ikke antistoffer i modermælk at 'kun' at være vaccineret, man skal selv have haft sygdommen)

Til sidst vil jeg minde om at formålet med Serums Instituttet er at varetage samfundets (bestemt af politikerne!!!) interesse, og når det er besluttet at et vaccinations program skal være på en bestemt måde, så er det Serums Instituttets formål at støtte op om denne beslutning og skabe tryghed i befolkningen, så befolkningen støtte op om programmet.

Anmeld

2. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Har I ladet jeres børn vacciner? 

Hvorfor, hvorfor ikke. Del gerne gode og dårlige erfaringer? 

Jeg tror at de fleste forældre overvejer for og imod vaccinern. 

Min søn følger vaccinationsprogrammet, fordi jeg hellere vil risikerr eventuelle (oftest meget milde) bivirkninger i forbindelse med vaccinen, frem for sygedomme som kan have dødsfald, hjerneskade mv til følge.

det findes mange vikler, rygter osv i forhold til vaccinerne, og jeg kender også et forældrepar med en markant holdning til vaccinationsprogrammet, og deres datter har et fremragende helbred, men set i lyset af de fatale følger det kan få at blive syg af nogle af de sygdomme der vaccineres for, ville jeg ikke vælge vaccinen fra.

Anmeld

2. august 2013

Nemesis

ja og nej...lige præcis MFR vaccinen har jeg udskudt for alle mine børn. Min den store fik den da han var 10 år..og den mellemste på 6 år har endnu ikke fået den..men regner med han skal have den første til foråret.Han fik den så ikke da lægen ikke turde pga af han reagerede meget kraftigt på 1 års vaccinen.

Den mindste har slet ikke..hun er næsten et år bagud med sine vaccinationer pga hun var for lille og ikke var i trivsel. Hun er stadig ret lille og jeg vurderer at hun har bedst af at vente med den til hun er større.

De skal nok få den...bare når de er større.

Anmeld

3. august 2013

foto på lærred

Det er fuldstændig rigtigt. At i den tid ens barn ikke er vaccineret, har det mulighed for at få sygdommen, men det er bare ikke hele sandheden. Nu nævner du selv mæslinger, og derfor tager jeg udgangspunkt i den vaccination. Da jeg fødte mit første barn for 9 år siden, skulle børnene have den sidste MRF vaccination når de fyldte 12 år. Først gang man giver en vaccination 'virker den' og de efterfølgende forlænger virketiden (man kalder dem for booster). Grunden til at den sidste booster lå ved 12 års alderen var fordi den derved bliver boostet så den virker resten af livet.

Man kunne så konstatere at der var mange forældre der glemte at få deres børn til lægen og vaccineret når de var 12 år, og derfor begyndte man at overveje at lægge den tidligere. Problemet med at lægge MRF vaccinationerne tæt på hinaden er at man er ikke sikker på at den gælder for livstid. Så sundhedsstyrrelsen stod i det dillamme, skulle de fortsætte med at anbefale vaccinatioen ved 12 års alderen, vel vidende at mange forældre glemte det, eller skulle de indføre at børnene skulle vaccineret ved 5 års aldern, og godt nok er man ikke sikker på det virker helt så længe som hvis man venter, men tilgengæld bliver stort set alle børn vaccineret, fordi  kommer til 5 års undersøgelse. Man vurdere at på samfundsplan var det bedst at få flest muligt vaccineret, og derfor valgte man at flytte den.

En anden ting de heller ikke oplyser om, det er at fordi jeg har haft mæslinger som barn, så er der modstandsstoffer i min mælk som jeg overfører til mit spædbarn når jeg ammer. Det vil sige at mine børn IKKE kunne blive smittet med mæslinger mens de var helt små. Min datter har fået MRF vaccination, og får derfor ikke sygdommen, men når hun en dag bliver mor, så kan hun ikke beskytte sit barn mod mæslinger, fordi der er ikke antistoffer i hendes modermælk (man danner ikke antistoffer i modermælk at 'kun' at være vaccineret, man skal selv have haft sygdommen)

Til sidst vil jeg minde om at formålet med Serums Instituttet er at varetage samfundets (bestemt af politikerne!!!) interesse, og når det er besluttet at et vaccinations program skal være på en bestemt måde, så er det Serums Instituttets formål at støtte op om denne beslutning og skabe tryghed i befolkningen, så befolkningen støtte op om programmet.

Jeg skriver blot hvad Serum Institutet skriver så Trådstarter har noget vurdere ud fra. Om man vælger at ignorere deres anbefalinger eller ej, er jo hver forældres eget valg.

Anmeld

3. august 2013

Annette A

Nemesis skriver:

ja og nej...lige præcis MFR vaccinen har jeg udskudt for alle mine børn. Min den store fik den da han var 10 år..og den mellemste på 6 år har endnu ikke fået den..men regner med han skal have den første til foråret.Han fik den så ikke da lægen ikke turde pga af han reagerede meget kraftigt på 1 års vaccinen.

Den mindste har slet ikke..hun er næsten et år bagud med sine vaccinationer pga hun var for lille og ikke var i trivsel. Hun er stadig ret lille og jeg vurderer at hun har bedst af at vente med den til hun er større.

De skal nok få den...bare når de er større.

Vil det sige at man i pricincippet godt selv til dels kan bestemme hvornår man får sit barn vaccineret? Altså jeg følger vaccinationsprogrammerne til punkt og prikke, men ka fx læse i et andet indlæg at det er sikrest at vente til barnet er 12 år med at få MFR-vaccinen  anden gang, så den virker livet ud. Min ældste dreng på 10 følger jo neto denne procedure han blev født inden det blev ændret, men mine to yngste er jo på den nye fremgangsmetode med 5 år og hvis jeg kunne skubbe deres anden MFR til de også var 12 ville jeg da foretrække det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.