Sally-Slingshot skriver:
Dejligt at det er gået godt.
Har du valgt DP frem for vuggestue af en bestemt grund?
Jeg tror bestemt også at din datter foretrækker dig glad og frisk
Vi ef jo alle meget forskellige og det er langt fra alle der trives i rollen som husmor. Ihvertfald ikke for evigt..
Jeg valgt privat DP dels af logistiske årsager og dels pga en god kemi.
Logistisk sparer vi 20 min hver vej ved denne DP fremfor den tætteste vuggestue. Desuden har vi valgt en privat DP, som har en aftale med en tidligere (fantastisk) DP i tilfælde af sygdomme. Denne tidligere DP kommer og passer børnene, hvis vores faste er syg. På den måde undgår vi ukendte gæstedagplejere med fremmed børn. Dette var vigtigt for mig.
Min pige er glad, når jeg afleverer hende - og hun bliver super stimuleret af de andre børn. Noget jeg selv ville have svært ved, hvis jeg gik hjemme, da det meste af mit netværk bor langt væk, og børn i området er jo alle afsted. Og Heldigvis har både min kæreste og jeg et arbejde, hvor vi kan arbejde hjemmefra og fleksible arbejdstider. Dette giver os mulighed for at hente vores datter tidligt nogle dage, også arbejde aften i stedet. Så hun ikke skal være der mange timer hver dag.
Desuden synes jeg lige jeg ville nævne til dit studie, der findes faktisk studier i psykologien, der viser, at mødre der går længe hjemme med deres børn oftere bliver deprimeret end kvinder der er på arbejdsmarked. Dette understreger netop, at det er vigtigt at se på hele familiens tarv fremfor kun at kategorisk konkludere, at barnet har bedst af at gå hjemme ved mor de første tre år.....for selv om dette måske er rigtigt når man ser isoleret på barnet, så er det jo ikke sandt, hvis det at være hjemmegående medfører en depression hos moren.
Anmeld