Købe ting eller vente :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Købte ingenting før jeg var gravid, og købte egentlig først efter uge 12 og det var kun barnevogn / seng den slags og tøj sengetøj og alt det da jeg vidste hvilke køn det var.

Kunne forstille mig at hvis man har købt og der så måske går længe før man bliver gravide (man ved jo aldrig) at det må gøre lidt ondt at se på alle de ting .

Tja. Men som en anden siger, så ser jeg det også som en positiv ting. Skal ikke kunne sige om det bliver anderledes, hvis man mister :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Det bliver I glade for til den tid, den mulighed havde vi ikke da vores ikke var uplanlagt. Så det var en dyr fornøjelse Så forstår godt tanken med at udnytte gode tilbud

Ja. Men altså det måske bedre at spare lidt mere op, og så købe tingene når man når der til 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Det bliver I glade for til den tid, den mulighed havde vi ikke da vores ikke var uplanlagt. Så det var en dyr fornøjelse Så forstår godt tanken med at udnytte gode tilbud

BTW. Nej den fordel har man desværre ikke når det sker uplanlagt. 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Spar pengene op i stedet for at købe ting, I ikke engang ved, om I vil bruge, når det bliver aktuelt.

Jeg vil sige, at jeg er blevet "klogere", hmm, måske forkert ord at bruge, men så har jeg måske forfinet min smag for hvert barn, ved mit første barn købte jeg i blinde, anede intet om noget som helst og var ikke så kritisk, jeg endte med at smide RIGTIG meget brugt tøj ud, fejlkøb, fordi jeg ikke tænkte mig om, men bare skulle købe.

Nu her efter 3. barn, ved jeg, hvad markedet byder, og jeg har derfor lært, at det meget bedre kan betale sig at købe færre nye mærkevarer på udsalg end at købe noget brugt eller mindre god kvalitet.

Mit råd vil være, at du bruger tiden på at undersøge markedet og lytte til, hvad de erfarne mødre fortæller om behov og kvalitet, sparer pengene op - og selvom man falder over et knaldgodt tilbud på en barnevogn eller lignende, så kommer det samme tilbud altså igen lige om lidt, så vent til I har behovet.

Altså jeg er næsten 100% sikker på det noget vi får brugt. Da det er det tema jeg vil køre til den første Og det er kun ganske få ting jeg har købt. 

Tøj har jeg heller ikke købt brugt.  Jeg har købt to bodyer som jeg skal give manden den dag den (forhåbenligt) bliver positiv. 

Jeg vil forsøge at holde igen 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

jeg købte et par body'er da jeg havde været til trygheds scanning. Og så købte vi et par kjoler da vi fik afvide det var en pige og vi fik en masse ting men ellers købte vi selv først noget da hun var kommet til verden.

Det ville jeg ikke kunne. Det ville være en meget stor stress faktor for mig. 

Anmeld

30. maj 2013

Hailiesmom11

Da jeg ventede vores datter købte jeg lidt neutralt inde vi vidste hun var en pige, og vi fik ikke rigtig brugt det neutrale..
Denne gang havde jeg købt noget drengetøj inden jeg blev gravid, heldigvis viste han sig at være en dreng men købte kun brugt mærke tøj Jeg vidste jeg kunne sælge igen..
Men ville ønske jeg havde ventet ...

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg må indrømme vi havde kun købt det mest nødvendige, fordi jeg havde den i baghovedet HVAD NU HVIS!!!!

og bagefter er jeg super glad for vi gjorde det på den måde, især fordi jeg havde født vores søn og dagen efter var vi ude og trille lidt frem og tilbage hvor en bedst, kom hen til os og spurgte om hun måtte se vores søn, og det måtte hun da, så spurgte vi efter om hun var på besøg eller havde en der skulle føde og hun havde en datter der skulle sættes i gang om nogle timer, og vi snakkede frem og tilbage hvor spænde og vidunderligt det blev, men barnet døde under fødselen, det fik vi at vide af hende senere hold kæft hvor gjord det ondt når vi stod med sådan en fin dreng.....

tænk hvis det havde været en selv og vi havde købt det hele jamen jeg ville bryde helt ned og komme hjem til at det, men ja sådan skal man ikke tænke men sådan er jeg som person 

Ja det måske også rigtig. 

Puha ja. Sikke en grim oplevelse :/

Men altså. Jeg som person har det bedst med at det mest nødvendige står klar inden man føder. Men der er man jo forskellige fra person til person. 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Hailiesmom11 skriver:

Da jeg ventede vores datter købte jeg lidt neutralt inde vi vidste hun var en pige, og vi fik ikke rigtig brugt det neutrale..
Denne gang havde jeg købt noget drengetøj inden jeg blev gravid, heldigvis viste han sig at være en dreng men købte kun brugt mærke tøj Jeg vidste jeg kunne sælge igen..
Men ville ønske jeg havde ventet ...

Okay. Tak for rådet 

Anmeld

30. maj 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Det ville jeg ikke kunne. Det ville være en meget stor stress faktor for mig. 

Som sagt så fik vi rigtig meget. især tøj. så det var jo ikke fordi vi ikke havde hvad vi skulle bruge til da vi kom hjem med hende.

Anmeld

30. maj 2013

Mumto3

Anonym skriver:

øv for en træls oplevelse. 

Ja holder også igen nu  Heeh. Men det ikke fordi jeg har købt vildt meget. 

Har købt følgende brugt:

- en lampe
- 4 sæt sengetøj
- 3 kasser til opbevaring

Nyt: Og to bodyer til den dag jeg tester positiv (gave til manden) 

Så du ved allerede nu at du tester alene? Vi gjorde det sammen, altså jeg tissede alene, men vo var da lige spændte begge to, og stod og gloede på pinden sammen. For os var det fedt at dele. Jeg kunne slet ikke forestille mig at gå med sådanne hemmelighed alene og vente med at sige det til det " passer" manden at få det afvide.

( omvendt kender jeg en som tissede på pinden i hemmelighed og gik ud af badeværelset med pinden  og så skulle manden ud og skide bag efter. Hun blev så overvældet og glad over den positive test, at hun brasede ud til manden for at fortælle det med det samme. De synes begge at det var rigtig ufedt at han fik det af vide mens han sad på tønden)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.