Vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Wik

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor mener du, langt de fleste får deres børn vaccineret uden at tænke over hvorfor? Jeg vil umiddelbart tro, flertallet sætter sig ind i det, før de lader deres småbørn stikke? 

Jeg valgte vaccinationerne til, fordi jeg dels ville beskytte mine børn mod de børnesygdomme, som i værste fald kan skade barnet for livet - dels ikke ville tage det ansvar på mig, at mine børn kunne smitte andre endnu ikke vaccinerede børn. Selvom mæslinger var almindeligt, da jeg var barn, og jeg selv kom igennem sygdommen uden men, ved jeg, at det kan have alvorlige konsekvenser for relativt flere end de få, der får men af vaccinen. Fåresyge og røde hunde kan tilsvarende skade hhv. voksne mænds fertilitet og fostre. 

Det jeg mener er dels at flere jeg kender ikke er klar over hvilke sygdomme de vaccinere deres børn for. "Bliver de ikke vaccineret mod skoldkopper" var et spørgsmål en veninde med børn spurte mig om forleden, og jeg forstår hende da godt. Det er svært at holde styr på det hele.

En anden ting er at flere og flere steder dukker der undersøgelser, og resultater op omkring følger af vacciner. Jeg har læst et hav af artikler omkring autisme, svækket immunforsvar, øget risiko for astma og allergier mv. 

Hallelulja foe GOOGLE på godt og ondt. Men når det er sagt skal man huske at mange lægemidler er blevet taget af markedet fordi man efter lang tid har opdaget alvorlige bivirkninger. Det er det sammen med vacciner. Jeg er fx sikker på den HPV vaccine der er i min lille datters barnets bog, bliver enten slettet eller udviklet til en anden form for vaccine inden hun bliver 12.

Det jeg mener er, at man ikke kan gå ud fra noget er sandt, eller godt for vores børn blot fordi vores læge råder os til det. 

Du er nok en af dem der sætter sig ind i tingene før du vacciner dine børn, men det er langt fra alle. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Kan godt lide din pointe med at Google er på godt og ondt...

Der står en masse om autisme ..og ved man ikke at "The Lancet" har trukket artiklen tilbage, dementeret og sagt at resultatet er ugyldigt... Så tror man at man kan få autisme af vacciner...
En myte der officielt er total aflivet..

Vær kildekritisk!

Mange læser alt for meget l... på nettet.

Anmeld

5. august 2013

lycly

Mine børn følger vaccinationsprogrammet og jeg kunne aldrig drømme om ikke at gøre det.
Jeg er total uforstående overfor at nogen bare overvejer ikke at lade sine børn vaccinere og jeg ville blive pænt frustreret hvis mit barn blev smittet med en af sygdommene fordi et andet barn ikke er vaccineret.
Men det er bare min mening, folk skal have lov at have deres egen mening

Anmeld

5. august 2013

Annette A

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Grunden til at de skal have to, er at ikke alle opnår det titter-niveau som de skal ved første vaccination. Så det er dælme et sats ikke at huske nr. to vaccine.
Hvis man kan beskytte børnene før 12 år, er det da bedre end senere.. Vi ønsker alle at vores børn lever evigt, men hellere beskytte nu mens de er små end at håbe på vaccinen stadig virker om 60 år.
De 3 år gør ikke forskellen i den anden ende.

Desuden så er der flere af vaccinerne som man skal revaccineres med fx. Difteri/stivkrampe pga begrænset virketid og det er bakterier man ofte udsættes for. Kighoste holder kun i barndommen - den er svær at vaccinere voksne for. Osv.. Så ikke alle vacciner holder evigt!

Vi har et meget lavt vaccinationsniveau i Dk pga folk vælger vacciner fra og til, som det passer dem og det sætter os alle i fare for at blive smittet. Og det på trods af at vaccinerne er gratis...
De, vi ser få mæslinger er enten ikke vaccineret eller har fået én vaccine... Aldrig dem der har fået 2 vacciner.
Ca. 2 dør af stivkrampe hvert år.. Frygtelig sygdom!
Får ungerne polie på en udlandsrejse fx. Til Egypten eller Tyrkiet, så bliver deres knogler bløde som smør...

