Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

Isabella_mor

her køber jeg ALTID æg økologiske... jeg kan simpelthen ikke få mig selv til andet...

og så køber jeg også gerne mælk og smør økologisk...

øko kød synes jeg er dyrt, så jeg vælger tit og ofte i stedet faktisk slet ikke at spise noget... spiser i gennemsnit måske kød en - to gange i ugen... 

vi har ikke særlig mange penge til at gå så meget op i økologi som jeg egentlig gerne ville... og jeg drømmer om at jeg en dag vil have nok penge til at leve 100% miljøvenligt/økologisk...

men den kører kun på bleer, vådservietter shampoo, sæbe, bodylotion, opvaskemiddel, vaskepulver/sæbe, æg, mælk og smør herhjemme.... 

jeg ved ikke hvor meget det lige er i %...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

Mumto3

100% økologisk.

Anmeld

4. juli 2013

LilleChelle

JeNoVa skriver:

Selvom man ikke har mange penge, synes jeg, at det er vigtigt, at man sender et signal til børnene omkring, at man ikke bør spare penge på dyrenes bekostning.

Hvor vil du have man skal få pengene fra - hvis ikke de er der? 

Anmeld

4. juli 2013

Valle81

Desværre intet. Vi har ikke råd....

Anmeld

4. juli 2013

twinny

JeNoVa skriver:

Selvom man ikke har mange penge, synes jeg, at det er vigtigt, at man sender et signal til børnene omkring, at man ikke bør spare penge på dyrenes bekostning.

Nemlig ja. Så vi prioriterer så bare at grønsager osv ikke er øko, da vi ikke har råd til alt øko. 

Men når det er med job en dag. Kommer det hele os til at være øko. For os er det også vigtigst med dyrene.  

Anmeld

4. juli 2013

Tranebaer

Jeg har svaret 60-90 %.

Hvis muligheden er der, vælger jeg altid det økologiske produkt frem for det ikke-økologiske. Men ved nogle madvarer køber jeg dem KUN hvis de findes i en økologisk udgave (f.eks. æg og mejeriprodukter), mens jeg ved andre produkter godt kan købe det ikke-økologiske alternativ, hvis det er den eneste mulighed i butikken (f.eks. grøntsager).

Ligemeget hvor fattig jeg nogensinde kommer til at blive, så vil jeg prioritere økologi højt, og spare et andet sted. 

Anmeld

4. juli 2013

Kløver

JeNoVa skriver:

I forhold til hvilke fødevarer er kravene for konventionelt landbrug så høje, at det ikke kan betale sig at købe økologi?

Kan ikke huske hele udsendelsen præcist, også ved at være tid siden jeg så den, men at kravene i både eu men især dk er så høje i forhold til kemi, pesticider og div gør at det ikke var den store forskel som gjorde det værd at vælge økologisk frem for ikke økologisk, altså at økologisk ikke var så meget bedre pga de høje krav til fødevarer

Anmeld

4. juli 2013

JeNoVa

LilleChelle skriver:

Hvor vil du have man skal få pengene fra - hvis ikke de er der? 

Det er svært at svare på, når jeg ikke kender til dit budget. Men min erfaring siger mig, at det man prioriterer højest, finder man også råd til.

Anmeld

4. juli 2013

JeNoVa

Maja84 skriver:

Kan ikke huske hele udsendelsen præcist, også ved at være tid siden jeg så den, men at kravene i både eu men især dk er så høje i forhold til kemi, pesticider og div gør at det ikke var den store forskel som gjorde det værd at vælge økologisk frem for ikke økologisk, altså at økologisk ikke var så meget bedre pga de høje krav til fødevarer

Hvad så med kravene til dyrevelfærd i konventionelt vs. økologisk landbrug?

Anmeld

4. juli 2013

Kløver

JeNoVa skriver:

Hvad så med kravene til dyrevelfærd i konventionelt vs. økologisk landbrug?

Kan ikke huske om der var dyrevelfærd med i billedet, men tror ikke det absolut hænger sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.