Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2013

tarkoflen

Vi har bestemte varer der ALTID er øko og så er der varer der tit er øko

Æg, citroner og gulerødder er altid øko. Mel, gryn, grøntsager, mælk og mælkeprodukter er tit øko. Kød er stort set aldrig øko, jeg synes det er alt for dyrt i forhold til kvaliteten gad godt det var anderledes, men sådan er det jo desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

CaWi

Her bliver der kun købt økologisk, hvis den vare vi skal bruge, kun er tilbage i øko udgaven.

Både manden, jeg selv, svigerfar og hans familie er uddannet landmænd. Alle har valgt at være konventionelle.
Grunden til det er bl.a. at vi ikke synes kravene er store nok til øko bønder. Og at vi vil kunne producere produkter som ALLE har råd til at købe.

Anmeld

6. juli 2013

Troldemommi

Den eneste ting jeg kan komme i tanke om hvor vi altid køber økologisk er ved æg, jeg har arbejdet på et hønseri og ved hvor forfærdelige vilkår burhøns har det.

Monica 

Anmeld

6. juli 2013

Albertsen92

Wik skriver:

90 procent af vores mad er Ø. En del af vores korn, mv. er biodynamisk, men ellers alm. øko mærket. Vi ændre  det ikke om uanset hvad vores budget er, vi har været på SU de sidste 3 år og har 5 år mere, og det er den højeste prio i vores budget, vi bruger mange penge på mad, men så må vi spare andre steder. Jeg tror på at vi mindsker sygedage, livstilssygdomme, samt fedme, ved at spise økologisk og sundt(dvs. ingen light produkter og andre fødevare mv. fyldt med e numre.) 

Der er mange der bekymre sig om sikkerhed her på baby.dk med hensyn til børn, autostole, rejser, vacciner ja listen er lang. Men jeg tænker mest på, det jeg og mine børn lever af hver dag, samt den verden jeg lever i. Og det er okay at vi priotere forskelligt, og er forskellige.

Men fedt at se noget om økologi i debatten  

Hvor er det godt skrevet. Fuldstændig enig!

Anmeld

6. juli 2013

JonTri

Køber stort set kun øko... Jeg synes det holder sig fint og finder det tankevækkende at ting skal kunne holde sig laaaang tid - det er jo ikke noget det normalt kan uden gift!
Alt vores korn og gryn er øko - nej tak til stråforkortere!
Køber ikke aspertamprodukter og er heller ikke fan af E-numre... Desuden er alt vores mælk,ost,æg og lign øko.

Den smutter når det kommer til noget kød. Køber stort af økologisk kød når det er på bud og ellers spiser vi mindre.

Plejeprodukter er blandede, men gerne fra änglamark...

Anmeld

6. juli 2013

MariaKyedDK

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

jeg er begyndt at købe meget Økologisk, i og med det er blevet en del billigere... nogengange er det Økologiske faktisk billigere end de '' normale'' varer. 

Men jeg køber ikke ALT økologisk, det vil jeg dog hellere end gerne da det er meget vigtigt for mig hvad jeg propper i mine børn... 

men vil så også sige at f.eks. med GÆR, der nægter jeg simpelthen at give 4.95,-  for en Øko gær, når jeg kan få den anden gær til 0,50 øre.det synes jeg lige er syndsygt nok...

Men vil Ønske at ALT var ØKOlogisk   

Anmeld

6. juli 2013

tarkoflen

IG skriver:

Vi køber altid økologisk så frem de har det, vi er ikke så fanatiske at vi kører ud efter det hvis de fx ikke har det i Brugsen hvor vi handler.

Så det er alt lige fra salat til shampoo :-)

Undskyld mine pølsefingre kom muligvis til at anmelde dit indlæg, hvis det er tilfældet, så var det altså en fejl håber jeg har trukket anmeldelsen tilbage, men har aldrig prøvet det før, så er ikke sikker

Anmeld

26. februar 2014

lille-fisen

Hos os er det nok ml. 60-90% og det har mest at gøre med tilgængeligheden til økologiske fødevarer - synes ofte det er meget basale varer der er i økoversionen dvs grønt/frugt, mælk, kød, mel - det meste af det køber vi øko.  (Nok ikke så meget kød pga. Prisen) 

generelt er det en stor prioritering for os - vi tænker også over at bruge gode rengøringsmidler, vaskepulver, skønhedsprodukter (makeup, shampo, håndsæbe osv.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.