Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Kløver

Dorthe1986 skriver:

Jeg synes også det er perfekt selvom nummer to er samme køn som nummer et Det må bare være fantastisk at få lov at opleve forskellighederne ved de to køn - det er såmænd det eneste, der ligger i mit ønske om at prøve at få en pige også :-) Men vil elske at have kun drenge også :-)

Til gengæld synes jeg det er helt hen i vejret, med de kommentarer i har fået. At bare fordi man har fået en hver, så behøver man ikke flere børn? Det giver ingen mening at sige sådan. Det handler vel i bund og grund om at få det antal børn man ønsker

Jeg er helt enig, synes også det er dejligt at få lov at prøve begge dele, og er også helt fint mange har ønske om at de gerne vil have begge køn, kun piger eller kun drenge, men at andre negligerer det køn man venter sig eller har fået forstår jeg ikke

Nej synes også det er ude i hampen at vigtigheden af køn åbenbart går over hvor mange børn man ønsker hvad der er perfekt for nogle er det ikke nødvendigvis for andre og de drømme vi har er alle forskellige, er på ingen måde utilfreds og bare lykkelig for begge mine Ønskebørn, men ville også blive lykkelig for at få lov, at få ønsket om endnu et raskt barn opfyldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Jeg kan bestemt godt følge dig! Hvorfor skal man have en af hver - jeg får det modsatte svar, fordi jeg venter en lillebror, jeg har Isabella på 2,5 i forvejen. 

Folks svar" Eeeeeeeeeeej hvor dejligt, så får du en af hver"... Jaah, men jeg havde været fuldstændig ligeglad hvis det blev en pige igen, blot barnet er sundt og rask 

Anmeld

17. maj 2013

lycly

Altså personligt ville jeg rigtig gerne have begge køn og ville nok inderst inde ønske en pige hvis jeg havde 3 drenge og omvendt. Men! Jeg kunne aldrig drømme om at sige til dig ts at "ej ville du ikke ønske det blev en pige?" eller komme med andre kommentarer, for bare fordi at JEG gerne vil have begge køn, betyder det jo ikke at alle har det sådan. Så hvis du var min veninde eller bekendt, så ville jeg jo kende dine drenge og bare sige tillykke med at du skal have endnu en skøn lille dreng til samlingen

Anmeld

17. maj 2013

Tvebakken

Krussedulle skriver:

Men I ønsker jer endnu en pige

Jeg har aldrig hørt om nogen, (som jeg kender!) som kun har piger, som har fået den slags kommentarer!

Tja. Jeg ønsker mig endnu en sund og velskabt baby - om det er pige eller dreng er ikke så vigtigt.
Jeg tager gerne en pige mere, men vil blive lige så glad for en dreng. Jeg ville blot skulle vænne mig til tanken.

Jeg har ikke noget vildt ønske om det ene eller andet køn, men er da mest 'hjemme' i pigeting, da jeg jo har 3 (vidt forskellige) af slagsen, men jeg har aldrig oplevet den trang. Og får jeg aldrig en søn, så er det helt fint, får jeg en, er det lige så fint.

Og jeg har jo netop sagt, at jeg har fået den slags kommentarer....

Anmeld

17. maj 2013

Krussedulle

Tvebakken skriver:

Tja. Jeg ønsker mig endnu en sund og velskabt baby - om det er pige eller dreng er ikke så vigtigt.
Jeg tager gerne en pige mere, men vil blive lige så glad for en dreng. Jeg ville blot skulle vænne mig til tanken.

Jeg har ikke noget vildt ønske om det ene eller andet køn, men er da mest 'hjemme' i pigeting, da jeg jo har 3 (vidt forskellige) af slagsen, men jeg har aldrig oplevet den trang. Og får jeg aldrig en søn, så er det helt fint, får jeg en, er det lige så fint.

Og jeg har jo netop sagt, at jeg har fået den slags kommentarer....

Du skrev bare, at hvis i gik efter nr 4, ønskede i jer endnu en pige..
Hvilket jo var min pointe, det er det de fleste vil have!

