Anonym skriver:
Jeg vælger at være anonym for at man ikke skal kunne google det, men vi i ved hvem jeg er, så er det okay, så længe dem jeg kender på FB holder tæt 
Vi har jo vores handicappede pige på 3½ år. Hun er en virkelig fantastisk dejlig pige og vi elsker hende utrolig højt!
Men... Hun er jo multihandicappet og kan ikke noget selv, ikke gå, sidde, kravle, snakke eller noget. Dsv. at hun er 100% afhængig af os hele tiden.
Udover det, så har vi vores lille pige på 10 mdr
Min mand arbejder rigtig meget, så jeg står alene med begge piger, som begge er totalt afhængig af mig.
Vi har derfor besluttet, at vores store pige skal flytte på institution. Hun er tung at bære rundt på og min fysik og mandens rygskade holder ikke til det mere. Udover det så er der en masse små ting, som også har påvirket vores beslutning. Fx når hun skal i bad, så foregår det på en badestol og hun kan bare slet ikke lide det! Hun skriger og græder HVER gang og det gør så ondt i min mave og mit hjerte hver gang jeg skal udsætte hende for det. Hun elsker badekar, men vi har bare ikke pladsen til det 
Og følelsemæssigt er det bare virkelig udmattende, at blive ved med at tænke på alle de ting der kan ske på et øjeblik. Og alle de ting man skal huske. Mad (sondemad på bestemte tidpunkter), medicin, bestilling af mad, medicin, slanger og hvad der hører til. I lange perioder har hun kastet op flere gange om dagen og natten, så jeg føler slet ikke vi har sovet i 3½ år
Indenfor 1½ måned har hun været med ambulance to gange pga. kramper der ikke ville stoppe!
Jeg synes det er virkelig hårdt, da vi jo så gerne vil have hende hjemme!
Men vi kan bare ikke mere! Vi har bare ikke ressourcerne til det.
Heldigvis er det sådan, at vi kan få hende hjem så ofte vi vil, fx i weekenden.
Er vi dårlige forældre for at have "opgivet"? Jeg føler mig som i fiasko!
Og hvad så når vi nu har "givet op", mht, flere børn på et tidspunkt? Hvis vi nu gerne vil have et barn mere om 2-3 år, ville i så dømme os? At vi får et barn mere, nu hvor vi har et handicappet barn på institution, som vi måtte opgive?
Jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne et normalt barn med et handicappet, men alligevel...?
Håber i vil komme med jeres meninger 
NEJ!!! I er ikke dårlige forældre. I gør det der er bedst for jer.
Man skal altid huske på at livet også drejer sig om resten af familien og ikke kun om det handicappede barn man har. Det nytter jo ikke at familien går i opløsning, fordi det er vigtigt at beholde hende hjemme. I kan sagtens være gode og deltagende forældre fordi I er nødt til at flytte jeres datter på institution hvor alle hjælpemidlerne er tilstede og hvor der er pædagogisk personale som er uddannet til at tage sig af de behov jeres datter måtte have.
Jeg synes slet ikke man kan tillade sig at dømme andre folk på sådan en beslutning. Jeg har svært ved at forestille mig at det er en beslutning der er taget uden en masse tårer og overvejelser.
Fordi I vælger en institution til jeres handicappede datter, så slutter livet jo ikke og har I lyst til at berige jeres liv med et barn mere, så i gang med det.
Børn er pragtfulde.
Masser af tanker og stor forståelse herfra.