Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

marloutti

Hvis jeg havde råd, ville jeg nok købe noget mere. Men jeg har bare ikke råd til at give 10 kr for en ltr mælk, når jeg kan få en for 4 kr! Ærgerligt, men sådan er det lige nu. Og prioteringen lige nu kører ikke på hvad vi køber, men på overhovedet at kunne overleve, for vi har så lidt penge at det kun er overlevelse, der kan prioriteres!

Heldigvis har vi køkkenhave, hvor alt jo helt naturligt er øko, for eneste ukrudtsbekæmpelse er mine hænder! Og høns, men vores æg er jo så ikke øko, da hønsene spiser vores madrester som jo ikke er øko. Men hønsene har det rigtig godt...

Men det er altså ikke nemt at skulle priotere verdens miljø problemer, når man dårligt nok selv kan forsørge sin familie. Så det er ikke altid bare et spørgsmål om priotering, kun hvis man har penge nok til at have et egentligt valg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Camillee

Jeg køber gerne øko Mælk, Kød, Ost, smør, Frugt og Grønt og så
Køber ALTID økologiske Æg.

- Jeg ville gerne leve 100 % økologisk med da jeg ikke har pengene til det lige pt, så må jeg priotere lidt (: 

Anmeld

5. juli 2013

Zelinasmor

0% vil ikke betale så meget mere. Og så kan det godt være at det ikke er dyr- miljø venligt.

Men det styrer man fuldstændig selv. Jeg rynker ikke næse af folk fordi de gør ting anderledes end mig. 

Anmeld

5. juli 2013

Hailiesmom11

Vi køber næsten altid øko mælk, citroner og vores æg er også øko da fe kommer fra vores venners høns... Synes simpelthen det er for dyrt kun at købe øko men de ting vi køber er helt og holdent fordi tingene smager bedre og så er prisen ikke så meget højere..

Anmeld

5. juli 2013

Muhmi

Måske 1-2%

Gider ikke at det ikke kan holde sig og orker ikke de der klamme klumper der kommer i mælken... Anders køber økologisk og er vild med det og det ville jeg også være hvis det kunne betale sig, men et stykke økofrugt holder ca. to timer i frugtskålen og det gider jeg ikke smide penge ud af vinduet for.. Vi køber dog Änglamark bleer og vådservietter til ungerne og Grøn natur i vaskemiddel.. Men ellers er der ikke rigtig andet økologisk herhjemme desværre...

Anmeld

5. juli 2013

FrkDitte

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Hejsa,

Vi får quick-kassen til 3 x aftensmad fra Årstiderne.. og det er økologisk, men det er ikke af den årsag vi får mad derfra. Havde det været ikke-økologisk havde vi stadig købt mad derfra.

Jeg køber økologiske æg ofte.. pga. dyrevelfærd.. 

Ellers er det begrænset hvad jeg køber af økologisk..nogle gange hvis jeg skal prøve noget nyt, så kan det tilfældigvis være økologisk.

Jeg vil gerne betale ekstra for noget, hvis nu det smagte bedre end "almindelig" mad. Men det smager jo ens (jeg kan i hvertfald ikke smage forskel).. og økologisk gør det jo ikke 100% frit for "dårlige" ting..

Så jeg har svaret 5-30%, tror det dækker vores øko-indkøb 

God dag!!

D.

Anmeld

5. juli 2013

Tulle28

Har svaret 30-60%. Køber altid mælk, smør, mel, æg, broccoli, okse- og svinekød, agurk, leverpostej, havregryn, pasta, ris, rosiner og citroner økologisk. Det er basisvarerne her i huset og det er helt uden undtagelse jeg køber den økologiske udgave. Derudover køber jeg økologisk, hvis jeg synes pris og kvalitet hænger sammen.

Anmeld

5. juli 2013

Wik

90 procent af vores mad er Ø. En del af vores korn, mv. er biodynamisk, men ellers alm. øko mærket. Vi ændre  det ikke om uanset hvad vores budget er, vi har været på SU de sidste 3 år og har 5 år mere, og det er den højeste prio i vores budget, vi bruger mange penge på mad, men så må vi spare andre steder. Jeg tror på at vi mindsker sygedage, livstilssygdomme, samt fedme, ved at spise økologisk og sundt(dvs. ingen light produkter og andre fødevare mv. fyldt med e numre.) 

Der er mange der bekymre sig om sikkerhed her på baby.dk med hensyn til børn, autostole, rejser, vacciner ja listen er lang. Men jeg tænker mest på, det jeg og mine børn lever af hver dag, samt den verden jeg lever i. Og det er okay at vi priotere forskelligt, og er forskellige.

Men fedt at se noget om økologi i debatten  

Anmeld

5. juli 2013

Wik

Muhmi skriver:

Måske 1-2%

Gider ikke at det ikke kan holde sig og orker ikke de der klamme klumper der kommer i mælken... Anders køber økologisk og er vild med det og det ville jeg også være hvis det kunne betale sig, men et stykke økofrugt holder ca. to timer i frugtskålen og det gider jeg ikke smide penge ud af vinduet for.. Vi køber dog Änglamark bleer og vådservietter til ungerne og Grøn natur i vaskemiddel.. Men ellers er der ikke rigtig andet økologisk herhjemme desværre...

He he det med mælk er så rigtigt. 

Anmeld

5. juli 2013

Trekløver(:

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Vi køber øko kød stort set altid og mælk og æg er også altid øko. Andet det er lidt forskelligt, så det er 50-50 hjemme hos os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.