Og så skrev jeg at JEG ikke kender nogen! (jeg kender jo ikke dig), kun med piger, som får den slags kommentarer!

Jeg har aldrig sagt at det kun er drengemødre

Anmeld

17. maj 2013

musse1

Anonym skriver:

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

uhh hvor jeg dog forstår dig, er simpelhen så trættende at hører fra folk hvad de mener syns og forventer alser, vi har selv 4 drenge, og ja med vores især 4 var det også sådan, ej det var da nok ærgeligt det ik bliv en pige, øhh nej endelig ik, vores barn var rask og havde det godt, og det var det vigtigste, vi skal ik ha flere børn, men for også konstant den der kommentar, i må da prøve ind til i for en pige, hvornår skal i ha en mere er simpelhen så træt af at hører på det, vi er glade for vores drenge, og havde da også været glade hvis en af dem var en pige, men nøj hvor kan man få grå hår

Anmeld

17. maj 2013

musse1

Anonym skriver:

forresten stort tillykke med jeres nr 4 

Anmeld

17. maj 2013

Tvebakken

Krussedulle skriver:

Du skrev bare, at hvis i gik efter nr 4, ønskede i jer endnu en pige..
Hvilket jo var min pointe, det er det de fleste vil have!

Og så skrev jeg at JEG ikke kender nogen! (jeg kender jo ikke dig), kun med piger, som får den slags kommentarer!

Jeg har aldrig sagt at det kun er drengemødre

Fair nok.
Men i forhold til det med endnu en pige, er det da klart det letteste, når nu man er vant til piger, meget mere lå det ikke i det.
Næ, måske også en form for trods over, at folk mener,jeg skulle få en mere, for at få den eftertragtede søn - eller give min mand et 'rigtigt' barn. Så kan jeg sørme da bare ønske mig en mere af samme slags.
Tror jeg ville reagere fuldstændig på samme måde, hvis jeg havde 3 drenge.

-og så vil jeg lige sige at alle omkring mig, både dem med begge køn, og dem med kun det ene, er rørende enige om, at det er langt ettere på flere områder at have drenge?!?

Anmeld

17. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

jeg forstår det heller ikke...

jeg har en mistanke om at hvis vi får flere så bliver det også drenge og det vil jeg faktisk helst have

altså ville ikke være skuffet hvis det blev en pige men det der ræs med at der skal være begge køn det er ikke mig...

Anmeld

17. maj 2013

Fenja09

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg, og mange andre jeg kender, har det sådan, at man helst vil have det køn (igen), som man allerede har. Fordi ens guldklump jo er så fantastisk, at man slet ikke kan forestille sig, at en af det andet køn kan være lige så fantastisk.. Selvom det er dybt irrationelt, så er det jo naturligt, at man forholder sig til det, man i forvejen kender. 

Måske også derfor tror jeg, at der er en lille bitte overvægt af kvinder, der ønsker deres første bliver en pige. Fordi de kan forholde sig til kønnet...

Jeg ved ikke, hvad den lille i maven er endnu. Den er meget, meget velkommen uanset hvad, men jeg vil helt klart have nemmest ved at forholde mig til den eventuelle nyhed om endnu en pige (nr 3). Samtidig kunne jeg godt ønske mig en lille dreng,- har de dejligste nevøer. Men har altså absolut nemmest ved at se en babypige for mig, og det synes jeg egentlig giver mening, når nu jeg selv er kvinde og har to piger i forvejen...

Er der ikke andre, der har haft det sådan, at det er lettes at forestille sig, at man "fortsætter med samme køn" ?

Må erklære mig enig i, at jeg faktisk også har det sådan, at jeg nemmest kan forestille mig at få en pige til, hvis jeg en dag skulle vente nr 2. Det har dog intet at gøre med at en dreng ikke vil være mere end velkommen, men jeg har en pige så jeg har logisk nok lettere ved at forestille mig et pigebarn.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.