Købe ting eller vente :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Ja.  Det er også en god tankegang. 

for at det snart bliver jeres tur. 

Tak

Jeg er nok bare lidt omvendt end de fleste.

Uanset om jeg får børn, hvilket vi selvfølgelig gør. Så vil jeg da stadig have glæden af at købe tøj.

Og så længe det gør mig glad og giver mig forhåbninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Mumto3

Anonym skriver:

Også når det er brugt?

JA - også når det brugt!!! Jeg har tit forelsket mig i ting eller tøj ( brugt) og senere set det igen, nogle gange billigere, nogen gange til samme pris men i bedre stand. Brugt markedet er kæmpe stort, og når du bliver gravid vil der også være masser af billigt udstyr og tøj til salg. Selvfølgelig vil der også være dem der tror de skal have en masse for det, men dem springer du bare over.

Anmeld

29. maj 2013

BigHope13

Anonym skriver:

Nej den tanke har også strejfet mig. Derfor køber jeg også kun noget man altid enten kan sælge for næsten sammen pris eller noget man kan forærre væk. Ville aldrig købet noget dyrt eller andet som man ikke kan komme af med igen. 

Okay. Men mange råder faktisk til at vente helt til MD er overstået. Men tror det mega svært når man står i det. 

Men ja. Må nok stoppe lidt. 

Tak 

Ja det nok også bare svært at sælge noget som er beregnet til ens eget barn.
Jeg kunne ikke vente til efter md har købt en del lige efter nf og barnevogn er også bestilt så vi var sikre på at få den vi ønskede.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Har ikke købt noget før jeg var gravid!

Aller første gang, da jeg havde testet positiv, købte jeg to bodyer en med "i am a boy" og en hvor der stod "i am a girl"

Og så købte jeg ikke noget før efter 12 ugers skanning.

Barnevogn osv købte vi først efter 20 ugers skanning.

Okay. Det måske også en god strategi

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg købe heller ingen ting før jeg var omkring uge 25... gjorde det sent og gør det heller ikke med nr.2 når den tid kommer...

Okay. Men tror måske det kommer an på, hvilken person man er. Jeg tror, at jeg ville blive "stresset", hvis først jeg skulle igang med at købe alt efter uge 20/25. 

Men ja man er jo forskellige. 

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Vi havde intet før jeg testede positiv og vi begyndte faktisk først at købe efter MD scanningen. Alle "store" ting blev købt en måned før termin. Der lavede vi børneværelse. Barnevognen fik vi foræret af min mor og lillesøster samt svoger, så den stod nogle måneder inden jeg fødte.

Jeg synes det er fint nok at købe lidt små-ting og evt. også nogle af de større. Det er dyrt at skulle ud og købe alle ting når man er blevet gravid, men man køber selvfølgelig efter hvad man har råd til. Hvis i har det godt med at købe en barnevogn til efteråret, og vel vidende at der kan alt imellem 14 dage - ? år før der er gevinst så skal i da gøre det.

/Fenja

Okay. Tror også, at det er sådan de fleste gør

Men ja du har helt ret. Men ved ikke om der går dage eller år (måske aldrig?) inden man bliver gravid. 

Det skal man også tænke over

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Ja det er dumt hvis man står og skal købe det hele på en gang, men hvis jeg var jer så de penge i havde tænkt jeg at købe ting for nu, dem ville jeg i stedet spare op. Så har I penge når det engang bliver aktuelt at købe tøj, barnevogn osv

Ja det rigtig. Vi er også allerede igang med at spare op  

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Ej, uge 30 vil også være lige lovlig sent for mig at starte. 

Ja præcis

Anmeld

30. maj 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Hej i skønne baby-brugere

Jeg har lige brug for, at høre hvordan og hvorledes i andre har gjort. 

Sagen er den, at manden og jeg måske går igang med PB om under en måned. Men det afhænger af lidt forskellige ting. 
Men hvis vi går igang, så ved vi jo selvfølgelig ikke om der er gevinst hurtig eller ej. Men hvordan har i andre gjort i forhold til at købe ting. Jeg er nemlig så små gået igang med at købe ting - selvfølgelig i neutrale farver. Det er bl.a. sengetøj, lidt bodyer, lampe osv. Altså reletivt små ting, og det hele er brugt (pånær bodyer). 

Men ville i vente indtil i stod med en positiv test eller ville i slå til, hvis der er noget billigt? Manden og jeg har også snakket om barnevognen. Og den kommer nok med i udsalg her til efteråret. Der overvejer vi også meget at slå til. 

Kort sagt: Købte i små ting inden i gik igang eller ventede i til i stod med en positiv test? 

(Årsagen til anonymitet er at jeg har familie og venner herinde som helst ikke skal vide noget om PB). 

Jeg købte først ting til den lille efter MD-scanningen i 21. uge

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg har ikke købt noget før efter md nogle af gangene.. For det første ville jeg syntes det var alt for hårdt og se på baby ting hvis det ik ku lade sig gøre eller vi mistede, for det andet gider jeg ik bruge penge på neutralt tøj som jeg ved jeg ikke ville få brugt når jeg kendte kønnet..

Tja måske. Men tror jeg har lidt samme tankegang, som en anden herinde. Det kan være med til at holde gejsten oppe. 

Det jeg har købet indtil videre er også noget jeg kigger på, når jeg ser frem til børn. Men ikke noget jeg tænker øv. Hvorfor er jeg ikke gravid endnu. Ser det nærmere som en positiv ting. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.