Spædbørn i institutioner - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

Tanja1234

Sally-Slingshot skriver:

Tak for dit svar. Meget interessant, særlig med henblik på at hun er FTF var hun korrigeret 6,5 måneder?

Nej hun var 6,5 måned fra sin fødselsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Maja_4000

Caroline kom i vs da hun var 11 måneder .. Jeg ville gerne have gået hjemme med hende, men vi har simpelthen ikke råd :/

Anmeld

20. juni 2013

tazz

Anna kom i vuggestue på sin 10 mdrs. fødselsdag, og hun elskede det fra første dag. Hun har aldrig været ked af det, når hun blev afleveret, men nogen gange når hun skulle hentes, fordi hun lige var igang med at få massage af pædagogerne, eller var midt i en god leg.

Hun er HSP barn, og jeg kunne ikke give hende de udfordringer hun savnede. Hun har det skidt med larm og uro, men pædagogerne tog sig al den tid med hende som hun havde brug for, og hun kunne trække væk, hvis det blev for meget.

Jeg kunne ikke forestille mig, at være hjemmegående. Og jeg er helt sikker på, at det var Annas behov at komme væk hjemmefra og få lidt stimuli fra andre børn da jeg sendte hende afsted.

Anmeld

20. juni 2013

Benjamins'mor

Min søn kom i dagpleje fordi jeg skulle starte i skole og min barsel var slut.

Anmeld

20. juni 2013

Savannah

Hej allesammen.. Jeg vil bare sige tak for hjælpen, også til jer jeg ikke har fået svaret personligt. Jeg har lige været til eksamen og fik et 12 tal. Wuhhuuu, så nu har jeg FERIE!!!

Anmeld

20. juni 2013

Annette A

Halløj baby-piger!
Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal fortælle om hvorfor vi sender vores spædbørn i institution. Jeg tænkte derfor, hvad er mere oplagt end at bruge denne fantastiske side som hjælp?
Jeg kunne derfor godt tænkte mig at spørge om nogle forskellige ting, håber meget at I vil bidrage med jeres tanker..
Det skal lige siges at spædbørn er fra 0-1 1/2år

Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Hvis nej, hvorfor valgte du at blive hjemmegående?
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?

Tilføj gerne egne tanker.. På forhånd tak
Mvh Caroline.

Hej

Jeg har altid haft det skidt ved tanken om at sende mine børn i institution før de var halvandet år. Så mine to første har jeg været hjemme med til de var 18 mdr. Lige nu har vi en pige på 6 mdr og hun kommer heller ikke afsted før hun er 17 mdr. Jeg er bare ikke afklaret med at sende dem ud i den store verden da jeg stadig synes de er små når de ikke er sikre på benene og da jeg selv er pædagog ved jeg godt hvor hektisk deres hverdag kan være nogen gange. Så der har kun været den løsning for mig og min mand er helt enig.

Vi foretrækker en stram økonomi og den investering i vores børn samt den fantastiske tid med dem når de er små som man aldrig fortryder at have haft med dem. Vi har kunne få det til at løbe rundt økonomisk hvilket jo er helt nødvendigt for at det kan lade sig gøre for ja det er jo økonomien der dikterer om det er realistisk. Synes dog det er vigtigt at sørge for at barnet får social kontakt i fx legestuer når de når 1-årsalderen, så det kommer de til på den måde. Så tilvænnes de også andre mennesker end mor og far og forberedes langsomt til flere sociale relationer.

Held og lykke med dit eksamensprojekt.

Anmeld

21. juni 2013

serinasmor

Sally-Slingshot skriver:

Halløj baby-piger!
Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal fortælle om hvorfor vi sender vores spædbørn i institution. Jeg tænkte derfor, hvad er mere oplagt end at bruge denne fantastiske side som hjælp?
Jeg kunne derfor godt tænkte mig at spørge om nogle forskellige ting, håber meget at I vil bidrage med jeres tanker..
Det skal lige siges at spædbørn er fra 0-1 1/2år

Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Hvis nej, hvorfor valgte du at blive hjemmegående?
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?

Tilføj gerne egne tanker.. På forhånd tak
Mvh Caroline.

kan du mon bruge mit svar når Serina kom i dagpleje?

Here goes...

Serina startede i Dagpleje (offentlig, da hun var 11 mdr. Vi valgte dagpleje til hende fordi der er færre børn og en hjemlig stemning. Herudover var vi heldige at den dagpleje vi fik tildelt havde 3 andre børn på næsten samme alder. De passede sammen og kunne hele tiden gøre lige hvad der passede til deres alderstrin og niveau. Økonomisk var dagpleje også det bedste valg, da jeg var studerende på dette tidspunkt.
Det var helt naturligt, at hun skulle afsted på dette tidspunkt. Jeg kunne mærke på hende, at der gerne skulle ske en masse hver dag.
Jeg selv skulle tilbage på skolebænken måneden efter. Jeg trængte i den grad også til at komme væk fra barselsboblen.

I øvrigt har jeg som studerende ikke selv bestemt længden af min barsel, det gjorde uddannelsesstedet for mig. Jeg havde valget mellem ingen barsel overhovedet eller barsel i præcist 1 år. Det havde for mit vedkommende måske passet bedre med 10 mdr, men det var slet ikke en mulighed. Jeg skulle jo starte på næste årgang lige der, hvor jeg selv var kommet til i forløbet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.