Personligt ville jeg heller aldrig udsætte den første MFR eller nogen af de andre vacciner, det ville jeg ikke turde eller føle behov for når mine børn ellers er sunde og raske. Men når jeg ved fra læger selv at det ikke udgør en sundhedsrisiko at vente til de er 12 år med den anden MFR og det kun er for at undgå forældre glemmer det, så vælger jeg altså den løsning som taler for at mit barn er sikret livet ud. For var netop bekymret for min ældste søn og søgte råd hos lægen og vil da tro han var blevet tilbudt vaccinen med det samme hvis det var for farligt at vente til han blev 12 år. 

Anmeld

6. august 2013

Wik

Grunden til at de skal have to, er at ikke alle opnår det titter-niveau som de skal ved første vaccination. Så det er dælme et sats ikke at huske nr. to vaccine.
Hvis man kan beskytte børnene før 12 år, er det da bedre end senere.. Vi ønsker alle at vores børn lever evigt, men hellere beskytte nu mens de er små end at håbe på vaccinen stadig virker om 60 år.
De 3 år gør ikke forskellen i den anden ende.

Desuden så er der flere af vaccinerne som man skal revaccineres med fx. Difteri/stivkrampe pga begrænset virketid og det er bakterier man ofte udsættes for. Kighoste holder kun i barndommen - den er svær at vaccinere voksne for. Osv.. Så ikke alle vacciner holder evigt!

Vi har et meget lavt vaccinationsniveau i Dk pga folk vælger vacciner fra og til, som det passer dem og det sætter os alle i fare for at blive smittet. Og det på trods af at vaccinerne er gratis...
De, vi ser få mæslinger er enten ikke vaccineret eller har fået én vaccine... Aldrig dem der har fået 2 vacciner.
Ca. 2 dør af stivkrampe hvert år.. Frygtelig sygdom!
Får ungerne polie på en udlandsrejse fx. Til Egypten eller Tyrkiet, så bliver deres knogler bløde som smør...

Du er meget hård, og skrå sikker. Du kan ikke sætte lighedstegn mellem dit arbejde til daglig og sandheden. Du skriver at Poilo ødelægger vores børns knogler, og det kan den da også i værste tilfælde, men i langt de fleste tilfælde får du influence agtige symptomer, og bliver rask uden men igen. Du får det til at lyde som om, man har dødsdømt sine børn fordi man ikke lader dem vacciner, på den måde synes jeg ikke du lader folk have andre opfattelser af tingene. 

Du skriver også at jeg skal være kilde kritisk, det er vi alle sammen klar over når vi læser på nettet. Hvis jeg har læst uafhængige kilder omkring en sammenhæng mellem MFR og autisme, og retten i USA og Italien har givet medhold i anklagerne og udbetalt million beløb i ersatning.

jeg siger ikke at du ikke har ret i mange af dine indlæg, men jeg synes du maler et skræmmebillede af de sygdommen vi vacciner imod. 

Anmeld

6. august 2013

Wik

Der er grund til at de skal have den tidligt. Deres immunsystem arbejder anderledes ved 3 måneder end ved 5-9 måneder og derfor er alderen fastsat til de tider de er. Samt at spædbørn har beskyttelsen fra moderen. Den forsvinder jo på et tidspunkt inden for det første år.
Fx. Giver man som forsøg småbørn en af vaccinerne inden de forlader hospitalet fordi det gør at de i deres voksenliv ikke udvikler astma og allergi i samme grad som de senere vaccinerede. En sideeffekt på vaccinen, som er ganske god.
Så det kan være en god ide at følge programmet..

De er jo kun beskyttet hvis de ammes, de får jo ellers ikke antistofferne fra mælken.

Anmeld

6. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Wik skriver:

Du er meget hård, og skrå sikker. Du kan ikke sætte lighedstegn mellem dit arbejde til daglig og sandheden. Du skriver at Poilo ødelægger vores børns knogler, og det kan den da også i værste tilfælde, men i langt de fleste tilfælde får du influence agtige symptomer, og bliver rask uden men igen. Du får det til at lyde som om, man har dødsdømt sine børn fordi man ikke lader dem vacciner, på den måde synes jeg ikke du lader folk have andre opfattelser af tingene. 

