Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Du har evigt ret. Hvert barn er et mirakel man skal sætte pris på. kønnet er underordnet. Havde du spurt mig da jeg var yngre havde jeg også tænkt en af hver. efter at have kæmpet længe for at få ønskebarnet er jeg bare bare ovenud lykkelig for at have fået et barn med 10 fingre og 10 tæer. Man bliver jo klogere med tiden. synes det er så synd med dem der ser sådan på det at man "prøver igen". Man skal aldrig få et barn mere fordi man ønsker en af andet køn hvis du spørger mig. Kun fordi man har masser at kærlighed at give

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

baby012

Anonym skriver:

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

For mig har det altid været vigtigt med en af hver, det har jeg så allerede nu så næste barn må blive hvad det vil  

tror dog ikke jeg havde været skuffet hvis det først havde lykkes 7. Gang  

Anmeld

17. maj 2013

Albertsen92

Jeg er kun 16+0 i dag med en lille pige (vores første), og jeg har allerede fået den her af svigermor: "så får i lige en søn næste gang, ikke?"

Anmeld

17. maj 2013

Dot D

Jeg - nej - vi har ønsket os sunde og raske børn, hvilket køn de nu ville ankomme med har ikke haft den store betydning.

Nu har vi så både en pige og en dreng, og det er ret sjovt med én af hver, se de forskelligheder der er mellem dem. De ville dog garanteret også have været der, hvis vi havde fået endnu en pige.

Så jeg forstår godt din frustration over de evige spørgsmål, og jeg forstår også godt, at du ELSKER dine drenge. Så selvom det nok er svært, så hop op og fald ned på alle de andre - de er grisene - lærte min mor mig

Jeg elsker vores to unger, og havde elsket dem lige højt, hvis de havde været ens i køn

Anmeld

17. maj 2013

Krussedulle

Tvebakken skriver:

Tja, det er jeg nu ikke enig i.
Vi har 3 piger- og jeg hører tit, hvor synd det er for min mand, at han ikke har fået sig en søn. Og at vi da er nødt til at prøve igen..

Det er faktisk, for mig, endnu hårdere, at det er min mand, det er så synd for, og som om jeg er ham en dårlig kone.

- og går vi efter en 4'er, så ønsker vi os endnu en pige! (Men en dreng er nu også velkommen...) - mest af alt ønsker vi os en sund og rask baby.

Men I ønsker jer endnu en pige

Jeg har aldrig hørt om nogen, (som jeg kender!) som kun har piger, som har fået den slags kommentarer!

Anmeld

17. maj 2013

Krussedulle

Mor og meget mere skriver:

Nu er det jo også absolut flest kvinder, der skriver herinde, og jeg tror altså, at kvinder i særlig grad har en drøm om babypiger i lyserødt, blonder og blomstrede strømpebukser. Min kusine har fire døtre, og særligt ved de to sidste måtte hun høre bemærkninger om, at det da ville have været dejligt med en dreng. Hun meldte så også selv ærligt ud, at hun bestemt gerne ville have en søn - men knuselsker selvfølgelig hele tøsebanden.

Af en eller anden grund er det vist også en lille smule mere legalt for en kvinde at sige, hun drømmer om en datter, end for en mand helst at ville have en søn, for så er han jo en skide mandschauvinist!  

Du har dog lidt ret - en undersøgelse viste for nogle år siden, at der blandt kommende forældre var et lille flertal, der foretrak at få en pige. mænd og kvinder var ligeligt repræsenteret i undersøgelsen. Det handlede - desværre - blandt andet om, at pigerne generelt klarer sig bedre i skolen og på de videregående uddannelser, og at en del ligefrem opfatter drenge som "troublemakers" og vilde og uregerlige. Jeg kan kun sige, at de ikke kendte min datter, da hun var allermest frygtelig som teenager, eller min rolige, bogligt stærke, yngste søn! 

