VIPpigen skriver:
Jeg fødte selv i Kolding, men vi boede også i Vejle på det tidspunkt.
Lilje er født 5 uger for tidligt, og kom derfor på neo. Samme dag som hun er født kom der en mor til tvillingepiger til neo i Kolding. Hun fødte i sønderborg, og var rigtig ked af at være dernede, hun fik ikke ordentlig hjælp til pigerne dernede, og var bare generelt ked af behandlingen hun fik i Sønderborg...
Jeg var utrolig glad for kolding og alt den hjælp jeg fik. Havde jeg muligheden ville jeg gerne vælge Kolding igen, hvis vi skal have en nr 2. Men af hvad jeg ved, er der bedste af Haderslev og Sønderborg, at vælge Sønderborg.
Jeg kunne også have valgt Horsens som fødested den gang med Lilje. Men hvis jeg fødte i Horsens, og hun skulle have speciel hjælp, så ville hun ryge til Midtjylland, da Horsens ikke har neo afdeling, eller speciale i småbørn der skal have hjælp
Det blev vidst noget indviklet noget... Men jeg ville vælge Sønderborg når det er der i bor tættest på, og de har den bedste mulighed for at hjælpe jer, hvis børnene kommer for tidligt, og skal have "start hjælp"
Til trods for tvillingemoderens oplevelse på Sønderborg, kan jeg stadig fornemme at de fleste herinde har haft en god oplevelse der.. Og så vidt jeg kunne forstå, har de også en neonatal afd. hvis de skulle komme for tidligt