Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

sådan har jeg det slet ik vi har en lille pige og når hun skal være storesøster ønsker vi oz endnu en pige en dreng er oz velkommen men drømmen er 2 piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Malene84

Krussedulle skriver:

Starter lige med at give dig en kæmpe kramme

Har det 100% på samme måde som dig!
Har 3 drenge og ALLE (næsten) var sådan "ej er det ikke en pige denne gang?" "nå, men så må i prøve igen" eller "i bliver vel ved til I får en pige?"

Hvorfor??? Hvad i al verden er der "galt" med drenge??
Elsker mine drenge og ville faktisk gerne have en igen!

Men jeg er ærlig talt "ligeglad" med kønnet!! Det er ikke dét der betyder noget! så længe babyen er sund og rask!

Der er jo ikke noget galt i at have drenge - er ret overbevist om at du ville have fået samme sætning, hvis du kun havde piger... tror bare det er naturligt for mange mennesker at ville have en af hver, for så har man prøvet det - hmm ret svært at forklare hvad jeg mener  haha

(lykkelig mor til 2 drenge)

Anmeld

16. maj 2013

bøllen

Anonym skriver:

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Ih den hørte jeg også ofte , har 3 drenge . Og er lykkelig for dem. Hvorfor man siger den kommentar ved jeg ikke , men den hører sig åbenbart til .

Anmeld

16. maj 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Hvor har du bare ret. Har en dreng i forvejen, og tror også jeg får drenge de næste par gange(fordi der er født et utal af drenge i min familie) og ved du hvad, jeg glæder mig! Tænk at kunne være i stand til at få børn. Det er da en gave, ligegyldigt køn. De skulle skamme sig dem der er skuffede over kønnet. Tænk i stedet på dem der slet ingen kan få!

Anmeld

16. maj 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Jeg er helt enig, det er sjovt som folk går op i at det er 'vigtigt' at have en af hver. 

Jeg har jo en dreng, og da jeg ventede hans lillesøster fik vi først at vide at det blev en dreng, og selvfølgelig var vi glade og da vi så senere fandt ud af at hun rent faktisk var en pige, så var folk sådan; 'ejj hvor fantastsisk med én af hver, så bliver det da ikke bedre!' .. som om det havde været en skam at have 2 af et køn...  

tror bare det er noget 'man' skal sige... ret fjollet.. 

Anmeld

16. maj 2013

Kløver

Forstår dig, vi har altid kun ønsket os sunde og raske børn. Vi har dog fået en af hver, og vi ønsker et barn mere, og konstant hører vi, jamen hvorfor i har jo alt man kunne drømme om, i kan ikke forlange mere, en af hver er jo perfekt. Jeg elsker mine børn, og havde elsket dem lige så højt hvis vi havde fået 2 drenge eller 2 piger, men fordi man har en af hver, så må man åbenbart ikke have lyst til flere børn

Synes det er dejligt når folk er glade, undrer mig selv over når folk fokuserer mere på køn end om barnet er sundt og rask til scanning, især når folk snakker køn allerede ved nakkefoldsscanningen.

Da vi ventede vores søn, som er ældst, ville vi ikke vide køn inden fødslen, og min svoger var ellers nysgerrig hvad vi ventede, om det var en 1 plads. Han synes selv han var morsom og sagde at en dreng var 1 pladsen, og en pige 3 pladsen. Spurgte hvad der så var på 2 pladsen. Det var en handicappet dreng. Jeg blev tosset. 1 prioritet er altid sunde og raske børn, uanset køn. Mine forældre har 3 piger, jeg er den ældste, da de kom hjem fra sygehuset kom nabokonen hen og skulle se, da de vej på vej ind af døren, og hun udbrød slukøret: neeeej en pige igen, det skulle da ha været en dreng. NEJ kom det kort fra min far, og så gik de ind. De var så glade for den lille ny og jeg har været lykkelig begge gange for mine søstre

Anmeld

16. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har vi 2 piger og jeg ved ik hvor tit min kærste bliver spurt om vi ik snart ska ha en dreng, hvortil han bare svare NÆÆÆÆÆ hvorfor dog det?? Prøv lige at se hvor fedt det er med piger, så spørg folk, jamen hvem ska du så lære at spille fodboldt osv. Hvortil han så bare svare, jamen spiller piger da ik fodboldt?? 

