Spædbørn i institutioner - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.478 visninger
66 svar
39 synes godt om
19. juni 2013

Savannah

Halløj baby-piger!
Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal fortælle om hvorfor vi sender vores spædbørn i institution. Jeg tænkte derfor, hvad er mere oplagt end at bruge denne fantastiske side som hjælp?
Jeg kunne derfor godt tænkte mig at spørge om nogle forskellige ting, håber meget at I vil bidrage med jeres tanker..
Det skal lige siges at spædbørn er fra 0-1 1/2år

Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Hvis nej, hvorfor valgte du at blive hjemmegående?
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?

Tilføj gerne egne tanker.. På forhånd tak
Mvh Caroline.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

dorthemus

Når du skriver spædbørn hvilken alder tænker du så? I min verden er et spædbarn mellem 0-3 måneder og det er vel ikke det du mener her? :-)

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

dorthemus skriver:

Når du skriver spædbørn hvilken alder tænker du så? I min verden er et spædbarn mellem 0-3 måneder og det er vel ikke det du mener her? :-)

Nej, jeg mener børn i alderen 0 måneder til 1 1/2 år :-) Aldersinddelingen er fra min grundbog.

Personligt mener jeg heller ikke de er spæd SÅ længe, men det perspektiv skal jeg slet ikke ind på

Anmeld

19. juni 2013

Carina:-)

Min den ældste blev passet ude .

Af den grund jeg skulle passe min skole (var teenager da jeg fik ham)

Det var ikke en god oplevelse,min søn græd dagligt og trives generelt ikke.

Da han var 2½ tog jeg ham ud og blev hjemmegående.

Det var jeg i en del år,supp med weekend ,aften og nat arb.

De næste børn er også blevet hjemmepasset indtil bh alderen.

Jeg er nu selvstændig,og har min søn på 14 mdr hjemme .Når det ikke kan kompineres med arb har jeg fast barnepige til ham.

Personligt er det vigtigt for mig at det er mig der præger ham i hans tidlige år.

At jeg giver ham den ro det er at ikke skulle dele sin opmærksomhed med mange andre i en inst.

Vi har haft /har børn i bh og har haft det i mange år ,og jeg kan jo se en tydelig forrngelse af børns og pædagogernes vilkår.

Og det er jo et eller andet sted naturstridigt at vi får børn,og så bliver vi skilt fra dem i nogle meget vigtige år.

At vi som forældre bliver fra taget retten til at være vores børns primæromsorgspersoner.

Så jeg håber der en dag kommer en regering der kan se at børns vilkår her i landet er forringet,og at der kan være rigtig mange gode grunde at forene økonomi arb osv med at børn kun skal være i inst få timer om dagen og først fra tidligst 2 år.

For det handler jo også om økonomi,der er jo mange forældre der heller ikke trives med at se deres børn 2-3 timer om dagen.Men det hele skal hænge sammen.

Og det har vi brugt meget tid på at kunne forene,.det gør så også at jeg f.eks arbejder en del når mine børn sover.Men jeg "ofrer gerne "mortid" for mine børn

Så for os er det lykken at vi kan kompinere arb og vores børn liv.

Anmeld

19. juni 2013

dorthemus

Sally-Slingshot skriver:

Nej, jeg mener børn i alderen 0 måneder til 1 1/2 år :-) Aldersinddelingen er fra min grundbog.

Personligt mener jeg heller ikke de er spæd SÅ længe, men det perspektiv skal jeg slet ikke ind på

Okay

Jeg sendte min afsted da hun var 10 måneder og det var INGEN af os klar til det var en enorm hård indkøring og jeg gik ned med stress over det og var sygemeldt i 7 uger. Jeg ville gerne have gået hjemme i to år, men da jeg var/er alene med hende kunne det ikke lade sig gøre.
Vores samfundsstruktur er indrettet sådan at det er de færreste der har råd til at gå hjemme. .desværre.

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

Carina:-) skriver:

Min den ældste blev passet ude .

Af den grund jeg skulle passe min skole (var teenager da jeg fik ham)

Det var ikke en god oplevelse,min søn græd dagligt og trives generelt ikke.

Da han var 2½ tog jeg ham ud og blev hjemmegående.

Det var jeg i en del år,supp med weekend ,aften og nat arb.

De næste børn er også blevet hjemmepasset indtil bh alderen.

Jeg er nu selvstændig,og har min søn på 14 mdr hjemme .Når det ikke kan kompineres med arb har jeg fast barnepige til ham.

Personligt er det vigtigt for mig at det er mig der præger ham i hans tidlige år.

At jeg giver ham den ro det er at ikke skulle dele sin opmærksomhed med mange andre i en inst.

Vi har haft /har børn i bh og har haft det i mange år ,og jeg kan jo se en tydelig forrngelse af børns og pædagogernes vilkår.

Og det er jo et eller andet sted naturstridigt at vi får børn,og så bliver vi skilt fra dem i nogle meget vigtige år.

At vi som forældre bliver fra taget retten til at være vores børns primæromsorgspersoner.

Så jeg håber der en dag kommer en regering der kan se at børns vilkår her i landet er forringet,og at der kan være rigtig mange gode grunde at forene økonomi arb osv med at børn kun skal være i inst få timer om dagen og først fra tidligst 2 år.

