Står jeres mand op om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

Monski

MMOGM skriver:

Står jeres mand op om natten når den lille græder/vågner?

tror min kæreste har det lidt for godt.  vækker ham næsten aldrig, selvom vores søn på snart 10mdr vågner 4-6 gange om natten. 

Problemet er at det vist har givet ham lidt diva-nøkker. 

Nu er Anthon godt nok 3 år men når han en sjældent gang imellem har en dårlig nat så er det næsten altid David der klarer det til gengæld er det mig der står tidligt op, for det har jeg nemmere ved end ham.
I weekenden skifter vi så vi har én dag hver som vi kan sove længe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

MMOGM

Nadia&Daniel skriver:

Nej det gør min mand ikke - men han gør vist jeg skubber hårdt nok (men gør det gerne selv)

de få gange min mand er blevet bedt om at lette r*ven, har jeg også nærmest revet dynen af ham hihi 

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

M (: skriver:

Ja, Hjalte får de fleste nætter to flasker - en midt nat og en tidligt på morgenen (kl. 05/06). Jeg tager den flaske midt nat og min kæreste tager den om morgenen, hvor han i hverdagene alligevel skal op. (:

I weekenden sker det sommetider, at vi tager en nat hver (:

Det lyder som en god ordning 

Anmeld

17. juli 2013

Juliekp

MMOGM skriver:

Det lyder ellers ikke dårligt, kan jeg sende min kæreste på oplæring? Hihi 

Det er det bestemt heller ikke  Til trods for han skal op på arbejde og jeg går hjemme, men han gør det gerne. Hun vågner også kun én gang tidlig morgen ved 4 tiden, men stadig evig taknemlig for jeg får min natte søvn, når nu hun ikke er meget for at sove om dagen

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

nielsen80 skriver:

Mens jeg har været på barsel, har det primært været mig(de første mdr gav det sig selv,da jeg ammet)...hvis det har været helt slemt enten med sygdom eller en helt udkørt mor, så har han selvfølgelig hjulpet. I weekenden har kæresten så typisk taget en hel nat og morgen, og så dag to har den, som har haft nattetjansen fået lov til at sove længe(typisk mig).

Nu hvor jeg starter på arbejde, er det selvfølgelig 50/50

Gid min kæreste dog ville tage en hel nat engang imellem 

Anmeld

17. juli 2013

Fenja09

MMOGM skriver:

Står jeres mand op om natten når den lille græder/vågner?

tror min kæreste har det lidt for godt.  vækker ham næsten aldrig, selvom vores søn på snart 10mdr vågner 4-6 gange om natten. 

Problemet er at det vist har givet ham lidt diva-nøkker. 

Nope det gør han ikke. Det gjorde han kun da han havde 3 måneders barsel. Han vågner ganske enkelt ikke af det - det er kun hvis jeg ikke er hjemme om natten.

/Fenja

Anmeld

17. juli 2013

M (:

MMOGM skriver:

Det lyder som en god ordning 

Jeg skal ikke klage.. Og hvis jeg virkelig er træt sker det også, at han tilbyder at bytte eller tage hele natten. 

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

Faith skriver:

Har jeg ret i at du flyver op som trold af en æske når du hører dit barn om natten?

Det gør jeg nemlig. Min søn skal ikke sige mange klynk før jeg står inde hos ham. Prøvede en nat at blive liggende for at se om min mand vågnede. Niks!!!! Han ikke så meget som rørte på sig

Næste morgen sagde jeg det til ham, og han kiggede undrende på mig. "Jamen skat, jeg ved jo at du tager ham. Så er der jo ingen grund til at vågne".

Det kan han jo have ret i

Haha ja du har lige beskrevet mig 

og de ord kunne min kæreste helt sikkert også finde på at fyrre af hehe 

Anmeld

17. juli 2013

Faith

MMOGM skriver:

Haha ja du har lige beskrevet mig 

og de ord kunne min kæreste helt sikkert også finde på at fyrre af hehe 

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

spj skriver:

Nej, det gør han ikke og gjorde heller ikke med storesøster. Men hun vågnede også meget meget sjællent, så det var lige til at klare.
Lillebror vågner næsten hver nat og nogle gange flere gange. Men manden høre intet. Kun de nætter hvor lillebror på 10 mdr går helt amok pga af tænder eller lignende.

Vi har tit snakket om det der natteroderi og er ret enige om at i hverdagen hvor manden jo skal tidligt op, er det fint nok det er mig der står op. Men jeg kan godt blive lidt sur over det hvis vi fx har været i byen en weekend og er kommet sent i seng eller som nu vi har ferie, at han ikke hjælper til så jeg også kan føle at det er ferie.
Han siger bare at han ikke høre noget og at jeg bare skal vække ham. Hvis jeg alligevel skal forsøge at vække ham, kan jeg ligeså godt selv stå op.

Helt enig!

hvis man skal bruge 10min. På at banke dem i ryggen før de står op, skal man også hører den lille græde i 10min. Og det holder mit moderhjerte ikke til, så ja, det er meget nemmere selv at stå op hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.