Forstår dig, vi har altid kun ønsket os sunde og raske børn. Vi har dog fået en af hver, og vi ønsker et barn mere, og konstant hører vi, jamen hvorfor i har jo alt man kunne drømme om, i kan ikke forlange mere, en af hver er jo perfekt. Jeg elsker mine børn, og havde elsket dem lige så højt hvis vi havde fået 2 drenge eller 2 piger, men fordi man har en af hver, så må man åbenbart ikke have lyst til flere børn

Synes det er dejligt når folk er glade, undrer mig selv over når folk fokuserer mere på køn end om barnet er sundt og rask til scanning, især når folk snakker køn allerede ved nakkefoldsscanningen.
Da vi ventede vores søn, som er ældst, ville vi ikke vide køn inden fødslen, og min svoger var ellers nysgerrig hvad vi ventede, om det var en 1 plads. Han synes selv han var morsom og sagde at en dreng var 1 pladsen, og en pige 3 pladsen. Spurgte hvad der så var på 2 pladsen. Det var en handicappet dreng. Jeg blev tosset. 1 prioritet er altid sunde og raske børn, uanset køn. Mine forældre har 3 piger, jeg er den ældste, da de kom hjem fra sygehuset kom nabokonen hen og skulle se, da de vej på vej ind af døren, og hun udbrød slukøret: neeeej en pige igen, det skulle da ha været en dreng. NEJ kom det kort fra min far, og så gik de ind. De var så glade for den lille ny og jeg har været lykkelig begge gange for mine søstre
Anmeld