For det handler jo også om økonomi,der er jo mange forældre der heller ikke trives med at se deres børn 2-3 timer om dagen.Men det hele skal hænge sammen.

Og det har vi brugt meget tid på at kunne forene,.det gør så også at jeg f.eks arbejder en del når mine børn sover.Men jeg "ofrer gerne "mortid" for mine børn

Så for os er det lykken at vi kan kompinere arb og vores børn liv.

Mange tak for dit svar
Jeg er helt enig i dine synspunkter, børnenes og personalets vilkår er alt for ringe.
Du siger det skal hænge sammen, tænker du økonomisk? Er I blevet nød til at lægge jeres livsstil om, da i fravalgte pasning? Jeg tænker på forbrugsgoder, der måse kun er råd til med to fuldstidsstillinger?

Anmeld

19. juni 2013

Savannah

dorthemus skriver:

Okay

Jeg sendte min afsted da hun var 10 måneder og det var INGEN af os klar til det var en enorm hård indkøring og jeg gik ned med stress over det og var sygemeldt i 7 uger. Jeg ville gerne have gået hjemme i to år, men da jeg var/er alene med hende kunne det ikke lade sig gøre.
Vores samfundsstruktur er indrettet sådan at det er de færreste der har råd til at gå hjemme. .desværre.

Det lyder bestemt ikke rart. Det lyder som om, du var "tvunget" til at sende hende i pasning?

Mit indtryk er også at normen simpelthen ikke har økonomisk frirum til at vælge anderledes.

Så vidt jeg husker (stakler mig ) er du selv pædagog?

Anmeld

19. juni 2013

Carina:-)

Mange tak for dit svar
Jeg er helt enig i dine synspunkter, børnenes og personalets vilkår er alt for ringe.
Du siger det skal hænge sammen, tænker du økonomisk? Er I blevet nød til at lægge jeres livsstil om, da i fravalgte pasning? Jeg tænker på forbrugsgoder, der måse kun er råd til med to fuldstidsstillinger?

I mange år havde vi 5000 til alt og der havde vi 3 børn og arbejdede begge 2.

Jeg arbejde bare aften så kunne have børnene hjemme men det var jo et dårligt lønnet job.

Men vi klarede os,kørte selv til Italien og ungerne gik da til sport osv.

Men takeout og spise ud var nogo i de år,det handler jo om prioteringer

Men ja for en enlig mor kan jo ikke blive hjemme gående.

Men sætter man sig fornuftigt i bolig og ikke forventer n dyr tlf ,takeout eller dyre ferier eller tøj-vil jeg mene at de fleste par kan klare sig i en årrække for en indkomst-

Især når manfraregner f.eks en vs til 3300 .transport til arb .Og dyre indkøb fordi man impulskøber når man skal skynde sig.

Anmeld

19. juni 2013

Lund18

Sally-Slingshot skriver:

Halløj baby-piger!
Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal fortælle om hvorfor vi sender vores spædbørn i institution. Jeg tænkte derfor, hvad er mere oplagt end at bruge denne fantastiske side som hjælp?
Jeg kunne derfor godt tænkte mig at spørge om nogle forskellige ting, håber meget at I vil bidrage med jeres tanker..
Det skal lige siges at spædbørn er fra 0-1 1/2år

Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Hvis nej, hvorfor valgte du at blive hjemmegående?
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?

Tilføj gerne egne tanker.. På forhånd tak
Mvh Caroline.

Jeg er dog ikke mor endnu, men vil gerne dele mine tanker alligevel (læser selv til pædagog)

Jeg læser som sagt til pædagog, og jeg har lige afsluttet mit første år, vi var så heldige at blive gravide, så jeg skal føde om små 6 uger. Dvs. min uddannelse bliver sat på sandby i et halvt år, også håber jeg (hvis alt går godt) at når bebs er et ½ år så skal han i vuggestue og jeg skal tilbage til mit studie.

Gruden til jeg har valgt at han allerede der skal i institution er jeg dels gerne vil igang med mit studie igen, og ser ingen grund til at udskyde det hvis han trives og er klar til at komme i institution. Det skal dog siges jeg har en svigerfar som arbejder liiiige ved siden af institutionen og han har tilbudt at træde til hvis der skulle være det mindst, så jeg har den tryghed at uanset om jeg eller min kæreste kan hente eller ej står han til rådighed. Hvilket nok er en stor grund til jeg føler mig i sikre hænder. Desuden tror jeg på at dem på ½ år har lige så godt at at komme i institution som dem på 1 år Jeg keder alle pædagogerne i vuggestuen da jeg har arbejdet på stedet og ved de nok skal passe på min lille basse når vi kommer dertil

Anmeld

19. juni 2013

dorthemus

Sally-Slingshot skriver:

Det lyder bestemt ikke rart. Det lyder som om, du var "tvunget" til at sende hende i pasning?

Mit indtryk er også at normen simpelthen ikke har økonomisk frirum til at vælge anderledes.

Så vidt jeg husker (stakler mig ) er du selv pædagog?

Ja jeg er pædagog Jeg er selvvalgt singlemor så der er kun mig til at hente en løn hjem og jeg havde brugt alt hvad jeg kunne af barsel. Jeg synes at samfundsstrukturen er for stram og i ufleksibel. Jeg mener at vuggestuer er et nødvendigt onde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.