Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

Tvebakken

StineW79 skriver:

Nu har vi 2 piger og jeg ved ik hvor tit min kærste bliver spurt om vi ik snart ska ha en dreng, hvortil han bare svare NÆÆÆÆÆ hvorfor dog det?? Prøv lige at se hvor fedt det er med piger, så spørg folk, jamen hvem ska du så lære at spille fodboldt osv. Hvortil han så bare svare, jamen spiller piger da ik fodboldt?? 

Jeg er da også blevet spurt hvornår vi ska ha en dreng, fordi det er synd for min kærste med kun piger. Hvortil jeg så bare svare at ja stakkels fyr der er omgivet af piger der elsker ham overalt på jorden, hvordan ska han dog klare det? Vh stine

Lige præcis det, møder jeg også.
Altså, at det er synd for MANDEN, at han kun har piger.
Det er faktisk skide hårdt at få smidt i hovedet - og nåede faktisk dertil, at jeg begyndte at tro på dem, fordi jeg hørte det så tit.
- også selvom min mand forsikrede mig om, at han var lykkelig for, at den 3. Også var en pige - og at hvis vi skal have en mere, håber han på en pige mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tvebakken skriver:

Lige præcis det, møder jeg også.
Altså, at det er synd for MANDEN, at han kun har piger.
Det er faktisk skide hårdt at få smidt i hovedet - og nåede faktisk dertil, at jeg begyndte at tro på dem, fordi jeg hørte det så tit.
- også selvom min mand forsikrede mig om, at han var lykkelig for, at den 3. Også var en pige - og at hvis vi skal have en mere, håber han på en pige mere...

Ja her siger kærsten godt nok at han ik ska ha flere, men sku " uheldet " være ude, vil han også gerne have en pige mere. Han syntes bare det er mega fedt! Og thea på 4 1/2 år er bare fars pige og jeg er sikker på at når jeg engang er færdig med at amme alberte på 10 1/2 mdr, så bliver hun også fars pige. De ka seriøst sno ham!! Vh stine

Anmeld

16. maj 2013

Tvebakken

Krussedulle skriver:

Jo, jeg ved godt hvad du mener

Men jeg syntes bare altid at folk er "gladest" for piger?! Altså min veninde har 5 piger, hun har aldrig fået den slags kommentarer

Det virker lidt som om at pigen oftest er det foretrukne køn!

Tja, det er jeg nu ikke enig i.
Vi har 3 piger- og jeg hører tit, hvor synd det er for min mand, at han ikke har fået sig en søn. Og at vi da er nødt til at prøve igen..

Det er faktisk, for mig, endnu hårdere, at det er min mand, det er så synd for, og som om jeg er ham en dårlig kone.

- og går vi efter en 4'er, så ønsker vi os endnu en pige! (Men en dreng er nu også velkommen...) - mest af alt ønsker vi os en sund og rask baby.

Anmeld

16. maj 2013

Tvebakken

StineW79 skriver:

Ja her siger kærsten godt nok at han ik ska ha flere, men sku " uheldet " være ude, vil han også gerne have en pige mere. Han syntes bare det er mega fedt! Og thea på 4 1/2 år er bare fars pige og jeg er sikker på at når jeg engang er færdig med at amme alberte på 10 1/2 mdr, så bliver hun også fars pige. De ka seriøst sno ham!! Vh stine

Præcis!

Anmeld

16. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Krussedulle skriver:

Ja prøv!

80% af de der "er lidt skuffet..." indlæg er fordi det er en dreng og ikke en pige!

(dømmer ikke nogen, og det er ikke kun herinde!)

Nu er det jo også absolut flest kvinder, der skriver herinde, og jeg tror altså, at kvinder i særlig grad har en drøm om babypiger i lyserødt, blonder og blomstrede strømpebukser. Min kusine har fire døtre, og særligt ved de to sidste måtte hun høre bemærkninger om, at det da ville have været dejligt med en dreng. Hun meldte så også selv ærligt ud, at hun bestemt gerne ville have en søn - men knuselsker selvfølgelig hele tøsebanden.

Af en eller anden grund er det vist også en lille smule mere legalt for en kvinde at sige, hun drømmer om en datter, end for en mand helst at ville have en søn, for så er han jo en skide mandschauvinist!  

