Sally-Slingshot skriver:
Halløj baby-piger!
Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal fortælle om hvorfor vi sender vores spædbørn i institution. Jeg tænkte derfor, hvad er mere oplagt end at bruge denne fantastiske side som hjælp?
Jeg kunne derfor godt tænkte mig at spørge om nogle forskellige ting, håber meget at I vil bidrage med jeres tanker..
Det skal lige siges at spædbørn er fra 0-1 1/2år
Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Hvis nej, hvorfor valgte du at blive hjemmegående?
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?
Tilføj gerne egne tanker.. På forhånd tak 
Mvh Caroline.
jeg går hjemme med vores datter. jeg har dårlige erfarringer med vuggestuer. planen var at hun skulle være startet i dagpleje da hun fyldte 1 år, men vi sankkede så frem og tilbage om andre muligheder, da jeg ikke følte nogle af os var klar 
det endte med at jeg søgte om et tilskud til at passe eget barn hjemme, det udløber her til november. Jeg starter så i skole her til august på aften/e-learning, og har hende så også hjemme dét år som det tager. så har hun børnehave alderen, og så er planen at hun skal begynde at gå i bh på "deltid", da jeg til den tid også har mulighed for at tage min udd. som e-learning 
I min verden er det mest optimale at barnet er ved mor og/eller far de første leveår. Instutitionerne blev populærer fordi kvinderne kom på arbejdsmarkedet.
jeg mener ikke børn har behov for at komme ud blandt 15 andre børn som 6 mdr. barnet har brug for mor eller far. problemet er at det ikke er muligt for langt de fleste.. netop fordi idag er der så stort pres, alle skal have udd, hurtigts muligt, man er faktisk rigtig egoistisk og umoden hvis man får børn UDEN udd. "det er helt hen i vejret", er noget man hører tit, også herinde i div. debatter.
og det er jo samfundet der har skabt disse udtalelser... rigtig ærgeligt 
Anmeld