Hvorfor "skal" man have en af hver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

Maria-s

Og så har jeg også altid SELV ønsket mig en storebror måske det også smitter af på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Kløver

Dorthe1986 skriver:

Jeg hopper med her

Tror virkelig ikke det er fordi, folk synes der er noget galt med kun at have drenge eller piger for den sags skyld, men netop fordi der er mange, der har ønsket om at prøve en af hver

Jeg er selv mor til den skønneste dreng, Emil. Indeni er jeg overbevist om at den næste og en eventuelt tre'er vil blive drenge. Men håber da at en af dem, alligevel bliver en pige. Det samme gør min kæreste
Og det skal på ingen måde forstås som, at vi bliver mindre glade for drengene, men blot fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve at få en datter også

Så tror ikke man skal tage sådanne udmeldinger så tungt - der plejer jo heller ikke at ligge så meget alvor bag sådanne kommentarer

Jeg er en af dem som synes det er helt perfekt uanset om nr 2 er samme køn eller ej og bliver glade på folks vegne

Omvendt får jeg tit kommentarer om at når vi har en af hver kan man jo ikke ønske sig mere så hvorfor gå et barn mere, jooooh fordi vi gerne vil have flere børn

Anmeld

16. maj 2013

Dorthe1986

Maja84 skriver:

Jeg er en af dem som synes det er helt perfekt uanset om nr 2 er samme køn eller ej og bliver glade på folks vegne

Omvendt får jeg tit kommentarer om at når vi har en af hver kan man jo ikke ønske sig mere så hvorfor gå et barn mere, jooooh fordi vi gerne vil have flere børn

Jeg synes også det er perfekt selvom nummer to er samme køn som nummer et Det må bare være fantastisk at få lov at opleve forskellighederne ved de to køn - det er såmænd det eneste, der ligger i mit ønske om at prøve at få en pige også :-) Men vil elske at have kun drenge også :-)

Til gengæld synes jeg det er helt hen i vejret, med de kommentarer i har fået. At bare fordi man har fået en hver, så behøver man ikke flere børn? Det giver ingen mening at sige sådan. Det handler vel i bund og grund om at få det antal børn man ønsker

Anmeld

16. maj 2013

-Sigrid-

Jeg er fuldstændig ligeglad helt personligt, men min mand ønsker sig en søn næste gang, så det ønsker jeg mig også - for at han bliver glad. Men ingen af os ville drømme om at blive den mindste smule mindre glade ved at få af vide at vi skal have en pige - selvom vi så er på bar bund med navne

Jeg kunne godt finde på at komme med den der "Så må I bare blive ved", men bare mene det som en joke. 

Jeg tror at mænd havde en drøm om at træne fodbold med deres sønner, og kvinder om at sætte hår på deres døtre. Men hvis vi får en pige i næste omgang må Agnethe jo bare lære fodbold

Anmeld

16. maj 2013

Krussedulle

Malene84 skriver:

Der er jo ikke noget galt i at have drenge - er ret overbevist om at du ville have fået samme sætning, hvis du kun havde piger... tror bare det er naturligt for mange mennesker at ville have en af hver, for så har man prøvet det - hmm ret svært at forklare hvad jeg mener  haha

(lykkelig mor til 2 drenge)

Jo, jeg ved godt hvad du mener

Men jeg syntes bare altid at folk er "gladest" for piger?! Altså min veninde har 5 piger, hun har aldrig fået den slags kommentarer

Det virker lidt som om at pigen oftest er det foretrukne køn!

Anmeld

16. maj 2013

Malene84

Krussedulle skriver:

Men jeg syntes bare altid at folk er "gladest" for piger?! Altså min veninde har 5 piger, hun har aldrig fået den slags kommentarer

Det har jeg faktisk aldrig tænkt over... det kan da egentlig godt være, at du har ret!  Det vil jeg da lige begynde at lægge mærke til.

Anmeld

16. maj 2013

_-Kathrine-_

Krussedulle skriver:

Du har ret...
Og fordi jeg har 2 drenge,føler jeg at jeg skal "forsvare" det.

Får også smidt i hovedet : "så blir du jo aldrig mormor" Nej. Det gør jeg ikke, og min svigermor har en datter, som aldrig vil ha børn, så hun bliver heller ikke mormor. Så det er aldrig en garanti.
Til gengæld blir jeg verdens bedste farmor!!

Anmeld

16. maj 2013

Nadia&Daniel

Team Putte skriver:

sådan har jeg det slet ik vi har en lille pige og når hun skal være storesøster ønsker vi oz endnu en pige en dreng er oz velkommen men drømmen er 2 piger

samme her 

Anmeld

16. maj 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg venter vores 4. dreng og er ovenud lykkelig og glæder mig bare til han melder sin ankomst.

Men alligevel er dette svar jeg møder, når folk får at vide det er endnu en dreng:

"Jamen, så må i jo bare prøve igen" eller "5. gang må være lykkens gang" eller "Ej, havde du ikke håbet på en pige"

NEJ, jeg havde håbet på et sund og rask barn, hvilket jeg er så uendelig heldig at blive beriget endnu engang med, men hvorfor er det at folk mener man skal have en af hver??

Jeg ville da være glad for en pige, det da ikke det, men jeg elsker mine 3 drenge og glæder mig til en mere af slagsen, men det er som om folk syntes at enten, så må det da være træls med 4 drenge og man SKAL da for guds skyld have en af hver, ellers er det da ikke ordentligt!

Må men, li en vredsudbrud fra en der knuselsker sine drenge og ikke ville bytte for noget!

Kan ikke lade hver med at smile lidt over det. Har to piger, og min mor mener vi skal have en mere så de kan få en lillebror.

Anmeld

16. maj 2013

Krussedulle

Malene84 skriver:

Det har jeg faktisk aldrig tænkt over... det kan da egentlig godt være, at du har ret!  Det vil jeg da lige begynde at lægge mærke til.

Ja prøv!

80% af de der "er lidt skuffet..." indlæg er fordi det er en dreng og ikke en pige!

(dømmer ikke nogen, og det er ikke kun herinde!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.