Spædbørn i institutioner - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2013

Savannah

Loa skriver:

Undskyld hvis min svar ikke kan bruges, kunne ikke helt tolke om det kun var dem der ville gå hjemme hvis svar du skulle bruge

Jeg valgte at Isabella skulle i vuggestue som 7,5 måned gammel. Vi var alle klar og det gik over alle forventninger.

Jeg har aldrig kunne tænke mig at være hjemmegående så herhjemme var der slet ingen problematik omkring det

Jo, dit svar kan sagtens bruges! Måske jeg ikke har udtrykt mig klart, men jeg er interesseret i alle overvejelser og valg

Må jeg spørge, om du synes at din datters vuggestue er god??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

Savannah

nielsen80 skriver:

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men hvis jeg kunne få det ligesom jeg aller helst ville have det uden omtanke for samfund, økonomi m.m SÅ ville jeg ønske man kunne kombinere institution og arbejdsliv bedre. Så man i barnets første tre år kunne have færre timer(både mor og far) på arbejdet, og give barnet noget kortere dage institution. Synes det er rigtig mange timer de er der, men samtidig tror jeg, at 100% hjemmegående ville være svært for mange...så en kombi med færre timer de første år til både mor og far(så man ikke diskriminerer) også kortere dage i institution, ville for mig være perfekt

Men nu er DK jo i krise, og virksomheder kæmper for at holde hoved over vande og skattekroner skal betales, så helt realistisk er det nok ikke.

Jeg kan sagtens bruge det, jeg sætter pris på at du vil dele dine tanker Bedre sammenkobling mellem arbejdsliv og inst. Ville garanteret fungerer perfekt for børn og vokse - men som du siger, det er mere kompleks end som så, især økonomisk.

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

Tanja1234 skriver:

Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?

Vi ville gerne finde det helt rigtige sted. Der var ingen vej udenom at vores datter skulle i pasning. Vi valgte privat dagpleje og vores datter startede da hun var 6,5 mdr.

Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?

Ja - Ville bestemt ikke gå hjemme og det ville min mand i øvrigt heller ikke.

Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?

Jeg ønsker ikke at gå hjemme på nogen måde. Jeg er glad for mit job og mener ikke at det vil være bedre for min datter hvis én af gik hjemme.

Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?

Når et barn er 6,5 mdr tror jeg ikke at det direkte har behov for at komme i pasning, men der gik ikke mange måneder - måske to - før hun ville have haft et behov for at se mere end bare den ene forælder. Allerede fra hun var 6,5 mdr. lærte min datter rigtig meget af at være sammen med de andre børn.

Jeg tror på at den tidligere start i dagpleje har hjulpet min datter godt på vej i sin udvikling og været en stor medvirkende faktor i at hun hele tiden har været alderssvarende i sin udvilking selvom hun er for tidligt født.

Tak for dit svar. Meget interessant, særlig med henblik på at hun er FTF var hun korrigeret 6,5 måneder?

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

Valle81 skriver:

Her går mine i dagpleje og det gør de, da vi ikke har andet valgt. Vi har ikke råd til at en af os går hjemme, så vi er begge på fuldtid.

Men kunne jeg vælge anderledes så gjorde jeg det.

Jeg tror ikke på institutionslivet som sådan, men nu vi ikke har andet valg priser jeg mig lykkelig for, at der findes så mange sindssyge dygtige, kærlige, engagerede radiatorer, medhjælper, dagplejere osv, der gør et fantastisk arbejde:-)

Ja, vores muligheder for pasning er jo rigtig store og vi har en god sikkerhed i systemet. Som du siger findes der masser af kompetent personale - jeg er (forhåbentlig) selv en af dem desværre oplever jeg bare et enormt pres på personalet, der gør det svært at levere den vare de er uddannet til

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

Lund18 skriver:

Nemlig, hvis jeg ikke havde svigerfar, og kendte dem, så tror jeg at jeg ville vente til han var ca. 1 år. For det er jo bare en lille bebs når de kun er 6 mrd

Okay, ja, det er jo bare en bette en men hvis du er tryg skal dit barn nok også blive det

