Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

morethanperfect

Køber kun øko æg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

IG

Vi køber altid økologisk så frem de har det, vi er ikke så fanatiske at vi kører ud efter det hvis de fx ikke har det i Brugsen hvor vi handler.

Så det er alt lige fra salat til shampoo :-)

Anmeld

5. juli 2013

Satans

Køber aldrig økologisk.. 

Min kæreste og jeg er begge konventionelle landmænd, så pointen ved at købe øko, og derved ikke støtte vores arbejde kan jeg ikke finde 

Men vi har dog selv høns, som går frit og levere æg til husholdningen.. 

Anmeld

5. juli 2013

Satans

fejl...

Anmeld

5. juli 2013

1990h

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Vi køber mælk og æg som økologi.nogle gange grønt også..

brød køber vi ikke økologi..

tilgengæld køber vi ikke kød fra butikkerne mere. vi køber hos lokal slagter der får dyrene fra nærområdet og har dem opstaldet til de bliver slagtet.

jeg nægter simpelthen at støtte og købe kød hvor dyrene er blevet transporteret levende igennem europa af chaufføre der køre som rødne og ikke tænker på dyrene, for at de kan komme ned og blive slagtet billiger for bagefter at blive kørt tilbage til danmark og ende som en pakke oksefars til 25 kr..niksen biksen ikke på vilkår!!

Anmeld

5. juli 2013

Silas&Mille

Jeg handler af princip ikke økologisk, da jeg ikke gider betale mere for noget der holder meget kortere (tænker her på frugt og grønt).

Der er dog én ting jeg køber økologisk, og det er rørsukker, for det kan jeg ikke få ikke-økologisk lige i nærheden af hvor vi bor. Men det er også det eneste

Anmeld

5. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi køber altid øko æg, mælk, citroner, appelsiner, smør og gullerøder. Tror det er ca det! Syntes alt andet er for dyrt, eller har for kort holdbarhed. Vh stine

Anmeld

5. juli 2013

Frk. Himmelblå

1990h skriver:

Vi køber mælk og æg som økologi.nogle gange grønt også..

brød køber vi ikke økologi..

tilgengæld køber vi ikke kød fra butikkerne mere. vi køber hos lokal slagter der får dyrene fra nærområdet og har dem opstaldet til de bliver slagtet.

jeg nægter simpelthen at støtte og købe kød hvor dyrene er blevet transporteret levende igennem europa af chaufføre der køre som rødne og ikke tænker på dyrene, for at de kan komme ned og blive slagtet billiger for bagefter at blive kørt tilbage til danmark og ende som en pakke oksefars til 25 kr..niksen biksen ikke på vilkår!!

Meget, meget enig mht. dyrevelfærden!

Anmeld

6. juli 2013

1990h

Frk. Himmelblå skriver:

Meget, meget enig mht. dyrevelfærden!

Taak

Det var faktisk vores fælles nytårs fortsæt at vi ville gå mere op i dyrevelfærd uanset pris..

Og vi bruger for ca 1000kr nogle gange mere hos slagteren om måneden også supplere vi med kylling fra butikkerne dog men køber de hele kyllinger som er fritgående på fyrenærene og håber man kan regne med de så er det og syntes faktisk ikk vores madbudget er for dyrt når man så også kan smage at kødet bare er bedre

Anmeld

6. juli 2013

Maja88

Æg og citroner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.