Jeg er da også blevet spurt hvornår vi ska ha en dreng, fordi det er synd for min kærste med kun piger. Hvortil jeg så bare svare at ja stakkels fyr der er omgivet af piger der elsker ham overalt på jorden, hvordan ska han dog klare det? Vh stine

Anmeld

16. maj 2013

Maria-s

Malene84 skriver:

Nå jamen så går jeg da lige imod strømmen, som så mange gange før.... jeg ville da tænke det samme som dem der har spurgt dig!! Hånden på hjertet - så havde jeg da også håbet på at en af mine drenge havde været en pige - så jeg fik lov til at prøve en af hver. Hvad er der galt med det?! Tror bare det er naturligt, at folk tror alle vil have en af hver. 

Jeg er lykkelig for mine to spidermænd  ville ikke bytte dem for noget i verden, og heller ikke en pige - men vil da gerne have en pige næste gang, bliver det en dreng jamen så er jeg da også glad for det. Men drømmen om at prøve begge dele er der da

Tror ikke du skal være sur og skuffet over dem der spørg - fortæl dem da i stedet for hvor glad og tilfreds du er over snart at have 4 sunde og raske drenge 

Tror alle i bund og grund "bare" ønsker sig sunde og raske børn. Om det er det ene køn eller det andet. MEN jeg tror der er mange, inklusiv mig selv, der rigtig gerne vil opleve at være mor til begge køn. Tænk sig at kunne få lov at være så heldig BÅDE at få en svigerdatter og en svigersøn. At kunne opleve det fantastiske der er i forskellighederne mellem piger og drenge. Vores førstedødte er en dreng og jeg ELSKER ham, kunne slet ikke forstille mig han skulle have været andet. Men jeg håber da lidt på at spiren i maven er en pige, så jeg også kommer til at opleve et mor-datter bånd med perler, syning og tøse-snak og HVIS det er en dreng der gemmer sig derinde, jamen så er jeg da lige så ovenud lykkelig,- bare det er et sundt og rask barn  Men derfor kunne det da være fantastisk at kunne blive mor til BÅDE en dreng og en pige  

Anmeld

16. maj 2013

Dorthe1986

Malene84 skriver:

Nå jamen så går jeg da lige imod strømmen, som så mange gange før.... jeg ville da tænke det samme som dem der har spurgt dig!! Hånden på hjertet - så havde jeg da også håbet på at en af mine drenge havde været en pige - så jeg fik lov til at prøve en af hver. Hvad er der galt med det?! Tror bare det er naturligt, at folk tror alle vil have en af hver. 

Jeg er lykkelig for mine to spidermænd  ville ikke bytte dem for noget i verden, og heller ikke en pige - men vil da gerne have en pige næste gang, bliver det en dreng jamen så er jeg da også glad for det. Men drømmen om at prøve begge dele er der da

Tror ikke du skal være sur og skuffet over dem der spørg - fortæl dem da i stedet for hvor glad og tilfreds du er over snart at have 4 sunde og raske drenge 

Jeg hopper med her

Tror virkelig ikke det er fordi, folk synes der er noget galt med kun at have drenge eller piger for den sags skyld, men netop fordi der er mange, der har ønsket om at prøve en af hver

Jeg er selv mor til den skønneste dreng, Emil. Indeni er jeg overbevist om at den næste og en eventuelt tre'er vil blive drenge. Men håber da at en af dem, alligevel bliver en pige. Det samme gør min kæreste
Og det skal på ingen måde forstås som, at vi bliver mindre glade for drengene, men blot fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve at få en datter også

Så tror ikke man skal tage sådanne udmeldinger så tungt - der plejer jo heller ikke at ligge så meget alvor bag sådanne kommentarer

Anmeld

16. maj 2013

Kløver

DitteFisk skriver:

Jeg er helt enig, det er sjovt som folk går op i at det er 'vigtigt' at have en af hver. 

Jeg har jo en dreng, og da jeg ventede hans lillesøster fik vi først at vide at det blev en dreng, og selvfølgelig var vi glade og da vi så senere fandt ud af at hun rent faktisk var en pige, så var folk sådan; 'ejj hvor fantastsisk med én af hver, så bliver det da ikke bedre!' .. som om det havde været en skam at have 2 af et køn...  

tror bare det er noget 'man' skal sige... ret fjollet.. 

Jeg tror man siger sådan, jeg fik da sagt netop neeeej hvor dejligt og helt perfekt, men brugte meget samme jubel og ordvalg da min anden veninde ventede dreng nr 2 og hende der ventede en pige og i forvejen havde en dreng men er også jubelglad for børn på andres vegne, som var det mig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.