Sally-Slingshot skriver:
Halløj baby-piger!
Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal fortælle om hvorfor vi sender vores spædbørn i institution. Jeg tænkte derfor, hvad er mere oplagt end at bruge denne fantastiske side som hjælp?
Jeg kunne derfor godt tænkte mig at spørge om nogle forskellige ting, håber meget at I vil bidrage med jeres tanker..
Det skal lige siges at spædbørn er fra 0-1 1/2år
Hvilke overvejelser gjorde du/i jer omkring at sende jeres barn i pasning?
Var det helt naturligt at barnet skulle i pasning eller ville du gerne gå hjemme?
Hvis ja,hvad forhindrede dig i at gå hjemme?
Hvis nej, hvorfor valgte du at blive hjemmegående?
Synes du at dit barn havde behov for at komme i institution eller var der andre grunde?
Tilføj gerne egne tanker.. På forhånd tak 
Mvh Caroline.
kan du mon bruge mit svar når Serina kom i dagpleje?
Here goes...
Serina startede i Dagpleje (offentlig, da hun var 11 mdr. Vi valgte dagpleje til hende fordi der er færre børn og en hjemlig stemning. Herudover var vi heldige at den dagpleje vi fik tildelt havde 3 andre børn på næsten samme alder. De passede sammen og kunne hele tiden gøre lige hvad der passede til deres alderstrin og niveau. Økonomisk var dagpleje også det bedste valg, da jeg var studerende på dette tidspunkt.
Det var helt naturligt, at hun skulle afsted på dette tidspunkt. Jeg kunne mærke på hende, at der gerne skulle ske en masse hver dag.
Jeg selv skulle tilbage på skolebænken måneden efter. Jeg trængte i den grad også til at komme væk fra barselsboblen.
I øvrigt har jeg som studerende ikke selv bestemt længden af min barsel, det gjorde uddannelsesstedet for mig. Jeg havde valget mellem ingen barsel overhovedet eller barsel i præcist 1 år. Det havde for mit vedkommende måske passet bedre med 10 mdr, men det var slet ikke en mulighed. Jeg skulle jo starte på næste årgang lige der, hvor jeg selv var kommet til i forløbet
Anmeld