Du skriver også at jeg skal være kilde kritisk, det er vi alle sammen klar over når vi læser på nettet. Hvis jeg har læst uafhængige kilder omkring en sammenhæng mellem MFR og autisme, og retten i USA og Italien har givet medhold i anklagerne og udbetalt million beløb i ersatning.

jeg siger ikke at du ikke har ret i mange af dine indlæg, men jeg synes du maler et skræmmebillede af de sygdommen vi vacciner imod. 

Du har læst på wikipedia Ikk?

Der står til gengæld også at de 95% som bliver knap så syge, er smittebærer.. Og hvis du læser videre om polio, så er der også senfølger som tit opstår i alderdommen. Også selv om man ikke har været særlig syg tidligere.

Ja, jeg arbejder med det og ved også hvilke bakterier vi er mest påpasselige med at omgåes. Og det er ikke fordi det er små søde puttenutte bakterier, men grimme bakterie som kan gøre os rigtig syge og uarbejdsdygtige og noget vi i værste fald kan død af.
Der er også en grund til at polio er så godt som kapslet ind i en bygning på instituttet.

Ja, jeg syntes det er forfærdelige sygdomme, der er forbundet med en stor risiko. Jeg ved hvad vaccinerne indeholder og det er rimelig harmløst. Jeg ved hvor meget vi er kontrolleret i hoved og r..
Er der det mindste i vejen med vaccinerne bliver de tilbagekaldt. Arbejde med biologiske ting er ikke en nem proces.

Dermed sagt at de der lever med sygdommene rundt i verden ville give deres højre arm for en vaccine fordi de til dagligt ser konsekvensen af at lade være.

Tæl indlæggelsesdage for dem der var berørt af mæslingeepidemien.. Hvad har det ikke kostet kontra hvad vaccinen koster?

Det her har sådan set ikke noget gøre med mit arbejde, jeg er oplyst via mit arbejde. Og ja, jeg er kritisk overfor hvad jeg høre og ser.
Der er flere debatter herinde på side vedr. Vacciner hvor kildekritik har være ikke eksisterende. Misforståelse er opstået.

Fint med mig at folk stiller spørgsmål om vaccinerne.. Og er kritiske. Men hvis et fravalg hos 10-20% af befolkningen kan resulterer i en epedemi/pandemi.... Så syntes jeg ikke et fravalg er i orden da der også er et samfundsansvar i det.

Anmeld

6. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

De er jo kun beskyttet hvis de ammes, de får jo ellers ikke antistofferne fra mælken.

Man fødes også med et forsvar.. Når brislen bliver normalstørrelse er det der ikke mere..

Anmeld

6. august 2013

Rikke Houmøller Thaarup

Ved godt at jeg kan lyde skråsikker og hård i filten.. Jeg beklager hvis det bliver mistolket. Tror det har noget at gøre med, at jeg bliver dagligt mindet om, hvorfor vi bør vaccinerer.. Og jeg godt kan forstå hvorfor man vælger fra, når sygdommene ikke pt. er i DK.

Men i kraft at menneskets store rejseaktivitet til eksotiske steder og knap så eksotiske steder, så er risikoen for at hive det med hjem bliver endnu større.. Landegrænserne er mere åbne.. endnu en risiko osv.

Der er rigtig mange ting i det.. Og når man ser bivirkningslisten kan man blive skræmt. Men det kan man også ved panodiler, som kun ved indtagelse af 20 tabletter kan slå en ihjel eller lave uoprettelige skader på nyre og lever.

Og ja, det kan være forbundet med en sygdomslignende tilstand og lidt kløe på indstikstedet at blive vaccineret. Men ikke noget i forhold til at få fx. mæslinger.. som også indholder risikoen for døvhed og andre skader.

Jeg håber i forstår at dette blot er frustration over at kunne se det store billede og manglende forståelse for valget om ikke at vaccinere.

by the way.. så mente jeg ikke, at du ikke var kildekritisk. Men nogle er

Anmeld

6. august 2013

Majbrit P

Wik skriver:

Børne Vaccinationer som MFR er valgfrie, men lagt de fleste får dem uden at tænke over hvorfor og hvorfor ikke. Jeg skal til at tage stilling til om min snart 3 måneder gamle pige skal have vaccinátioner. Kan I hjælpe mig med det?

Har I ladet jeres børn vacciner? 

Hvorfor, hvorfor ikke. Del gerne gode og dårlige erfaringer? 

Kun de første 2 vacciner. 5 mdr og 1 års. Ellers ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.