Rockertand skriver:
Spar pengene op i stedet for at købe ting, I ikke engang ved, om I vil bruge, når det bliver aktuelt.
Jeg vil sige, at jeg er blevet "klogere", hmm, måske forkert ord at bruge, men så har jeg måske forfinet min smag for hvert barn, ved mit første barn købte jeg i blinde, anede intet om noget som helst og var ikke så kritisk, jeg endte med at smide RIGTIG meget brugt tøj ud, fejlkøb, fordi jeg ikke tænkte mig om, men bare skulle købe.
Nu her efter 3. barn, ved jeg, hvad markedet byder, og jeg har derfor lært, at det meget bedre kan betale sig at købe færre nye mærkevarer på udsalg end at købe noget brugt eller mindre god kvalitet.
Mit råd vil være, at du bruger tiden på at undersøge markedet og lytte til, hvad de erfarne mødre fortæller om behov og kvalitet, sparer pengene op - og selvom man falder over et knaldgodt tilbud på en barnevogn eller lignende, så kommer det samme tilbud altså igen lige om lidt, så vent til I har behovet.
Altså jeg er næsten 100% sikker på det noget vi får brugt. Da det er det tema jeg vil køre til den første
Og det er kun ganske få ting jeg har købt.
Tøj har jeg heller ikke købt brugt. Jeg har købt to bodyer som jeg skal give manden den dag den (forhåbenligt) bliver positiv.