Økologi - hvor meget køber I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

Tranebaer

Maja84 skriver:

Kan ikke huske om der var dyrevelfærd med i billedet, men tror ikke det absolut hænger sammen.

Jo! I nogle tilfælde hænger det direkte sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

Kløver

Tranebaer skriver:

Jo! I nogle tilfælde hænger det direkte sammen.

Jeg sagde ikke at det ikke hang sammen, sagde at jeg tror ikke det absolut hænger sammen som i at fordi det er økologisk er det bedre for dyrene altid

Må nok også indrømme at det sidste sted jeg tænker økologi det er ved bla kød

Anmeld

4. juli 2013

JeNoVa

Maja84 skriver:

Kan ikke huske om der var dyrevelfærd med i billedet, men tror ikke det absolut hænger sammen.

Det hænger ikke uløseligt sammen, men i store træk har økologiske dyr det MEGET bedre end konventionelle.

Sådan som jeg ser det, har økologiske dyr det kun så godt, som vi som minimum kan tilbyde andre at leve.

Anmeld

4. juli 2013

Kløver

JeNoVa skriver:

Det hænger ikke uløseligt sammen, men i store træk har økologiske dyr det MEGET bedre end konventionelle.

Sådan som jeg ser det, har økologiske dyr det kun så godt, som vi som minimum kan tilbyde andre at leve.

Kan godt forstå hvad du skriver, uden at bruge store bogstaver
Så længe jeg ikke ved nok om det, får det mig nok ikke til at lede efter det økologiske kød, og grøntsager osv skulle kvalitetsforskellen være noget større før jeg valgte fast at give det mere for maden

Anmeld

5. juli 2013

JeNoVa

Maja84 skriver:

Kan godt forstå hvad du skriver, uden at bruge store bogstaver
Så længe jeg ikke ved nok om det, får det mig nok ikke til at lede efter det økologiske kød, og grøntsager osv skulle kvalitetsforskellen være noget større før jeg valgte fast at give det mere for maden

Du kan lære mere her:  http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/hvorfor-oekologi/gode-grunde-til-at-vaelge-oekologi/4-oekologiske-dyr-har-bedre-forhold.aspx

Anmeld

5. juli 2013

Kløver

JeNoVa skriver:

Du kan lære mere her:  http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/hvorfor-oekologi/gode-grunde-til-at-vaelge-oekologi/4-oekologiske-dyr-har-bedre-forhold.aspx

Tak vil kigge, tror netop prisen og at det er sværere at købe økologisk at det gør forskellen
Skal jeg vælge en pose gulerødder og prisen næsten er det samme så vælger jeg den økologiske hvis den ser bedst ud, men det er ikke alle steder der er blevet nemmere at finde økologiske varer

Anmeld

5. juli 2013

JeNoVa

Maja84 skriver:

Tak vil kigge, tror netop prisen og at det er sværere at købe økologisk at det gør forskellen
Skal jeg vælge en pose gulerødder og prisen næsten er det samme så vælger jeg den økologiske hvis den ser bedst ud, men det er ikke alle steder der er blevet nemmere at finde økologiske varer

Jeg sætter pris på, at du er interesseret i at lære mere. Jo flere der køber økologi, desto nemmere vil det blive at få fat på. Al forandring er svær, men jeg synes slet ikke, det er svært at leve økologisk. 

Anmeld

5. juli 2013

Mum33

JeNoVa skriver:

Jeg gør selv meget ud af at købe så mange økologiske fødevarer som muligt. Dette er både af hensyn til mig selv og min familie men i høj grad også af hensyn til miljøet og dyrevelfærden.

Børnefamilier skulle være i blandt dem, der køber mest økologi.

Jeg har lavet en afstemning for at se, hvordan de økologiske indkøb fordeler sig her på baby.dk.

Bruger som tommelfingeregel, at jeg gerne vil betale ca. 5 kr mere for øko frem for konventionel. Så en del ting er øko, men bestemt ikke alt. Kommer aldrig til at give 130kr for en kylling !!! 

Anmeld

5. juli 2013

Frk. Himmelblå

Mejeriprodukter, æg og kød (som i fars, steg osv.) er i reglen altid øko her hos os. Før var al pålæg også, men efter vi har fået de to små, synes jeg nogen gange, det kan være svært.. Eksempel: Vi spiste altid leverpostejen fra Hanegal, men børnene vil meget, meget hellere have den fra Tulip, som de kender fra farmor og farfar. Så den køber vi nu. Føler lidt, vi synder, men tænker, at man må forsøge at balancere det så godt man kan.. Vi prioriterer dyrevelfærden højt i vores valg..

Frugt og grønt er lige dele det ene og det andet. Jeg kigger meget på, om det ser godt ud, når jeg vælger.. Så det ender nok i noget 50/50..

Har svaret 30-60.. (Hvad angår køleskabet, i resten af husholdningen er vi ikke så økobevidste, men mere parfume-paraben-gift-bevidste).

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

JeNoVa skriver:

Det er svært at svare på, når jeg ikke kender til dit budget. Men min erfaring siger mig, at det man prioriterer højest, finder man også råd til.

Tjaa - på SU, er det ret svært at prioritere anderledes, når man har brug for bil.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.