Tanja1234 skriver:
Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Vi ville gerne finde det helt rigtige sted. Der var ingen vej udenom at vores datter skulle i pasning. Vi valgte privat dagpleje og vores datter startede da hun var 6,5 mdr.
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Ja - Ville bestemt ikke gå hjemme og det ville min mand i øvrigt heller ikke.
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Jeg ønsker ikke at gå hjemme på nogen måde. Jeg er glad for mit job og mener ikke at det vil være bedre for min datter hvis én af gik hjemme.
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?
Når et barn er 6,5 mdr tror jeg ikke at det direkte har behov for at komme i pasning, men der gik ikke mange måneder - måske to - før hun ville have haft et behov for at se mere end bare den ene forælder. Allerede fra hun var 6,5 mdr. lærte min datter rigtig meget af at være sammen med de andre børn.
Jeg tror på at den tidligere start i dagpleje har hjulpet min datter godt på vej i sin udvikling og været en stor medvirkende faktor i at hun hele tiden har været alderssvarende i sin udvilking selvom hun er for tidligt født.
Tak for dit svar. Meget interessant, særlig med henblik på at hun er FTF