Hvor skal jeg føde i sønderjylland??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Maja88

CroQuis skriver:

Ja det var lidt det jeg var interesseret i også... 

Har hørt historier herinde om kvinder, hvis mænd blev smidt hjem efter fødslen, fordi der ikke var plads til at de kunne overnatte 

Det ville jeg slet ikke kunne overskue 

Du kan også vælge esbjerg vel... men der er bare laaaangt fra grænsen til esbjerg..

Boede jeg stadig i Padborg havde jeg valgt sønderborg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

CroQuis

JuniMama skriver:

Det er rigtigt at der kun er fødeafdeling i Sønderborg og Haderslev. Det er først fra engang i 2014, at de 2 afdelinger bliver slået sammen til en, som så kommer til at ligge i Aabenraa!

Jeg har selv født på Sønderborg for 2 år siden, og skal igen til juli, og jeg har absolut intet negativt at sige om den afd. Så fra mig!

Lyder godt! 

Var du indlagt på værelse alene, eller sammen med andre kvinder?

Kommer man normalt rundt og og ser stuerne osv?

Jeg står til 14. januar 2014, så tror ikke jeg skal satse på at Aabenraa når at blive færdig  Og slet ikke hvis jeg føder før tid, som jeg kan læse mig til at tvillingegravide ofte gør 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Maja88 skriver:

Hvad med tønder.. kan man ikke føde der mere.. ??men tænker hvis du bor omkring bov/padborg ville jeg vælge sønderborg..

Må man spørge hvor du bor..

I Padborg, så Sønderborg er jo nok det nærmeste 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

VIPpigen skriver:

Jeg fødte selv i Kolding, men vi boede også i Vejle på det tidspunkt.

Lilje er født 5 uger for tidligt, og kom derfor på neo. Samme dag som hun er født kom der en mor til tvillingepiger til neo i Kolding. Hun fødte i sønderborg, og var rigtig ked af at være dernede, hun fik ikke ordentlig hjælp til pigerne dernede, og var bare generelt ked af behandlingen hun fik i Sønderborg... 

Jeg var utrolig glad for kolding og alt den hjælp jeg fik. Havde jeg muligheden ville jeg gerne vælge Kolding igen, hvis vi skal have en nr 2. Men af hvad jeg ved, er der bedste af Haderslev og Sønderborg, at vælge Sønderborg.

Jeg kunne også have valgt Horsens som fødested den gang med Lilje. Men hvis jeg fødte i Horsens, og hun skulle have speciel hjælp, så ville hun ryge til Midtjylland, da Horsens ikke har neo afdeling, eller speciale i småbørn der skal have hjælp

Det blev vidst noget indviklet noget... Men jeg ville vælge Sønderborg når det er der i bor tættest på, og de har den bedste mulighed for at hjælpe jer, hvis børnene kommer for tidligt, og skal have "start hjælp"

Tak for dit svar 

Til trods for tvillingemoderens oplevelse på Sønderborg, kan jeg stadig fornemme at de fleste herinde har haft en god oplevelse der.. Og så vidt jeg kunne forstå, har de også en neonatal afd. hvis de skulle komme for tidligt 

Anmeld

4. juni 2013

Kløver

CroQuis skriver:

Ja det var lidt det jeg var interesseret i også... 

Har hørt historier herinde om kvinder, hvis mænd blev smidt hjem efter fødslen, fordi der ikke var plads til at de kunne overnatte 

Det ville jeg slet ikke kunne overskue 

Sådan var det for os første gang, da Daniel lå på neonatal, så der måtte han først overnatte der da vi kom over på det der hedder storken. anden gang måtte jeg have en overnattende hos mig om natten, der havde de også lavet om (gjorde de mens jeg var indlagt med min søn)

tror ihvertfald det er noget du skal forhøre dig om, hvordan det er, om der feks også er forskel på om børnene er hos jer, eller om de er på neonatal, og om et eventuelt kejsersnit gør forskellen

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Omsorgsgiver skriver:

Hvis der skulle ske noget med dine børn efter fødslen så er det kun Sønderborg der har børneafdeling. Så hvis du føder i Haderslev og børnene har brug for at komme på en børneafdeling skal de køres helt til Sønderborg. Så jeg ville vælge Sønderborg.

Ja det lyder meget logisk, så kan man ligeså godt spare kørslen, og vælge det nærmeste og mest velegnede sygehus med det samme 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Mor til L&S skriver:

Ja kun Sønderborg og Haderslev.

Har selv født 2 gange i Haderslev og vil til hver en tid føde der igen - de er så søde og fødeafdelingen har et rigtig godt ry

Tak for svar 

Men så vidt jeg kan forstå, har Haderslev ikke en neonatal afd. som jeg muligvis kunne få brug for hvis tvillingerne kommer for tidligt 

Anmeld

4. juni 2013

Babiesontheway

Står til 13 januar 2014, og har valgt sønderborg Har kun hørt godt om det.

Så må vi se om vi mødes :p

Anmeld

4. juni 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
CroQuis skriver:

Ja det lyder meget logisk, så kan man ligeså godt spare kørslen, og vælge det nærmeste og mest velegnede sygehus med det samme 

Nemlig

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Maja88 skriver:

Du kan også vælge esbjerg vel... men der er bare laaaangt fra grænsen til esbjerg..

Boede jeg stadig i Padborg havde jeg valgt sønderborg

Ja vildt langt - og det bliver også nogle lange samtaler med jordmoder, læger, scanninger osv.. Så er nok bedst med noget der ligger lidt tættere på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.