:s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2009

LineD

BabyBIGtime skriver:

okeej, I kan tro hvad I vil om mig.  Men ser allerede I tror det helt forkerte... sååå!!
huff

Nu må du jo ikke tage det som et personligt angreb...
Men netop det ømtåelige emne omkring børn og alderen på forældre... Der er det super svært ikke at lufte sin mening.

I bund og grund forsøger vi jo bare at opfordre til at du tænker det rigtig godt igennem og tager et, hvad kan man sige, overordnet blik på de ting det indebærer... Hvis du er helt sikker på du sagtens kan passe et barn efter alle kunstens regler, jamen så tror jeg skam på dig. Men jeg mener ikke en 15 årig har psykisk overskud til at kunne arbejde og tjene en god løn hver måned til at købe mad,bleer m.m.m.
Det kan jo sagtens være min holdning der er noget i vejen med, men vi er jo alle så forskellige og det skal der skam også være plads til...

Jeg bliver bare altid lidt nervøs eller hvad man kan sige, når børn planlægger at få børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2009

AnjaTherese

jeg har job, og er li' blevet færdig med skolen
Jeg har haft arbejde længe, og har lært meget af det (for at sige det sådan)
Jeg tjener godt nok       på en måde forstår jeg ikke helt hvorfor der næsten skal være et problem, om det at jeg vil ha' et barn :O

Anmeld

4. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
BabyBIGtime skriver:

nej, det synes jeg ikke

hvis man føler at man kan give barnet et godt liv, og klare det godt nok selv, så er jeg ligeglad med alder..

Jeg har virkelig brug for at få smilet tilbage igen. Det kan eg barn gøre. Og jeg vil give det et liv som er 1000 gange bedre end mit var/er. 

Vil absolut IKKE anbefale dig at få et barn bare for at få "smilet tilbage"  De problemer det lyder til du har går ikke bare væk fordi du får et barn. Tværtimod kan det gøre dit liv som mor mere besværligt. Og ende med at påvirke dit barn i negativ retning.

Jeg havde det lidt ligesom dig da jeg blev gravid. Jeg har heller ikke haft den fedeste barndom, og tænkte også da jeg blev gravid at alt ville blive bedre når jeg fik et lille barn som jeg elskede og elskede mig. Og jeg var sikker på at jeg kunne give det en bedre opvækst end jeg selv har haft.

Jeg kæmper stadig for at komme helt ovenpå efter mine forældres svigt, men det er dælme ikke en dans på roser når man samtidig har børn, TRO MIG.

Mine børn er velfungerende og har det helt sikkert bedre end jeg havde da jeg var barn, men de mærker også de dage hvor jeg ikke er helt ovenpå, og det er sgu hårdt at tænke på.
Jeg var så 22 da jeg blev gravid, og meget mere moden end en 15-årig.

Og når din kæreste så også synes det er for tidligt, så burde du vente til han er klar også... er ikke nemt at stå alene med et barn i så ung en alder, hvis du så heller ikke har dine forældre til at hjælpe dig.

Jeg synes du skal tænke dig rigtig godt om... det er det enste jeg kan råde dig til.
Jeg kender dig ikke, og måske bliver du en super mor, på trods af alder og personlige problemer. Men det er en chance jeg ikke ville turde at tage hvis jeg var dig.

Men hvis du allerede er gravid eller vælge at blive det nu vil jeg da ønske jer held og lykke

Anmeld

4. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
SussieOx skriver:

Jamen søde, hvad er det præcist du tror, vi tror om dig?

Det er jo ikke noget ondt i det vi skriver, det er faktisk mere for at "hjælpe" dig ..

Ja, lige præcis

Anmeld

4. juli 2009

AnjaTherese

LineD skriver:

Nu må du jo ikke tage det som et personligt angreb...
Men netop det ømtåelige emne omkring børn og alderen på forældre... Der er det super svært ikke at lufte sin mening.

I bund og grund forsøger vi jo bare at opfordre til at du tænker det rigtig godt igennem og tager et, hvad kan man sige, overordnet blik på de ting det indebærer... Hvis du er helt sikker på du sagtens kan passe et barn efter alle kunstens regler, jamen så tror jeg skam på dig. Men jeg mener ikke en 15 årig har psykisk overskud til at kunne arbejde og tjene en god løn hver måned til at købe mad,bleer m.m.m.
Det kan jo sagtens være min holdning der er noget i vejen med, men vi er jo alle så forskellige og det skal der skam også være plads til...

Jeg bliver bare altid lidt nervøs eller hvad man kan sige, når børn planlægger at få børn..

neej, jeg forstår dig

jeg sår også god løn om mdr. Nu hvor jeg bliver 16 får jeg mere en det dobbelte også   da ved jeg 100% sikkert jeg ville klare mig med det
Og jeg ved jeg selv er klar til at barn, og at barnet ville få det godt.  Og nej, det er ikke noget sådan naiv tankegang.
Det er ikke noget jeg tror jeg ved. Men jeg VED det

Anmeld

4. juli 2009

LineD

BabyBIGtime skriver:

jeg har job, og er li' blevet færdig med skolen
Jeg har haft arbejde længe, og har lært meget af det (for at sige det sådan)
Jeg tjener godt nok       på en måde forstår jeg ikke helt hvorfor der næsten skal være et problem, om det at jeg vil ha' et barn :O

Færdig med skolen siger du, jeg gætter 9. klasse, ville det ikke være rart at have en uddannelse man faktisk kunne bruge til at få sit drømmejob kontra fabrik f.eks. før du evt får et barn? Så der altid er noget at falde tilbage på...

Det eneste der er et problem i mine fordomsfulde ( ) øjne er at børn der får børn, simpelthen ikke er noget der holder...

Skulle du have ansvaret for et barn, før du har ansvaret for dig selv, sådan kan man jo også stille det op... (Og dette er ment i den høfligste tone jeg kan mønstre )

Anmeld

4. juli 2009

Cris

Elskermiinsøøn! skriver:

ja jeg ved seriøst ikk hvad jeg ville gør hvis jeg bliv gravid som 15 årig , ville tænke lidt over om jeg over hovdet gi mit barn hvad den hade brug for. hvis jeg var så ung tror jeg godt jeg ku tag en abort for og være ærlig!

Er du ikke selv 16????  Er der så meget forskel mellem 15 og 16? Nu kan jeg ikke længere huske det

Anmeld

4. juli 2009

Elskermiinsøøn!

Cris skriver:

Er du ikke selv 16????  Er der så meget forskel mellem 15 og 16? Nu kan jeg ikke længere huske det

øh bliver 17 om to månder

Anmeld

4. juli 2009

Elskermiinsøøn!

men held og lykke med og få dit ønske opfyldt!

Anmeld

4. juli 2009

Cris

Nå, men hun er næsten 16 og du er næsten 17... igen, er der så meget forskel? Hvis du er så klar til en baby, som du siger og du er næsten 17, kan hun ikke føle det samme, når hun er næsten 16? Igen, jeg er ved at blive gammel og jeg har glemt mange ting fra dengang 

Og det er kun en retorisk spørgsmål til dig, men ikke min mening... (jeg bliver bange nogle gange for at sige min mening, for der er nogle ninja søskende der ude som kan gøre ondt... puha!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.