Du har dog lidt ret - en undersøgelse viste for nogle år siden, at der blandt kommende forældre var et lille flertal, der foretrak at få en pige. mænd og kvinder var ligeligt repræsenteret i undersøgelsen. Det handlede - desværre - blandt andet om, at pigerne generelt klarer sig bedre i skolen og på de videregående uddannelser, og at en del ligefrem opfatter drenge som "troublemakers" og vilde og uregerlige. Jeg kan kun sige, at de ikke kendte min datter, da hun var allermest frygtelig som teenager, eller min rolige, bogligt stærke, yngste søn! 

Anmeld

16. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tvebakken skriver:

Tja, det er jeg nu ikke enig i.
Vi har 3 piger- og jeg hører tit, hvor synd det er for min mand, at han ikke har fået sig en søn. Og at vi da er nødt til at prøve igen..

Det er faktisk, for mig, endnu hårdere, at det er min mand, det er så synd for, og som om jeg er ham en dårlig kone.

- og går vi efter en 4'er, så ønsker vi os endnu en pige! (Men en dreng er nu også velkommen...) - mest af alt ønsker vi os en sund og rask baby.

Nu har jeg selv begge "slags", men kan I ikke næsten få det sådan, at I bevidst håber på endnu en pige for at "forsvare" og demonstrere, at I er mere end lykkelige for de tre, I har og ikke bare ville få nr. 4 i håbet om en dreng? Da jeg ventede nr. 3 og allerede havde en af hver, var særligt to af mine veninder helt vilde for, at det blev en pige - og det fik mig næsten til at ønske, at det blev en dreng, fordi ham, jeg havde, altså var lige så skøn som sin søster - og jeg næsten oplevede deres håb om en pige som et "angreb" på min dejlige knægt. 

Anmeld

16. maj 2013

Tvebakken

Mor og meget mere skriver:

Nu har jeg selv begge "slags", men kan I ikke næsten få det sådan, at I bevidst håber på endnu en pige for at "forsvare" og demonstrere, at I er mere end lykkelige for de tre, I har og ikke bare ville få nr. 4 i håbet om en dreng? Da jeg ventede nr. 3 og allerede havde en af hver, var særligt to af mine veninder helt vilde for, at det blev en pige - og det fik mig næsten til at ønske, at det blev en dreng, fordi ham, jeg havde, altså var lige så skøn som sin søster - og jeg næsten oplevede deres håb om en pige som et "angreb" på min dejlige knægt. 

Jo, det gør det faktisk.
Og med mine tøser, ja, så ville drenge sgi nok være lettere.. ;-)

Ej pjat, men jo, jeg kan godt blive sådan lidt på tværs og stædig - og et eller andet sted ville jeg da nok ikke ane, hvad jeg skulle gøre ved en dreng?!

Hvis vi går efter en mere, vil jeg prise mig lykkelig for et sundt og raskt barn, og tager nu altså gerne en pige mere til flokken...

Men jeg undres over, at folk har sådan et behov for at kommentere negativt på køn. Man kan jo for pokker ikke ændre det - hvorfor ikke bare finde noget positivt sige, om det så er nr 1,2,3 eller 4 barn af samme køn til rækken.

Anmeld

17. maj 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Jeg ønsker mig bare sunde børn.. Når det så er sagt. Må jeg da indrømme at hvis jeg selv kunne vælge, ønsker jeg mig at der ligger en af hver i maven.. Synes bare det kunne være hyggeligt at prøve at være mor til en af hver ud fra forskellighederne i kønnene, rent mentalt..

men vil elske dem vildt uanset hvad.. 

Anmeld

17. maj 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

tror det er fordi de fleste er af den overbevisning, at en kvinde ønsker sig en pige og en mand ønsker sig en dreng....

så de går ved ud fra, at de ved, at du så har været snydt for en pige 4 gange
Så i tv... bom bom ... måske det var "redningskvinder" et par der havde en dreng og fik en pige... så sagde jordmoderen "så har I en af hver? -hvor har i gjort det godt"
øhm..... jaaaa..... de har nok gjort som de fleste andre

jeg er også bedøvende ligeglad - bare der kommer en baby

Anmeld

17. maj 2013

Mum33

Krussedulle skriver:

Jo, jeg ved godt hvad du mener

Men jeg syntes bare altid at folk er "gladest" for piger?! Altså min veninde har 5 piger, hun har aldrig fået den slags kommentarer

Det virker lidt som om at pigen oftest er det foretrukne køn!

Tror det er fordi folk har et billede af drenge som vildbasser, som man ikke får så tæt en kontakt til som piger. 

Men det er vel et spørgsmål om opdragelse og familiekultur  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.