Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor stor en andel af jeres indkøbte fødevarer er økologiske?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.464 visninger
67 svar
52 synes godt om
4. juli 2013

JeNoVa

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

twinny

Nu er vi to på su og vi har to drenge. Så det er begrænset. 

Men vi går meget op i dyrevelfærd. Så vi prøver at købe øko kød, æg osv. Og gerne kød der er 'godkendt' af dyrenes beskyttelse.  

Men igen det er begrænset hvad vi har råd til. 

Anmeld

4. juli 2013

L&V

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Vil tro det er lige omkring 0% der ka snige sig en øko mælk i kurven men så er det absolut ikke bevidst.. Jeg gider ikke gi ekstra penge for økologi da jeg ikke syntes kravene til økologi er særlig stramme og derfor ikke ser den store fidus

Anmeld

4. juli 2013

LilleChelle

Det eneste vi køber økologisk, er citroner. 

- Vi er begge på SU, store kødspisere og frugt/grønt spisere. Så der er ikke penge til at købe økologi. 

Anmeld

4. juli 2013

JeNoVa

Månsson skriver:

Vil tro det er lige omkring 0% der ka snige sig en øko mælk i kurven men så er det absolut ikke bevidst.. Jeg gider ikke gi ekstra penge for økologi da jeg ikke syntes kravene til økologi er særlig stramme og derfor ikke ser den store fidus

Hvad burde der strammes op på, for at du kunne have lyst til at købe økologi?

Anmeld

4. juli 2013

M (:

Herhjemme er det også ca. 0%. Køber dog den økologiske udgave, hvis prisen er den samme (:

Anmeld

4. juli 2013

L&V

JeNoVa skriver:

Hvad burde der strammes op på, for at du kunne have lyst til at købe økologi?

Åh tror ikke der er noget der vil gøre at jeg ville købe en masse økologi så længe det stadig koster mere, men tænker at 3år ikke er længe nok til at få gamle giftstoffer ud af jorden så allerede der sku der strammes, der bruges jo stadig div ting og sagder på tingene som dog ikke er nær så skrappe men de bruges så ja alt i alt gir bare ik noget for det

Anmeld

4. juli 2013

Laulund87

Køber ikke økologisk

Anmeld

4. juli 2013

Fenja09

Mellem 5-30 %. Vi har nogle fødevarer vi ALTID køber økologisk og jeg vil hellere priortere økologisk kød og mejerivarer end f.eks frugt og grønt. Så vi køber øko mælk, yoghurt, æg, nogle gange smør, gær, kød og gulerødder. Og ja, vores mel er også øko.

/Fenja

Anmeld

4. juli 2013

EnGodMor

JeNoVa skriver:

Halvdelen eller lidt mere over halvdelen af det vi kører er økologisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.