Vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Mumto3

Christina A skriver:

Vil det sige at man i pricincippet godt selv til dels kan bestemme hvornår man får sit barn vaccineret? Altså jeg følger vaccinationsprogrammerne til punkt og prikke, men ka fx læse i et andet indlæg at det er sikrest at vente til barnet er 12 år med at få MFR-vaccinen  anden gang, så den virker livet ud. Min ældste dreng på 10 følger jo neto denne procedure han blev født inden det blev ændret, men mine to yngste er jo på den nye fremgangsmetode med 5 år og hvis jeg kunne skubbe deres anden MFR til de også var 12 ville jeg da foretrække det.

Ja da  selvfølgelig kan du selv bestemme det. Vaccinationsprogrammet er et tilbud! Dinlæge vil måske prøve at overtale dig til noget andet, men det er dig der bestemmer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

ESV

Min datter følger vaccinationsprogrammet til punkt og prikke!
Jeg syntes og ja det er min personlige holdning at det er uansvarligt ikke at lade sine børn vaccinerer. Der kan dog forekomme eksempler hvor det er det rigtige at lade være, sygdom, skrøbeligt helbred osv men som hovedregel mener jeg at det er hovedløst dumt ikke at tage imod tilbuddet.
Jeg forstår slet ikke dem som vælger det fra bar fordi man er imod. Jeg syntes det er ansvarsløst at udsætte alle andres børn for potentielt farlige sygdomme bare fordi!

Anmeld

3. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Der er grund til at de skal have den tidligt. Deres immunsystem arbejder anderledes ved 3 måneder end ved 5-9 måneder og derfor er alderen fastsat til de tider de er. Samt at spædbørn har beskyttelsen fra moderen. Den forsvinder jo på et tidspunkt inden for det første år.
Fx. Giver man som forsøg småbørn en af vaccinerne inden de forlader hospitalet fordi det gør at de i deres voksenliv ikke udvikler astma og allergi i samme grad som de senere vaccinerede. En sideeffekt på vaccinen, som er ganske god.
Så det kan være en god ide at følge programmet..

Anmeld

3. august 2013

Annette A

Jeg har brugt en del tid på at undersøge det, og selvom jeg ikke mener at det er ubetinget problemfrit at lade sit barn vaccinere, gør jeg det alligevel fordi jeg mener at fordelene opvejer ulemperne. På det negative kan man nævne at nogle undersøgelser peger på at det ikke er specielt godt for immunforsvaret i det lange løb at blive vaccineret, plus at nogle af de sygdomme der vaccineres imod har relativt uskadelige symptomer.

Men der er også mange af sygdommene som er ret alvorlige og som vi skal være meget glade for er stort set ikke-eksisterende i dag.

Min dreng blev dog først vaccineret første gang da han var 5 mdr., hvilket jeg er ret glad for i dag, da mave-tarm systemet (som man mener hænger ret tæt sammen med immunforsvaret) er markant bedre udviklet i 5 mdrs. alderen end 3 mdrs. alderen.

Hvor har du læst/hørt om det med immunsystemet og påvirkning af det fra vacciner? Bare nysgerrig og kunne da godt tænke mig at blive klogere på det og hvad der underbygger den teori.

Nu har jeg selv en søn på 10 år der har fulgt vaccinationsprogrammet til punkt og prikke og han haf faktisk nærmest aldrig været syg, så der kan jeg ikke pege på noget i denne retning.

Tænker at hvis man spekulerer i at mange børn i dag har astma, allergier og anden sygdom og lidelser er der jo være mange andre medvirkende faktorer. Børn kommer tidligt i institution for manges vedkommende. Børns immunsystem siges først at være parat til institutionslivet som 11/2 årige og at de derved har mindre sygedage end børn der fx kommer i institution ved 1-års alderen. Min søn kom også først afsted som 1 1/2 årig af denne og flere andre grunde. Dernæst er der jo miljøpåvirkninger og vores forarbejdet mad. Vi lever mere sterilt, omgiver os med materialer som gulvtæpper og sofaer fyldt med kemi og hromonforstyrrende stoffer der både kan forårsage kræft og sterilitet. Vores liv og livsførelse har jo ændret sig markant fra vores oprindelige naturs betingelser og dermed kan der jo være mange krydsvirkninger fra det hele der påvirker vores børns kroppe og dermed deres immunforsvar. Vacciner kan da sagtens også spille ind, vi skal bare også være opmærksom på at de ikke gør det alene, hvis de overhovedet har en negativ påvirkning.

