Krussedulle skriver:
Ja prøv! 
80% af de der "er lidt skuffet..." indlæg er fordi det er en dreng og ikke en pige!
(dømmer ikke nogen, og det er ikke kun herinde!) 
Nu er det jo også absolut flest kvinder, der skriver herinde, og jeg tror altså, at kvinder i særlig grad har en drøm om babypiger i lyserødt, blonder og blomstrede strømpebukser. Min kusine har fire døtre, og særligt ved de to sidste måtte hun høre bemærkninger om, at det da ville have været dejligt med en dreng. Hun meldte så også selv ærligt ud, at hun bestemt gerne ville have en søn - men knuselsker selvfølgelig hele tøsebanden.
Af en eller anden grund er det vist også en lille smule mere legalt for en kvinde at sige, hun drømmer om en datter, end for en mand helst at ville have en søn, for så er han jo en skide mandschauvinist!
Du har dog lidt ret - en undersøgelse viste for nogle år siden, at der blandt kommende forældre var et lille flertal, der foretrak at få en pige. mænd og kvinder var ligeligt repræsenteret i undersøgelsen. Det handlede - desværre - blandt andet om, at pigerne generelt klarer sig bedre i skolen og på de videregående uddannelser, og at en del ligefrem opfatter drenge som "troublemakers" og vilde og uregerlige. Jeg kan kun sige, at de ikke kendte min datter, da hun var allermest frygtelig som teenager, eller min rolige, bogligt stærke, yngste søn!
Anmeld