Hvor skal jeg føde i sønderjylland??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

Ja det kan jeg godt forstå, og det er jo sikkert heller ikke sjovt at skulle køre i en times tid med veer 

nej det ville være synd at sige...

men så er man også på den sikre side´, og så risikere man ikke at føde i bilen ville kæresten nok ikke blive så begejstret for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

CroQuis

Maja84 skriver:

Sådan var det for os første gang, da Daniel lå på neonatal, så der måtte han først overnatte der da vi kom over på det der hedder storken. anden gang måtte jeg have en overnattende hos mig om natten, der havde de også lavet om (gjorde de mens jeg var indlagt med min søn)

tror ihvertfald det er noget du skal forhøre dig om, hvordan det er, om der feks også er forskel på om børnene er hos jer, eller om de er på neonatal, og om et eventuelt kejsersnit gør forskellen

Neeej, kan man risikere at børnene ikke ligger hos sig selv 

Ej, jeg må vidst hellere have fat i sygehuset og høre hvordan det foregår hos dem 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Babyontheway skriver:

Står til 13 januar 2014, og har valgt sønderborg Har kun hørt godt om det.

Så må vi se om vi mødes :p

Thi hi, ja det er da ikke umuligt 

Anmeld

4. juni 2013

Louise H.

CroQuis skriver:

Ja det var lidt det jeg var interesseret i også... 

Har hørt historier herinde om kvinder, hvis mænd blev smidt hjem efter fødslen, fordi der ikke var plads til at de kunne overnatte 

Det ville jeg slet ikke kunne overskue 

Det skal lige siges, at på neonatal indskrives der 1 forælder pr. baby

Havde du nu kun skulle føde 1 baby, så skulle far betale for at overnatte der.

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

DianaRJS skriver:

nej det ville være synd at sige...

men så er man også på den sikre side´, og så risikere man ikke at føde i bilen ville kæresten nok ikke blive så begejstret for

Nej det tror jeg bestemt heller ikke 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Louise :-) skriver:

Det skal lige siges, at på neonatal indskrives der 1 forælder pr. baby

Havde du nu kun skulle føde 1 baby, så skulle far betale for at overnatte der.

Okay, tak for info 

Ville som sådan heller ikke have nogle problemer i at betale for en ekstra seng til ham i mit værelse, men tror bare at min verden ville bryde sammen, hvis han skulle forlade mig... 

Jeg er meget tryghedsafhængig 

Anmeld

4. juni 2013

Lilje82

CroQuis skriver:

Jeg skal åbenbart allerede til at spekulere over hvor jeg kunne tænke mig at føde  Var ikke klar over at man besluttede sig så tidligt.. Men nu må jeg jo så hellere søge lidt info 

Er der nogle der ved hvilke sygehuse jeg kan vælge imellem når jeg er bosat i sønderjylland?

Så vidt lægen vidste besked, er det kun Sønderborg og Haderslev. Kan det virkelig passe???  Aabenraa har åbenbart ikke en "fødeafdeling"..

Kan I anbefale hvilket i synes bedst om, hernede af? Og om der er nogle fordele/ulemper i oplevede i forbindelse med forløbet til/under/efter fødsel? Tænker på information under vejs, personalet, fødestuerne, var der plads/mulighed for manden overnattede?

På forhånd tak 

Har ikke læst de andre svar, så hvis jeg svarer på noget du allerede ha fået afklaret beklager jeg 

Men du burde ikke få et valg om det skal være Haderslev eller Sønderborg, da du skal have tvillinger, vil det kun være Sønderborg, men valget ligger sikkert i, at du kan vælge Kolding, hvis det er bedre afstandsmæssigt for jer. 

Anmeld

4. juni 2013

Louise H.

CroQuis skriver:

Okay, tak for info 

Ville som sådan heller ikke have nogle problemer i at betale for en ekstra seng til ham i mit værelse, men tror bare at min verden ville bryde sammen, hvis han skulle forlade mig... 

Jeg er meget tryghedsafhængig 

haha Kender følelsen, da jeg var indlagt på neo, med isabella, måtte jeg undvære H i 3½ uge (altså om natten) Det var meget hårdt de første 3-4 dage når han tog hjem, men man vendede sig ligesom til det. Men det var stadig meget hårdt..

Anmeld

4. juni 2013

MortilElias2010

Tak for din positive historie 

Jeg håber virkelig at de har sådan en afdeling stadigvæk - kunne slet ikke forestille mig, at det ville være det samme - hvis man lå på værelse med 3 andre kvinder, og man skulle være indlagt i x antal dage 

Min storebrors søn blev født samme sted og de lå på familieafdelingen i nr. 4 - vi lå i værelse nr. 3  Pudsiht vi gik ind som to men kom ud som tre  Og vi betalte kun for kost-billetter til far. Alt andet hørte med så far sov i samme seng (dobbeltseng) med mig og Elias alle dage 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Lilje82 skriver:

Har ikke læst de andre svar, så hvis jeg svarer på noget du allerede ha fået afklaret beklager jeg 

Men du burde ikke få et valg om det skal være Haderslev eller Sønderborg, da du skal have tvillinger, vil det kun være Sønderborg, men valget ligger sikkert i, at du kan vælge Kolding, hvis det er bedre afstandsmæssigt for jer. 

Nårh, jamen jeg tænkte bare at man havde frit sygehus valg, også ville jeg gerne være medbestemmende til hvor det blev henne 

Men jeg kan efterhånden læse, at Sønderborg nok er det bedste valg. Har kun 30 km til Sønderborg, men 100 km til Kolding, så der er liiige en tand ekstra til Kolding 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.