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

blankholm skriver:

Her kom min søn i DP, jeg var så heldig at få job 3 uger før min barsel sluttede og startede så op der, han har været 10 mdr da han startede og han har elsket det siden dag 1 han er blevet en del af hele familien i dagplejen og er 100% tryg ved at aflevere ham hver dag og han har ik engang tid til at sige farvel hver morgen men skynder sig ind og kramme din DP mor og lege så det er skønt, jeg er også enlig mor så mulighederne for at være hjemmegående eksisterer ikke 

Tak for dit svar, og godt han er glad for DP, det er også noget helt andet end vuggestuer

Anmeld

19. juni 2013

Misscbn

Sally-Slingshot skriver:

Tak for dit svar, og godt han er glad for DP, det er også noget helt andet end vuggestuer

Ja det er det bestemt, har selv arb i vuggestue så mit valg om DP var der ingen tvivl om

han er faktisk hendes første dagplejebarn og hun er den bedste dagplejer i kommunen 

Anmeld

19. juni 2013

Loa

Sally-Slingshot skriver:

Jo, dit svar kan sagtens bruges! Måske jeg ikke har udtrykt mig klart, men jeg er interesseret i alle overvejelser og valg

Må jeg spørge, om du synes at din datters vuggestue er god??

Det synes jeg ja

Der er lidt småting, men mon der ikke ofte er det...

Anmeld

19. juni 2013

1990h

isabellasmor skriver:

jeg går hjemme med vores datter. jeg har dårlige erfarringer med vuggestuer. planen var at hun skulle være startet i dagpleje da hun fyldte 1 år, men vi sankkede så frem og tilbage om andre muligheder, da jeg ikke følte nogle af os var klar 

det endte med at jeg søgte om et tilskud til at passe eget barn hjemme, det udløber her til november. Jeg starter så i skole her til august på aften/e-learning, og har hende så også hjemme dét år som det tager. så har hun børnehave alderen, og så er planen at hun skal begynde at gå i bh på "deltid", da jeg til den tid også har mulighed for at tage min udd. som e-learning 

I min verden er det mest optimale at barnet er ved mor og/eller far de første leveår. Instutitionerne blev populærer fordi kvinderne kom på arbejdsmarkedet. 

jeg mener ikke børn har behov for at komme ud blandt 15 andre børn som 6 mdr. barnet har brug for mor eller far. problemet er at det ikke er muligt for langt de fleste.. netop fordi idag er der så stort pres, alle skal have udd, hurtigts muligt, man er faktisk rigtig egoistisk og umoden hvis man får børn UDEN udd. "det er helt hen i vejret", er noget man hører tit, også herinde i div. debatter. 

og det er jo samfundet der har skabt disse udtalelser... rigtig ærgeligt 

må jeg være nysgerrig og spørge hvad sådanne tilskud er på?

Anmeld

19. juni 2013

L&V

Vores datter var 11 måneder da hun startede i dp, vi havde dog satset på vg men ku ikke få plads.. Vi var begge klar til at få nye oplevelser og udfordringer så vi havde en kort indkøring uden problemer overhovedet..

Jeg går nu på barsel og har været sygemeldt siden feb så vi holder mange fridage og korte dage og i al den tid hun har gået i dp har hun kun været i gæstepleje ved den samme dp'er 3 gange da vi priotere at bruge vores ferie eller benytte os af at hun har bedsteforældre der går hjemme som ka ta hende i stedet da vi ikke føler gæste pleje er optimalt..

Jeg tænker ikke at de i den alder har et behov for at komme ud blandt andre på den måde men dermed ikke sagt at det ikke er utrolig lærerigt for det er det bestemt og vi ka mærke hun trives med det og får nogle andre input som vi ikke ka gi hende.

En anden ting er at jeg ikke ku trives med at gå hjemme på fuld tid, jeg har meget af min identitet i mit arbejde og har det godt med at opleve noget uden mand og børn.. Det ku da være lækkert kun at arbejde 25 timer men det er bare ikke aktuelt, men overvejer derimod at finde job tættere på hvor vi vor så transport tiden i det mindste mindskes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.