Hvor skal jeg føde i sønderjylland??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Maja88

CroQuis skriver:

Jeg skal åbenbart allerede til at spekulere over hvor jeg kunne tænke mig at føde  Var ikke klar over at man besluttede sig så tidligt.. Men nu må jeg jo så hellere søge lidt info 

Er der nogle der ved hvilke sygehuse jeg kan vælge imellem når jeg er bosat i sønderjylland?

Så vidt lægen vidste besked, er det kun Sønderborg og Haderslev. Kan det virkelig passe???  Aabenraa har åbenbart ikke en "fødeafdeling"..

Kan I anbefale hvilket i synes bedst om, hernede af? Og om der er nogle fordele/ulemper i oplevede i forbindelse med forløbet til/under/efter fødsel? Tænker på information under vejs, personalet, fødestuerne, var der plads/mulighed for manden overnattede?

På forhånd tak 

Hvad med tønder.. kan man ikke føde der mere.. ??men tænker hvis du bor omkring bov/padborg ville jeg vælge sønderborg..

Må man spørge hvor du bor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

VIPpigen

Jeg fødte selv i Kolding, men vi boede også i Vejle på det tidspunkt.

Lilje er født 5 uger for tidligt, og kom derfor på neo. Samme dag som hun er født kom der en mor til tvillingepiger til neo i Kolding. Hun fødte i sønderborg, og var rigtig ked af at være dernede, hun fik ikke ordentlig hjælp til pigerne dernede, og var bare generelt ked af behandlingen hun fik i Sønderborg... 

Jeg var utrolig glad for kolding og alt den hjælp jeg fik. Havde jeg muligheden ville jeg gerne vælge Kolding igen, hvis vi skal have en nr 2. Men af hvad jeg ved, er der bedste af Haderslev og Sønderborg, at vælge Sønderborg.

Jeg kunne også have valgt Horsens som fødested den gang med Lilje. Men hvis jeg fødte i Horsens, og hun skulle have speciel hjælp, så ville hun ryge til Midtjylland, da Horsens ikke har neo afdeling, eller speciale i småbørn der skal have hjælp

Det blev vidst noget indviklet noget... Men jeg ville vælge Sønderborg når det er der i bor tættest på, og de har den bedste mulighed for at hjælpe jer, hvis børnene kommer for tidligt, og skal have "start hjælp"

Anmeld

4. juni 2013

Louise H.

Maja88 skriver:

Hvad med tønder.. kan man ikke føde der mere.. ??men tænker hvis du bor omkring bov/padborg ville jeg vælge sønderborg..

Må man spørge hvor du bor..

Tønder har ikke en fødeafdeling det er kun Haderslev og Sønderborg engang i 2014 bliver det hele samlet i Aabenraa når de er færdige med at bygge om.

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

DianaRJS skriver:

jeg ville helt klart anbefale dig at du tager det sygehus der er tættest på..

tror altså ikke der er så meget forskel på sygehusene når det angår fødsel. MEN jeg valgte et sygehus der var 40 min væk til min nr 2, og jeg nåede KUN lige inden for døren før han var født...

man kan aldrig vide sig sikker i hvor langtid en fødsel tager..

den første tog 8 timer, og der blev jeg sat igang med piller og drop, men ved nr 2 fik jeg veer kl 7:45 og 09:15 er han ude, så der havde vi intet tid at løbe på, MEN havde ikke regnet med at det ville gå så stærkt....

udover det havde vi en storebror der skulle afleveres i dp først... så det hele blev ekstremt stressende... denne gang har jeg dog valgt et sygehus 15 min væk istedet for skal sgu ikke risikere noget igen xD

Ja det kan jeg godt forstå, og det er jo sikkert heller ikke sjovt at skulle køre i en times tid med veer 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Louise :-) skriver:

Jeg har født på Sønderborg sygehus fordelen der er at der er en neonatal afd. Det er der ikke i Haderslev tænker at du også skal have det med i overvejelserne når du venter to.

