Står jeres mand op om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

MMOGM

Juliekp skriver:

Førhen tog jeg vores datter hver gang hun vågnede om natten, men nu tager min kæreste hende hele natten, så jeg kan sove  

Det lyder ellers ikke dårligt, kan jeg sende min kæreste på oplæring? Hihi 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

Nadia&Daniel

MMOGM skriver:

Står jeres mand op om natten når den lille græder/vågner?

tror min kæreste har det lidt for godt.  vækker ham næsten aldrig, selvom vores søn på snart 10mdr vågner 4-6 gange om natten. 

Problemet er at det vist har givet ham lidt diva-nøkker. 

Nej det gør min mand ikke - men han gør vist jeg skubber hårdt nok (men gør det gerne selv)

Anmeld

17. juli 2013

M (:

tror min kæreste har det lidt for godt.  vækker ham næsten aldrig, selvom vores søn på snart 10mdr vågner 4-6 gange om natten. 

Ja, Hjalte får de fleste nætter to flasker - en midt nat og en tidligt på morgenen (kl. 05/06). Jeg tager den flaske midt nat og min kæreste tager den om morgenen, hvor han i hverdagene alligevel skal op. (:

I weekenden sker det sommetider, at vi tager en nat hver (:

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

FruStolpe skriver:

Hos os var det sådan at så længe jeg ammede var det 100% mig der havde natten, der var ingen grund til at far stod op jo.

Hun kom på eget værelse da hun var 6 mdr og der stoppede vi også natte spiseriet. Efter det er det som regl stadig mig der står op, men hun har aldrig rigtigt vågnet om natten.

Jeg ville tage og lave en fast aftale for hvem der står op hvornår, sådan sikre i jer at begge får sovet og ingen får lov til at lege "diva"

Den mulighed vil jeg tage op, starter på arbejde mandag, og magter ikke at stå op 4-6 gange om natten, uden hjælp 

Anmeld

17. juli 2013

nielsen80

MMOGM skriver:

Mens jeg har været på barsel, har det primært været mig(de første mdr gav det sig selv,da jeg ammet)...hvis det har været helt slemt enten med sygdom eller en helt udkørt mor, så har han selvfølgelig hjulpet. I weekenden har kæresten så typisk taget en hel nat og morgen, og så dag to har den, som har haft nattetjansen fået lov til at sove længe(typisk mig).

Nu hvor jeg starter på arbejde, er det selvfølgelig 50/50

Anmeld

17. juli 2013

twinny

Her stod jeg op i starten. Men nu er det ham. 

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

Holbæktrunten skriver:

Nej, og ungen er 22 mdr. Han hører ikke en skid ( selvom han siger noget andet, mener jeg alligevel at han bevist har valgt at ignorere ig sove videre).

Jeg står også altid ip om morgnen - til gengæld skal jeg så have lov at få min eftermiddagslur...

Her siger han også han ikke hører noget, hvilket er noget vås. Han ager mig ofte på ryggen og siger "du er så god skat", og jeg sidder der med rødsprængte øjne, og har mest lyst til at kører ham en på skrinet hehe

Anmeld

17. juli 2013

Faith

MMOGM skriver:

Dejligt, det kan man da ikke klage over 

tror jeg må tage en snak med ham om at han må op om morgenen og tage over hihi 

Har jeg ret i at du flyver op som trold af en æske når du hører dit barn om natten?

Det gør jeg nemlig. Min søn skal ikke sige mange klynk før jeg står inde hos ham. Prøvede en nat at blive liggende for at se om min mand vågnede. Niks!!!! Han ikke så meget som rørte på sig

Næste morgen sagde jeg det til ham, og han kiggede undrende på mig. "Jamen skat, jeg ved jo at du tager ham. Så er der jo ingen grund til at vågne".

Det kan han jo have ret i

Anmeld

17. juli 2013

spj

Nej, det gør han ikke og gjorde heller ikke med storesøster. Men hun vågnede også meget meget sjællent, så det var lige til at klare.
Lillebror vågner næsten hver nat og nogle gange flere gange. Men manden høre intet. Kun de nætter hvor lillebror på 10 mdr går helt amok pga af tænder eller lignende.

Vi har tit snakket om det der natteroderi og er ret enige om at i hverdagen hvor manden jo skal tidligt op, er det fint nok det er mig der står op. Men jeg kan godt blive lidt sur over det hvis vi fx har været i byen en weekend og er kommet sent i seng eller som nu vi har ferie, at han ikke hjælper til så jeg også kan føle at det er ferie.
Han siger bare at han ikke høre noget og at jeg bare skal vække ham. Hvis jeg alligevel skal forsøge at vække ham, kan jeg ligeså godt selv stå op.

Anmeld

17. juli 2013

MMOGM

LilleSmølf skriver:

Han gjorde ikke til at starte med - kunne NEMT sove fra hyl, der vækker naboer!

Men efter jeg har skiftet-ammet-skiftet-nusset i søvn hver/hver anden time i en måned selv fandt han ud af hvor sjov jeg er uden noget som helst søvn.

Så nu ammer jeg og han skifter

Typisk mænd, det med at sove fra alt 

Godt at han dog nu hjælper til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.