Anmeld

3. august 2013

Annette A

Mumto3 skriver:

Ja da  selvfølgelig kan du selv bestemme det. Vaccinationsprogrammet er et tilbud! Dinlæge vil måske prøve at overtale dig til noget andet, men det er dig der bestemmer.

Ok. Troede bare at hvis man ikke fulgte de tider de skal gives på, specielt hvis man decideret vælger at gøre sådan og ikke bare fordi man har glemt det eller barnet har været syg, så kunne de ikke få dem på et andet tidspunkt.

Jamen det er da super information, for så venter de to da bare til de er 12 år også.

Anmeld

3. august 2013

FruStolpe

Wik skriver:

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Har I ladet jeres børn vacciner? 

Hvorfor, hvorfor ikke. Del gerne gode og dårlige erfaringer? 

Vores datter bliver vaccineret.

Vores konklusion er at risikoen ved ikke at vaccinere langt overstiger den ved at gøre det.

Jeg ville som mor aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg havde valgt ikke at vaccinere min pige og hun så blev skadet for livet.

Derimod ville jeg vide at hvis hun blev syg af vaccinen, så var det et valg jeg havde taget fordi jeg 100% mente at det var det rigtige at gøre. Og derfor ville byrden ikke være nær så tung.

-husk de vaccinere af en årsag.......

Anmeld

3. august 2013

Nemesis

Christina A skriver:

Vil det sige at man i pricincippet godt selv til dels kan bestemme hvornår man får sit barn vaccineret? Altså jeg følger vaccinationsprogrammerne til punkt og prikke, men ka fx læse i et andet indlæg at det er sikrest at vente til barnet er 12 år med at få MFR-vaccinen  anden gang, så den virker livet ud. Min ældste dreng på 10 følger jo neto denne procedure han blev født inden det blev ændret, men mine to yngste er jo på den nye fremgangsmetode med 5 år og hvis jeg kunne skubbe deres anden MFR til de også var 12 ville jeg da foretrække det.

ja du bestemmer helt selv...både om de skal have vaccinen og hvornår, det er jo et tilbud.

Jeg foretrækker også selv at de først får den så sent som muligt..kan jo lige se at de ellers sidder om 75 år med svagt helbred og så smitter børnebørnene dem med røde hunde...

især MFR som jo er en trippel vaccine vil jeg gerne udskyde. tilgengæld har jeg tilvalgt hepatitis vaccinen til dem, dels pga af rejser men også fordi det bliver mere og mere almindeligt.

Anmeld

3. august 2013

Annette A

Nemesis skriver:

ja du bestemmer helt selv...både om de skal have vaccinen og hvornår, det er jo et tilbud.

Jeg foretrækker også selv at de først får den så sent som muligt..kan jo lige se at de ellers sidder om 75 år med svagt helbred og så smitter børnebørnene dem med røde hunde...

især MFR som jo er en trippel vaccine vil jeg gerne udskyde. tilgengæld har jeg tilvalgt hepatitis vaccinen til dem, dels pga af rejser men også fordi det bliver mere og mere almindeligt.

Ok, det er da super godt at vide. Det med du skriver det er en trippel vaccine og du gerne vil udskyde den, hvorfor er det? Ja spør fordi jeg ikke er så meget inde i det.

Det med hepatitis lyder da også fornuftigt.

Anmeld

3. august 2013

Nemesis

Christina A skriver:

Ok, det er da super godt at vide. Det med du skriver det er en trippel vaccine og du gerne vil udskyde den, hvorfor er det? Ja spør fordi jeg ikke er så meget inde i det.

Det med hepatitis lyder da også fornuftigt.

Det er en trippelvaccine da det er 1 vaccine mod 3 forskellige sygdomme.

Jeg vil gerne udskyde den 1. fordi jeg synes de er for små ved 15 mdr. og alle mine har været for tidligt fødte og har været bagud med vaccinationerne fra starten. 2 allerede får så mange vacciner og 3 fordi jeg gerne vil have virkningen varer så længe som muligt.

Anmeld

3. august 2013

Annette A

Nemesis skriver:

Det er en trippelvaccine da det er 1 vaccine mod 3 forskellige sygdomme.

Jeg vil gerne udskyde den 1. fordi jeg synes de er for små ved 15 mdr. og alle mine har været for tidligt fødte og har været bagud med vaccinationerne fra starten. 2 allerede får så mange vacciner og 3 fordi jeg gerne vil have virkningen varer så længe som muligt.

Ok, det er jo forståeligt nok.

Hvor gamle skal dine børn så være ved nr. 1 MFR og NR. 2 MFR?

Og ja det er mange vacciner på en gang. Men det er jo åbenbart for at forældrene skal huske dem. Men ville da også foretrække de spredte dem lidt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.