Personalet både på føde og neo er virkelig søde, så ingen klager herfra

Orv, det var jeg ikke klar over. 

Måtte endda lige google neonatal da jeg ikke ante hvad det var 

Vildt at man kan være så voksen, og alligevel føle sig så dum og uviden 

Anmeld

4. juni 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Hvis der skulle ske noget med dine børn efter fødslen så er det kun Sønderborg der har børneafdeling. Så hvis du føder i Haderslev og børnene har brug for at komme på en børneafdeling skal de køres helt til Sønderborg. Så jeg ville vælge Sønderborg.

Anmeld

4. juni 2013

Mor til L&S

CroQuis skriver:

Jeg skal åbenbart allerede til at spekulere over hvor jeg kunne tænke mig at føde  Var ikke klar over at man besluttede sig så tidligt.. Men nu må jeg jo så hellere søge lidt info 

Er der nogle der ved hvilke sygehuse jeg kan vælge imellem når jeg er bosat i sønderjylland?

Så vidt lægen vidste besked, er det kun Sønderborg og Haderslev. Kan det virkelig passe???  Aabenraa har åbenbart ikke en "fødeafdeling"..

Kan I anbefale hvilket i synes bedst om, hernede af? Og om der er nogle fordele/ulemper i oplevede i forbindelse med forløbet til/under/efter fødsel? Tænker på information under vejs, personalet, fødestuerne, var der plads/mulighed for manden overnattede?

På forhånd tak 

Ja kun Sønderborg og Haderslev.

Har selv født 2 gange i Haderslev og vil til hver en tid føde der igen - de er så søde og fødeafdelingen har et rigtig godt ry

Anmeld

4. juni 2013

Louise H.

CroQuis skriver:

Orv, det var jeg ikke klar over. 

Måtte endda lige google neonatal da jeg ikke ante hvad det var 

Vildt at man kan være så voksen, og alligevel føle sig så dum og uviden 

Hehe, den er god at have i bagtankerne

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

Maja84 skriver:

Ja men du kan da forhøre din læge om der er noget der er værd at vælge frem for andet når derby er tvillinger, hvis de feks kommer lidt før tid eller i har specielle behov feks mor/barn stuerne at man ikke deler med 3 andre par osv

Ja det var lidt det jeg var interesseret i også... 

Har hørt historier herinde om kvinder, hvis mænd blev smidt hjem efter fødslen, fordi der ikke var plads til at de kunne overnatte 

Det ville jeg slet ikke kunne overskue 

Anmeld

4. juni 2013

CroQuis

MortilElias2010 skriver:

Fødte på Sønderborg Sygehus og vil med glæde føde der igen. Desværre har de vist nedlagt familieafdelingen hvor både min mand og jeg og Elias blev indkvarteret dagene efter i 2010 - vi havde ikke travlt med at komme hjem, så vi var der fra onsdag til lørdag (mener jeg) Det var helt fantastisk service og de var så søde og hjælpsomme i den første tid så vi bare kunne nyde hinanden. Ved dog ikke om det er anderledes for førstegangsfødende med familieafdelingen Det var jeg jo, men ikke næste gang (hvis der bliver en sådan) Så måske eksistere det stadigvæk sådan dernede - maden var lækker og det eneste vi skulle huske på var P-billetten  Det smuttede et par gange, vi var så opslugt i vores eget lille univers at intet eksisterede udenfor murerne 

Og vi valgte det i første omgang fordi jeg kendte det i forvejen (vi boede/bor ved Vejle) i og med at min far og mor begge har/er ansat dernede. Trygge rammer  Og vi boede i sommerhus fra jul til Elias blev født en halv time derfra Ved Fynshav. 

Kan KLART anbefale Sønderborg Sygehus 

Tak for din positive historie 

Jeg håber virkelig at de har sådan en afdeling stadigvæk - kunne slet ikke forestille mig, at det ville være det samme - hvis man lå på værelse med 3 andre kvinder, og man skulle være indlagt i x antal dage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.