Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

JeNoVa

Månsson skriver:

Åh tror ikke der er noget der vil gøre at jeg ville købe en masse økologi så længe det stadig koster mere, men tænker at 3år ikke er længe nok til at få gamle giftstoffer ud af jorden så allerede der sku der strammes, der bruges jo stadig div ting og sagder på tingene som dog ikke er nær så skrappe men de bruges så ja alt i alt gir bare ik noget for det

Er du ikke bange for at lade dine børn indtage giftstoffer gennem deres føde, samt medicin- og GMO-rester fra dyrene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

Albertsen92

60-90% økologisk køber vi.
Jeg kan ikke se nogen grunde til, ikke at gøre det, der er jo kun fordele i det

Anmeld

4. juli 2013

B&J

køber ikke økologi

Anmeld

4. juli 2013

L&V

JeNoVa skriver:

Er du ikke bange for at lade dine børn indtage giftstoffer gennem deres føde, samt medicin- og GMO-rester fra dyrene?

Ikke som sådan for mener jo stadig de er lageret i jorden efter 3 år måske i mindre omfang men de er der stadig. Nu ka du bare ta arsen som blev riskiksens død det er os i vores drikkevand som vi ska indtage 2l af om dagen, vores tøj, biler osv. jeg tror simpelthen ikke på at det gør det helt store. Hvor imod en sund og varrieret kost gør en synlig forskel..

Når vi ammer overføre vi jo også tungmetaller osv men det anbefales jo stadig så nej jeg tager det nu meget roligt

Anmeld

4. juli 2013

mommy1991

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Må blankt erkende at det er under 5%.. Når vi køber økologi er det fordi at det koster det samme som den ikke-økologiske - eller hvis de er løbet tør for den ikke økologiske, og jeg bare desperat har brug for varen!

Anmeld

4. juli 2013

JeNoVa

twinny skriver:

Nu er vi to på su og vi har to drenge. Så det er begrænset. 

Men vi går meget op i dyrevelfærd. Så vi prøver at købe øko kød, æg osv. Og gerne kød der er 'godkendt' af dyrenes beskyttelse.  

Men igen det er begrænset hvad vi har råd til. 

Selvom man ikke har mange penge, synes jeg, at det er vigtigt, at man sender et signal til børnene omkring, at man ikke bør spare penge på dyrenes bekostning.

Anmeld

4. juli 2013

FrkZier

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

vi/jeg (det er 100% mig der står for indkøb) er lige begyndte at handle øko, men hold nu det sgu dyrt - så lige pt. nøjes vi med mælk, æg, og sådanne ting fra dyr som er øko og så havregryn, rugbrød osv er stadig bare almindeligt

Anmeld

4. juli 2013

Kløver

Jeg køber det som er billigst, nogle gange undgår jeg øko andre gange ikke

Så engang et program hvor de bla snakkede om at kravene i dk er så høje det ikke kan betale sig at købe økologisk og så holder det ofte ikke ret længe, synes ofte de økologiske grøntsager og frugt nærmest når at fordærve på vej hjem i kurven og så gider jeg ikke spilde pengene på det

Anmeld

4. juli 2013

Savannah

Køber nok omkring 50% økologisk - Ville helst købe alt økologisk, men har desværre ikke råd. Selvom kravene og forholdene for økologiske varer ikke er perfekte så er det stadig 100 gange bedre end konventionelle varer. Jeg har miljømæssigt ikke samvittighed til at lade være, derfor er vores budget også højere end hvad det kunne være. Planeten har det ikke for godt og det kan og vil jeg ikke lukke øjnene for!
Men blir desværre nød til at vælge nogle ting fra, som vi bruger meget, fx kaffe og mælk er konventionelt.. Vi køber da også slik og cocopops, men det er et bevidst valg.

Anmeld

4. juli 2013

JeNoVa

Maja84 skriver:

Jeg køber det som er billigst, nogle gange undgår jeg øko andre gange ikke

Så engang et program hvor de bla snakkede om at kravene i dk er så høje det ikke kan betale sig at købe økologisk og så holder det ofte ikke ret længe, synes ofte de økologiske grøntsager og frugt nærmest når at fordærve på vej hjem i kurven og så gider jeg ikke spilde pengene på det

I forhold til hvilke fødevarer er kravene for konventionelt landbrug så høje, at det ikke kan betale sig at købe økologi?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.