Altså jeg syntes da så absolut at en mand har lige så stor ret til at ønske et bestemt køn, lige som kvinden!

Hvis en kvinde ønsker en pige, så er hun vel bare egoistisk? Hvis manden er chauvinistisk fordi han ønsker en dreng?

Min veninde har som sagt 5 piger, og har aldrig haft ønske om et bestemt køn, ej heller hendes mand! og de har heller aldrig fået den slags kommentarer!

Jeg er ikke i tvivl om at uanset køn, så knuselsker man de børn man har fået!
De fleste, vil bare helst have en pige!

Og du har også ret i, at det er fordi drenge er lidt nogle rødder, i samfundets opfattelse! (bare ikke mine! )

Anmeld

17. maj 2013

Krussedulle

l.b. skriver:

Tror det er fordi folk har et billede af drenge som vildbasser, som man ikke får så tæt en kontakt til som piger. 

Men det er vel et spørgsmål om opdragelse og familiekultur  

Det har du med garanti ret i!

Men jeg tænker at hvis du spørger en kvinde "hvorfor vil du have en pige?".. Jeg er næsten overbevist om at de fleste vil svare "jeg ønsker sådan at blive mormor"

Og det har rigtig meget med familiekultur at gøre!

Anmeld

17. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Vi har endnu kun ét barn - en pige. Hun er ikke en pige-pige i blonder og kjole, for det er jeg heller ikke :-) Vi var begge sikre på at det blev en dreng - kunne dengang ikke forestille mig at jeg skulle ha' en pige, men det blev det altså :-) Og nu kunne jeg selvfølgelig slet ikke forestille mig at hun skulle ha' været en dreng! Skulle vi engang få et barn mere, hvilket jeg håber, især for min datters skyld, ønsker jeg det bliver endu en pige - for min datters skyld. Jeg har tænkt meget over det og jeg tror på sigt at de vil få mere ud af hinanden hvis den næste også bliver en pige, da der vil blive mere end 3 år imellem dem (måske også 4-5 år imellem, det ved man jo ikke). Men kommer der en dreng, vil det ikke betyde noget overhovedet - vi beholder ham nok alligevel ;-) 

//Mette

Anmeld

17. maj 2013

isabellasmor

Vi har en datter. Og jeg ønsker mig en dreng næste gang. For at kunne være mor for begge køn, opleve forskellene der er. 

Ender vores næste barn med at blive en pige (hvilket jeg tror, tror sq kun manden kan lave tøser)  , jamen så bliver jeg ligeså glad. 

Og det er derfor, tror jeg, folk "gerne" ser man får en af hver. Det har intet at gøre med at drenge ikke er gode nok, og omvendt 

Anmeld

17. maj 2013

Frk. Himmelblå

Jeg, og mange andre jeg kender, har det sådan, at man helst vil have det køn (igen), som man allerede har. Fordi ens guldklump jo er så fantastisk, at man slet ikke kan forestille sig, at en af det andet køn kan være lige så fantastisk.. Selvom det er dybt irrationelt, så er det jo naturligt, at man forholder sig til det, man i forvejen kender. 

Måske også derfor tror jeg, at der er en lille bitte overvægt af kvinder, der ønsker deres første bliver en pige. Fordi de kan forholde sig til kønnet...

Jeg ved ikke, hvad den lille i maven er endnu. Den er meget, meget velkommen uanset hvad, men jeg vil helt klart have nemmest ved at forholde mig til den eventuelle nyhed om endnu en pige (nr 3). Samtidig kunne jeg godt ønske mig en lille dreng,- har de dejligste nevøer. Men har altså absolut nemmest ved at se en babypige for mig, og det synes jeg egentlig giver mening, når nu jeg selv er kvinde og har to piger i forvejen...

Er der ikke andre, der har haft det sådan, at det er lettes at forestille sig, at man "fortsætter med samme køn" ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.